Tips na val?

Alexandra

New member
Hallo allemaal,

Nadat ik tegen een auto aan ben gegleden ben ik na t uitstappen ontzettend hard op mijn stuitje gevallen. Wat kan ik van binnenuit doen om het helingsproces te ondersteunen en wat kan ik doen tegen de pijn?

Ik vraag me serieus af of ik morgen mijn bed uit kan komen.... Nu eerst een warme douche erop.

 
Arnica gelei erop masseren,wat je van binnenuit kunt doen doe je denk ik al genoeg met wapf maar je kunt ook van vogel arnica d6 druppels innemen

 
Pittezak heb ik niet, heb wel net mijn kruiken te voorschijn getoverd. De druppels heb ik niet, zat zelf ook al aan de gelei te denken. Heb er nu even een warme olie uit indonesie (munt) erop zitten. Maar die gaat niet diep genoeg naar binnen.

Voor het douchen kon ik mijn stuitje niet aanraken, maar dat bleek te komen door de spieren. Die zijn nu weer los en soepel. Maar daardoor extra goed voelbaar waar ik de dreun aan de binnenkant heb gekregen...

 
Mijn persoonlijke ervaring is dat een koude behandeling beter helpt dan een warme.

Dan komt de doorbloeding pas echt goed op gang.

Dus een ijszak erop (3x per dag, paar minuten maar per keer) ipv een warmtebron.

 
Dacht dat ik arnica had, maar dat is dus niet. Ik heb geen ijszak of blokjes ijs. Ik heb dus alleen warmtebronnen tot mijn beschikking...

 
Oeps Alexandra. Ik hoop dat je niet hetzelfde pad hoeft te bewandelen als ik.

In december ben ik flauwgevallen en heb daarbij ook mijn stuitje flink bezeerd. Ben er wel mee naar de dokter geweest maar daar stond ik binnen 5 minuten weer buiten: ze kon er niks aan doen, moest vanzelf overgaan.

Ik was zelf ook meteen begonnen met arnicazalf (Vogel) heb gekoeld, verwarmd, smeerwortel, vanalles maar niets hielp echt dus ik had 2 weken erg veel pijn had bij het zitten, lopen ging lastiger en ik slecht sliep door de pijn. Hierdoor werden ook mijn bewegingen geforceerd en kreeg ik rugklachten met uitstraling naar het been. Toen heb ik een behandeling gehad bij een Osteopaat maar dat heeft alles alleen maar verergerd. Daarna nog 2 weken rondgelopen totdat ik twee weken geleden totaal ben ingestort. Kon nauwelijks nog lopen en was mentaal zo op dat ik me ziek heb gemeld. Uit wanhoop weer naar de huisarts (gelukkig nu een andere)Zijn conculusie: Ik had Ischias als gevolg van die val. Advies: fysiotherapie en pijnstilling.

Ik had toen zoveel pijn dat ik die pijnstiller maar ingenomen heb (slecht, ik weet het). Dag erna naar fysio die eens even flink op die ischiaszenuw ging drukken: gevolg de dag erna kon ik echt niet meer uit bed van de pijn en heb ik de huisartsenpost moeten bellen die me hoge dosis pijnstilling voorschreef. 3 Dagen in bed omdat bewegen erg veel pijn deed. Ik zit nu nog steeds in de ziektewet en langzaam gaat het wat beter. Ben wel zo snel mogelijk gestopt met de pijnstillers. Ik hoop dat ik binnenkort toch weer kan gaan werken.

Wat had ik achteraf bekeken anders moeten doen: misschien niet zolang ermee rond blijven lopen totdat ik helemaal instorte. Ik dacht dat ik er goed aan deed naar een osteopaat te gaan maar dat blijkt voor mij achteraf niets verbeterd te hebben.

Dat geforceerde lopen en die foute fysiotherapie heeft bij mij alles verergerd. Misschien kun je iets met mijn verhaal, misschien ook niet.

In elk geval: Sterkte ermee!

 
Dé vitamine bij uitstek voor trauma's (is ook stress!) is vitamine C en dan in grammen, denk aan 5 gram of meer per dag gedurende de eerste 48 uur. In een later stadium is de stress wel afgenomen, het heeft dan minder zin, je kan dan nog wel een week of 2 zo'n 3 gram per dag gebruiken.

 
Dat heb ik in huis, vitamine C. Ik ga t gelijk innemen. Heb net ook een halve liter bottenbouillon uit de vriezer gehaald.

Advies van de huisarts, paracetamol en rust. Met de rust ben ik t eens. Warmte houdt de spieren soepel, waardoor ik nog enigzins mobiel ben. Ik neem geen pijnstillers zodat ik voel waar de grenzen liggen en daarnaast is t me te chemisch.

Ozongenerator staat continue aan. Volgens mij is de tijdklok kapot, hij slaat niet af. Ideaal! Ik zap mijn stuitje en als t gaat prikken zap ik op een andere plek.

Heftig zeg Marianu. Ik hoop dat ik niet hetzelfde proces als jij hoef te gaan.

 
En niet te vergeten, ik heb een vitamine c douche. Ik heb het idee dat die echt wel heeft geholpen tegen de spierpijn. Heb eigenlijk weinig last van mijn spieren terwijl ik dat wel had verwacht bij t wakker worden.

En onder de douche kwam ik er net achter dat mijn hand ook ligt beschadigd is, maar daar voel ik niets van. Ik sta er eigenlijk wel van te kijken. De ergste pijn zit echt binnenin. Hoe meer naar buiten, hoe minder de last.

 
Als je niet om de pijnstillers heen kunt, neem dan acetylsalicylzuur (van Bayer heet dat aspirine), dat is nog het minst schadelijk van alle pijnstillers. Gebruik het niet meer dan enkele dagen en samen met vitamine C, dat voorkomt een deel van de negatieve gevolgen.

 
Waar zou je dat kunnen kopen Gerard? Mometeel goed te doen zonder pijnstillers, maar misschien toch handig om in huis te halen.

Edit, google zegt drogist enzo :wink:

 
Apotheek is goedkoper, dan vraag je naar acetylsalicylzuur 500 mg eigen merk, dat kost de helft van de Aspirineⓡ van Bayer.

 
Wilgenschors doet hetzelfde zonder bijwerkingen, gewoon thee van trekken, hop (biertje) wil ook nog wel eens pijnstillend werken.

 
Salicylzuur komt oorspronkelijk ook van wilgenbast. ALLE synthetische medicijnen hebben een natuurlijke basis. Zo is Tamiflu (tegen de vogelgriep) bijv. afkomstig van steranijs. Het is altijd handig om te weten waarvan medicatie oorspronkelijk afkomstig is!

Mike

 
Ow, ik wil straks weleens kijken of er aan het einde vd straat wilgen staan bij t water. Bier gaat m niet worden. Ik lust geen alcihol meer en ben blij dat ik eindelijk weer pijnvrij ben van lever/galblaas. Daar ga ik nu geen alcohol doorheen gooien....

Ik wacht even totdat ik terug ben gebeld door het werk en ga dan op zoek naar wilg. Ook handig om gedroogd in huis te hebben denk ik. Gelukkig gaat het me nu goed genoeg om zonder pijnstillers te kunnen.

Bedankt dat jullie met me meedenken!

 
Van hop kun je ook thee trekken hoor (wil je niet met alcohol vergiftigen ;) ), maar goed te horen dat je het zonder pijnstillers trekt. Inderdaad handig om wilgenschors/bast te drogen en standaard in huis te hebben.

 
Lees net dat ik beter niet van de treurwilg de schors kan nemen, want dan heb je kans treurig te worden. Dat doen we dan maar niet!

 
Om te voorkomen dat ik straks bij de verkeerde boom sta en ik momenteel me redelijk voel heb ik wilg en hop online besteld, samen met wat andere kruiden. Als het goed is morgen binnen. Ook wat rustgevende kruiden besteld, kan mijn lichaam wel gebruiken denk ik.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.673
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan