Oeps Alexandra. Ik hoop dat je niet hetzelfde pad hoeft te bewandelen als ik.
In december ben ik flauwgevallen en heb daarbij ook mijn stuitje flink bezeerd. Ben er wel mee naar de dokter geweest maar daar stond ik binnen 5 minuten weer buiten: ze kon er niks aan doen, moest vanzelf overgaan.
Ik was zelf ook meteen begonnen met arnicazalf (Vogel) heb gekoeld, verwarmd, smeerwortel, vanalles maar niets hielp echt dus ik had 2 weken erg veel pijn had bij het zitten, lopen ging lastiger en ik slecht sliep door de pijn. Hierdoor werden ook mijn bewegingen geforceerd en kreeg ik rugklachten met uitstraling naar het been. Toen heb ik een behandeling gehad bij een Osteopaat maar dat heeft alles alleen maar verergerd. Daarna nog 2 weken rondgelopen totdat ik twee weken geleden totaal ben ingestort. Kon nauwelijks nog lopen en was mentaal zo op dat ik me ziek heb gemeld. Uit wanhoop weer naar de huisarts (gelukkig nu een andere)Zijn conculusie: Ik had Ischias als gevolg van die val. Advies: fysiotherapie en pijnstilling.
Ik had toen zoveel pijn dat ik die pijnstiller maar ingenomen heb (slecht, ik weet het). Dag erna naar fysio die eens even flink op die ischiaszenuw ging drukken: gevolg de dag erna kon ik echt niet meer uit bed van de pijn en heb ik de huisartsenpost moeten bellen die me hoge dosis pijnstilling voorschreef. 3 Dagen in bed omdat bewegen erg veel pijn deed. Ik zit nu nog steeds in de ziektewet en langzaam gaat het wat beter. Ben wel zo snel mogelijk gestopt met de pijnstillers. Ik hoop dat ik binnenkort toch weer kan gaan werken.
Wat had ik achteraf bekeken anders moeten doen: misschien niet zolang ermee rond blijven lopen totdat ik helemaal instorte. Ik dacht dat ik er goed aan deed naar een osteopaat te gaan maar dat blijkt voor mij achteraf niets verbeterd te hebben.
Dat geforceerde lopen en die foute fysiotherapie heeft bij mij alles verergerd. Misschien kun je iets met mijn verhaal, misschien ook niet.
In elk geval: Sterkte ermee!