Tips na val?

Patiënt lijkt op patience, geduld. We hadden laatst een zieke poes, ze was behoorlijk ziek, vrij hoge koorts. Ze at vrijwel niets, dronk een beetje. Katten zijn normaal nogal lui, nu was het helemaal erg, geen beweging meer in te krijgen. Ze is een week ziek geweest en heeft voornamelijk liggen slapen. Ze is nu weer helemaal toppie en levendiger dan voor ze ziek werd. En dat ging helemaal vanzelf.

 
Quote:
Ik heb dus alleen warmtebronnen tot mijn beschikking...



Lees het nu pas hoor maar je hebt toch bevroren bottenbouillon, dat is toch koud......? :mrgreen:

Lia

 
Hahahaha, die is op! Lekker warm gemaakt eerst hoor! Ja, er ligt nog wel bevroren vlees in de vriezer, en nog meer bouillon. Wie weet morgen nog wat uit de vriezer ontdooien op mijn stuitje :mrgreen:

 
Hoi Alexandra,

Wat naar voor je zeg. Het is wel belangrijk om er de tijd voor te nemen. Gerard schreef daar ook al over.

Heb je ervaring met rescue van Bachbloesem? Het heeft mij wel geholpen en dat werkt van binnenuit.

Beterschap. :!:

Miek.

 
Rescue is mij meer dan bekend! Na een groot trauma ging ik niet meer de deur uit zonder de rescue en er lag er ook altijd eentje in de auto. Nu al jaren niet meer, gelukkig. Maar heb het dus ook niet meer in huis. Had er al aan gedacht.

Daarnet boodschappen wezen doen op de boerderij. Ik denk niet dat het er vandaag nog inzit om rescue te gaan halen.

Ik merk wel dat mijn kruiden-ehbo erg slecht op orde is! Dat is weleens beter geweest... Vanmiddag komen de kruiden binnen en in de loop van de dagen de rest vd ehbo eens op orde zien te krijgen.

 
ik heb ooit met een 'zweepslag' van mijn kuit (tennis) een middel laten ophalen bij de homeopaat voor accute klachten , binnen 1,5 week stond ik al op de schaatsen. Wel heb ik 6 weken gewacht met tennis. Dat zijn toch korte, felle sprintjes, dus dat maar even gelaten. Dus misschien wat hulp van de homeopaat!?!

oh ja, de homeopaat kende mij al, dus misschien daardoor wel duidelijker wat hij aan mij kon voorschrijven.

 
Hoi Alexandra,

HOe is het nu met je? Hoop dat je weer hersteld bent. Kan je weer gewoon alles? Of moet je nog rustig aan doen?

 
Ik kan zeker nog niet alles, sterker nog, ik kan erg weinig. Lopen was in t begin niet pijnlijk, de afgelopen dagen wel. Van krgen een pan met water en botten op het fornuis gezet, gevoelige kwestie... Maar de bottenbouillon was op, dus er moet nieuwe komen.

De eerste twee nachten heb ik goed geslapen, nu slaap ik een uurtje of vier goed en wordt dan wakker en slaap ver onrsutig door de pijn. Ik hou me voornamelijk bezig met, hoe kan ik zitten, liggen,staan ed zonder dat ik pijn voel en daarnaast de noodzakelijke dingen, zoals eten maken, douchen en toilet. Dat is het wel ongeveer.

Afgelopen vrijdag wel boodschappen gedaan. Dat was te veel geweest denk ik. Maar ja, geen melk hebben ed was helemaal geen optie!

Ik heb van wilgenbast (met zoethout, anders lijkt t me niet lekker....) een afkooksel gemaakt en dat drink ik nu zeg maar de hele dag door, steeds een beetje. Geen idee of het de pijn ook echt verlicht. Maar kwaad kan het vast niet.

Ik heb serieus nagedacht over je advies Marijan. Ik heb in het verleden bij een homeopaat gelopen voor mijn galstenen. Ipv van minder werd het alleen maar erger. Via homeopathie kregen we het niet onder controle, laat staan dat ik er gezonder van werd. Wapf kwam voor mij met de oplossing. Ik ben me bewust van de krachtige werking van homeopathie, maar wil de broze balans die ik nu heb rondom mijn lever, gal en alvleesklier niet verstoren door homeopathie. Liever wat langer zoet met mijn stuitje.

 
Goh meis, dat valt tegen zeg.

Als je wilt kan ik je voor het slapen wel reiki sturen? Dan is het misschien handig als je aan Mike mijn e-mail adres vraagt, kunnen we even mailen over het tijdstip en dergelijke.

Laat het maar weten, niets moet natuurlijk.

 
' t valt mij niet tegen hoor. Ik wist dat ik een flinke smak heb gemaakt en ik ben blij dat ik in huis enigszins mobiel ben en er poses zijn waarin ik pijnvrij kan liggen/hangen/zitten.

Ik heb Mike gemaild voor jouw mailadres Pommetje.

 
Quote:
Ik heb serieus nagedacht over je advies Marijan. Ik heb in het verleden bij een homeopaat gelopen voor mijn galstenen. Ipv van minder werd het alleen maar erger



Ik vraag me af of een accuut middel invloed heeft op je galstenen, volgens mij heb ik toen zoiets gehad als Arnica, een redelijk algemeen middel wat wel hielp voor het trauma wat ik op dat moment ervoer.

 
Oke, Alexandra, ik zie je mailtje wel verschijnen. Hoe heb je vannacht geslapen?

 
@mike, heb je mijn mailtje ontvangen?

Ik heb redelijk geslapen. Laatste uren vd nacht zijn onrustig. Kan dan moeilijk een pijnloze houding vinden.

Daarnet boodschappen gedaan, naar de slager en supermarkt. In de supermarkt voel ik de pijn toenemen en wordt ik misselijk. Hielp me wel herinneren rescue en traumeel te kopen :wink:

Thuis gekomen moest ik eerst naar de wc, want ontlasting zat ook te wringen. Daarna rescue, traumeel en de wilgenbastthee. Dit verlicht enigszins. Nu weer een tijdje plat op de bank. Toch best jammer dat ik nu alleen ben, want hoe kom ik nu aan eten? :) Eerst maar een uurtje rust en dan tien minuutjes staan om bottenbouillon warm te maken of een ei te bakken.

 
Alexandra als ik in de buurt woonde kwam ik je eten brengen meid. Over een dag of 10 ben ik in de buurt, als je dan bijna verhongerd ben kom ik je wel redden. Beterschap

 
Hahahahahaha, dat is lief Tanja! Maar ik wacht echt geen tien dagen! Ik vervang jouw reddingsmissie door vriendinnen uit de buurt te vagen :wink: en ondertussen maak ik zelf wel een pannetje beestenbouillon warm.

 
Afgelopen week weer dagelijks last gehad van mijn stuitje. Kan er moeilijk de vinger op leggen waar de overbelasting in heeft gezeten. Ik werk nu verdeeld over twee of drie dagen 6 uur per week. En dag in ieder geval nog de maand maart.

Vandaag een afspraak gemaakt voor vrijdag bij een osteopaat. Ik hoop dat ze behalve voor mijn stuitje ook ondersteuning kan bieden voor mijn lever, gal en alvleesklier.

 
Jeetje je bent er wel lang zoet mee in elk geval. Ik hoor over het algemeen hele goede dingen over de osteopaat dus ik hoop dat ze je kan helpen!!

 
Heb je al aan acupunctuur gedacht? Mocht de osteopaat geen soelaas bieden zou je dat nog kunnen proberen. Kan heel lang duren zo'n stuitje.

 
Acupunctuur voor mijn stuitje? Nee, zeker niet aan gedacht. Ervaringen uit het verleden zijn nou ook niet denderend met acupunctuur.

 
Vandaag bij de osteopaat geweest. Het viel me alles mee. Ze heeft niet hard hoeven te drukken en trekken e.d. omdat mijn lichaam erg goed reageert op zachte aanraking :D

We zijn niet toegekomen aan de lever en alvleesklier, maar ze heeft wel even gevoeld en ze kunnen beiden zich niet vrijelijk bewegen. Ook heeft ze kunnen voelen dat de klap die ik gemaakt heeft geen extra schade aan deze organen heeft toegebracht. Ik had ook niet het idee dat hier sprake van was.

Toch is er iets sinds de val veranderd op het gebied van de spijsvertering. Ik heb sindsdien eczeem (nog nooit last van gehad) overmatig roos en eczeem op mijn hoofd. En ik ben zeker 1 kledingmaat aangekomen, als het niet meer is (ik heb geen weegschaal). Mijn lichaam begint me letterlijk in de weg te zitten. Nu lijkt er in het gebied van het stuitje een zenuwknoop/centrum te zitten dat een belangrijke functie heeft op je spijsvertering. En die heeft dus wel een klap gehad. Over twee weken mag ik weer terug.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.831
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan