Voor wie onderstaande video eerder deze week heeft gemist, deze had ik eigenlijk gepland voor vandaag maar toen kwam Charza ineens met een citaat uit het boek Worden Wij Wakker van Marcel Messing waarin een parallel wordt getrokken met de dagen van Noach en de huidige tijd. Deze vergelijking trek ik ook in dit artikel:
gedachtenvoer.nl
Daarom deze video speciaal voor deze zondag in de herhaling, want de boodschap is te belangrijk:
Mike
Wat nu gebeurt is reeds eerder gebeurd. Ik verwijs hierbij naar het verhaal van de Ark van Noach. De duivel heerste toen ook al over de aarde en was met dezelfde flauwekul bezig als nu. Net als nu waren diersoorten, maar ongetwijfeld ook mensen, dusdanig met elkaar doorgekruist en doorgefokt dat er sprake was van onherstelbaar beschadigd DNA dat totaal niet meer in overeenstemming was met Gods ontwerp. Denk hierbij aan chimera’s zoals dit moderne gedrocht, de Vacanti-muis uit 1996.
De Duivel bespot graag Gods creaties en God was het zat en overspoelde de aarde. Noach laadde nog enkele van de overgebleven zuivere en (redelijk) onaangetaste exemplaren van mens-, plant- en diersoorten op de Ark om elders op de wereld een nieuwe start te kunnen maken. Dat werd uiteindelijk op de berg Ararat in Armenie, een land dat dan ook gezien kan worden als de eerste christelijke beschaving ter wereld.
Als God het toen zover heeft laten komen dat zo goed als alle leven op de planeet dusdanig verminkt en verpest werd, tot welke aantallen denk je dan dat Hij deze keer bereid is te gaan? Er is echter 1 verschil met de tijd van Noach:
God heeft toen moeten ingrijpen omdat wij mensen niet of onvoldoende bereid waren onze vrije wil in te zetten als verantwoordelijke hoeders van de aarde die wij speciaal van God onder onze hoede hadden gekregen. Dit keer is het anders, de tweedeling die we nu zien is, om het eveneens in Bijbelse termen te stellen, de splijting van de Rode Zee die ik reeds vele jaren voor C19 had voorspeld tussen twee groepen mensen: zij die het snappen en zij die het niet snappen.
Sommigen worden geroepen te strijden, … – Create a Better World
gedachtenvoer.nl
Daarom deze video speciaal voor deze zondag in de herhaling, want de boodschap is te belangrijk:
Mike
Laatst bewerkt: