Veganisten en vegetariërs maken ook dieren dood

'Vlees eten is slecht voor het milieu'. Dat is iets wat je maar al te vaak krijgt te horen, maar is dat ook zo? Het antwoord is: 'ja, dat is slecht voor het milieu'. Maar een vervolgvraag zou moeten zijn: 'in relatie tot wat'?
 
Zoals medicijnen bijwerkingen kunnen hebben kan ook het eten van veel planten problematisch worden. Op den duur. Daarom is het soms zinvol om de consumptie van alle plantaardige voeding tijdelijk te elimineren. Doe je dat een periode van enkele weken of maanden dan heeft je immuunsysteem de tijd om diverse gevoeligheden af te leren.
Want als je chronische klachten hebt, reageert het immuunsysteem op potentieel honderden verschillende soorten stoffen. Omdat het onmogelijk is dat met een bloedtest te ontdekken is het handig zo veel mogelijk potentiële triggers simpelweg een tijd te vermijden. Zodat je immuunsysteem de rust krijgt om de aanwezige problemen op te lossen. Waardoor intoleranties, gevoeligheden en allergieën kunnen verbeteren. Of zelfs oplossen.

 
Mooi filmpje. Die bleekselderij was een eye-opener voor mij. En ook andijvie en boerenkool. Niet dat ik het met kilo's wegwerk hier maar was in mijn beleving een gezonde snack of groente.
En het woord vezels is ook zo'n mode- marketingwoord geworden.
 
Laatst bewerkt:
Het was druk bij de slager gisteren, ze stonden tot buiten in de rij. Nu staat deze slager ook bekend om kwaliteit en het was mooi om te zien dat zoveel mensen kunnen genieten van lekker vlees.
 

Vlees, vlees en nog eens vlees​

De overduidelijke winnaar dit jaar is wederom: vlees! Maar liefst 78 procent van Nederland eet dit tijdens het kerstdiner. Om hier nog specifieker op in te gaan worden kip (12 procent), biefstuk (12 procent) en varkenshaas (11 procent) gegeten.
 
Geweldige en leerzame presentatie. Ik overweeg steeds meer om groente en fruit links te laten liggen. Zijn er mensen hier op het forum die helemaal carnivoor eten?
Kostenplaatje is voor mij wel een dingetje maar ik denk dan aan een uitspraak die ik een holistische dierenarts ooit heb horen zeggen: liever het goedkoopste vlees dan de duurste brok voor je hond of kat.
Niet dat ik dan van plan ben om vlees van de kiloknaller te halen maar biovlees uit de supermarkt is voor mij misschien wel haalbaar...

This is my presentation for KetoCon discussing the evidence behind why humans are carnivorous beings. I address this from a Biological, Anatomical, Evolutionary, Anthropological, and Metabolic/Biochemical point of view for an overall picture behind why our optimal way of eating is fatty meat, in absence of everything else, including salad. I hope you enjoy it! For resources, scroll down.

0:00 Intro
0:18 Carnivore Bar
2:28 Why we are carnivores
2:46 What is a carnivore, an herbivore, an omnivore
7:43 Average life expectancy of a golden retriever
12:53 Appendix
18:07 Irritable bowel disease
19:05 Elemental diets
22:55 Eyes
23:27 Color Vision
24:18 Color Blindness
26:41 The Ice age
28:09 Stable isotope study
29:26 Isotope analysis of the ancient Egyptians
33:05 Ice Ages
38:46 Brain size
40:40 Native Americans
43:55 Ghengis Khan
50:19 Diseases of the West
1:00:42 Insulin cycle
1:02:19 Cancer cells feed on glucose
1:02:49 Cancer is a metabolic disease
1:12:18 Almonds
1:13:16 Phytoestrogens
1:14:55 PCOS
1:15:27 Nutrient Blockers
1:20:44 Celery dermatitis
1:23:05 Gluten
1:23:15 Leaky gut
1:25:07 Molecular mimicry
1:28:43 Conclusion
1:31:28 References
 
Geweldige en leerzame presentatie. Ik overweeg steeds meer om groente en fruit links te laten liggen. Zijn er mensen hier op het forum die helemaal carnivoor eten?
Niet helemaal carnivoor, ik eet af en toe wat fruit en honing. Mijn dieet bestaat nu zo'n 3,5 jaar uit voornamelijk rauw vlees, rauwe eieren, rauwe melk, rauwe boter en rauwe andere vetten. Tot april afgelopen jaar at ik nog bottenbouillon, af en toe een gebakken eitje en in de zomer af en toe wat vlees van de barbecue. In april ben ik overgeschakeld naar alles 100 % rauw. Het beetje zout dat ik eerst at in bottenbouillon heb ik ook uit mijn dieet gehaald en ik ben gestopt met water drinken. Wel heb ik groentesap toegevoegd aan mijn dieet. Koffie, thee, alcohol en andere troep deed ik al niet meer aan.
 
Interestant Jeroen. Je voelt je er goed bij begrijp ik.
Thee gemaakt van verse kruiden zou gezond zijn. Koeien eten dus ook kruiden. Gezondheid van de kruiden ook in het vlees?
Moeten we ons eten niet alvast in onze mond fijnmalen en vermalen met speeksel.
Ik krijg rauw vlees niet weg. gehakt misschien wel.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.474
Berichten
503.112
Leden
8.635
Nieuwste lid
halfedelsteen
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan