tips om aan te komen

Quinoa kun je zoals rijst gebruiken, koken in bouillon of zeezout en dan vlees en groenten met saus erbij. De crackers zijn lekker om heel dik te beleggen maar of je van de crackers aankomt betwijfel ik.

 
Van die rijstwafels met quinoa, boekweit of gierst zul je noch aqankomen, noch zul je er veel voedingswaarde aan ontlenen. Ze kunnen echter ook geen kwaad, omdat het kapotgeraffineerde koolhydraten zijn. Aangezien ik kh niet zie als een bron van voeding, maar van vulling mogen ze ook 'vermoord' zijn, geen probleem.

Mike

 
mijn doelstelling is meer koolhydraten ,met achterliggende gedachten als ik dat meer ga eten wordt er minder vet verbrand.Heb ik dit juist?waardoor ik aan ga komen

 
Quote:
. Ze kunnen echter ook geen kwaad, omdat het kapotgeraffineerde koolhydraten zijn.


kan ik dit wel zien als enegiebron net zoals basmatirijst?

 
Ik maak pap van die boekweitvlokken, gewoon wat melk koken en daar wat van die vlokken bij, tot het een brei wordt. Dan doe ik er wat kaneel door. Dan doe ik wat kokosrasp, een hele grote lepel kokos olie (aman prana), een lepeltje honing en een paar krenten in een bakje en daar die hete pap over heen. Als de pap te dik is doe ik er nog wat slagroom door. Het vult goed, gaat er gemakkelijk in en lekker! Zelfs mijn man lust het ;-) Vantevoren weken doe ik die vlokken niet, ik weet niet of het zin heeft. Je kunt die vlokken ook ongekookt door de yoghurt gooien maar dan krijg je geen 50 gram op, gekookt wel.

 
ik maak ook iedere dag pap voor mijn kinderen,ze lusten geen zuurdesembrood,en ik wil liever niet dat ze steeds maar brood eten.Daarom kook ik rijstepap van basmati rijst voor ze of van boekweit.Yoghurt shakes lusten de oudste 2 ook,maar ook niet altijd.En dan moet je wel eens iets verzinnen ipv brood.Ik doe dan nog een flinke klont boter erdoor.

 
alleen nadelig voor de melk die je kapot kookt ,ik weet niet in hoe verre de darmen dit prettig vinden.(principe gepasteuriseerde melk)

 
Als je melk kookt doet het niet heel veel goeds meer maar iig ook niet kwaads

Gepasteuriseerd is verhit,niet gekookt en dat is wel slecht

 
Quote:
en een paar krenten in een bakje



Krenten is gedroogd fruit, in gedroogd fruit zijn suikerbommetjes. Zou ik niet eten.

Alleen honing is ook al lekker.

Lia

 
@lia

Ik lustvet geeft nog borstvoeding.Dan kun je dat nog wel hebben denk ik..

 
Heel herkenbaar zelf kom ik ook niets aan, het is zelfs zo dat ik geregeld afval tussen de 2 en 10kg wat teveel is omdat het de hele energie weg haalt, het is niet zo dat ik nu te dun ben maar wel dat ik rond dit gewicht wil/moet blijven zodat ik genoeg aan energie heb.

Ik eet toch al meer kh en 1ltr buffelmelk per dag en nog 450ml aan yoghurt smoothie ochtend en middag oa kaas (1,5kg per week) en ei en avond een net niet volle mok rijst en groente en vlees/vis daarnaast uiteraard de sole en citroen creme fraiche en op andere dagen slagroom in de smoothie (totaal 3 of 4 cf en 3 slagroom per week), eigenlijk geen tot heel minimaal suiker (zoals ik het zie).

 
Quote:
Van die rijstwafels met quinoa, boekweit of gierst zul je noch aankomen, noch zul je er veel voedingswaarde aan ontlenen.


Toch hebben rijstwafels wel een GI van 69-87 en een GL van 62! Dat zijn hoge getallen!

Quote:
Krenten is gedroogd fruit, en gedroogd fruit zijn suikerbommetjes. Zou ik niet eten. Alleen honing is ook al lekker.


Maar honing is eveneens een suikerbom, weliswaar met gezonde hulpstoffen en daarom verdiend het de voorkeur binnen de geconcentreerde suikerproducten. Wat je er ook in doet voor een zoete smaak (honing, diksap, ahornsiroop of wat anders), probeer het er niet te erg doorheen te roeren. Een heel klein beetje er doorheen roeren is genoeg om de 'zoetstof' te verdelen. Dan proef je de zoete smaak duidelijk en voldoende en heb je weinig zoets nodig. Te veel roeren zorgt dat de zoete smaak helemaal verdund wordt en opgaat in het geheel. Dan heb je veel 'zoetstof' nodig en krijg je dus veel suikers binnen. Als je gedroogd fruit gebruikt kan je de pap neutraal laten en geeft het fijnkauwen van stukjes fruit de zoete smaak. Ik zou dan wel voor gezonder gedroogd fruit kiezen, denk aan abrikozen of eventueel pruimen/vijgen. Abrikozen zijn erg gezond en bevatten veel nutriënten. Maar doe er dan weinig van in. Ik knip 1 of 2 abrikozen in stukjes per portie. Gebruik beter geen dadels of rozijnen want die bevatten flink veel suikers. En natuurlijk ook zeker geen gekonfijte vruchten kiezen.

 
Ja ik weet dat wel van die krenten maar ik vind ze gewoon lekker. Het zijn hele kleintjes en ze zijn ook niet zo zoet, en ik gebruik er maar weinig van. Ik hou niet zo heel erg van honing. Ik merk ook niet dat ik honger krijg van die krenten, na zon bord pap met flink kokosvet kan ik er uren tegen.

 
Tips om aan te komen: Fenegriek bevordert de eetlust en stimuleert de spiergroei. Wordt gebruikt voor mensen die aan willen komen. Als supplement te koop, is ook goed voor de spijsvertering.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan