In het verleden (2014-2016) reeds veel over geschreven, hier een soort korte samenvatting (hoop ik):
Lucifer = Lichtbrenger = Prometheus. Lucifer vermomde zich als slang in de Hof van Eden en verleidde Eva, een VROUW (komen we zo nog op terug), tot het eten van de Verboden Vrucht. Lucifer copuleerde ook met Eva en zo is de eerste satanische bloedlijn ontstaan, die van de Kanaanieten met hun god Moloch aan wie ze kinderoffers brachten.
Lucifer is ook de Morning Star, oftewel Venus. Mars wordt algemeen gezien als mannelijke oorlogsplaneet, Venus als vrouwelijke planeet. Lucifer is dus vrouwelijk, dus je zit goed met je vergelijking met heidense maangodinnen als Diane en Hekate, aangezien de maan weer vrouwelijk is (maan-struatie) en de zon mannelijk. De Luciferiaanse energie is dus VROUWELIJK.
Jouw opmerking over Lucifer als lichtdrager (denk ook aan Prometheus met zijn/haar toorts) is eveneens correct. De maan kan zelf geen licht geven, ze kan enkel het licht van de zon weerkaatsen (dragen), net zo goed als een vrouw geen kind kan verwekken maar wel kan dragen. En wist je dat het sperma van de man een zichtbare lichtkroon (corona) heeft en de Latijnse naam 'aura seminalis' draagt, verwijzend naar een aura of aureool? De deceptie is dus om het vrouwelijke voor te stellen als lichtbrengend, terwijl zij enkel het mannelijke licht kan dragen, de vrouw is geen schepper maar de man wel!
Boven Lucifer staat Sofia, eveneens een vrouw. Sofia betekent: kennis/leer. Ik moet echter de eerste briljante vrouwelijke wetenschapper of filosoof nog zien. Je zou (ten onrechte) kunnen aanvoeren dat vrouwen in het verleden door 'mannelijke onderdrukking' geen kansen kregen, maar dat is iig vandaag de dag zeer zeker niet het geval. Waar zijn ze nou, die grote vrouwelijke denkers? Er lopen zeker slimme vrouwen rond, maar niet van het kaliber van een Plato, Socrates, Schopenhauer of Nietzsche. Waar vrouwen wel goed in zijn, is verleiding, misleiding, manipulatie en bedrog. Lucifer wist Adam en Eva te verleiden tot het vroegtijdig verlaten van het Paradijs met de valse belofte van kennis over het eeuwige leven, iets wat we sindsdien, zo'n 6000 jaar later, nog steeds niet hebben bereikt.
Sofia en Lucifer zijn dus valse profeten, vrouwelijke verleiders en misleiders. Ze hebben geen intelligente scheppingskracht. Vandaar dat zo wordt ingezet op AI, Artificial Intelligence (kunstmatige intelligentie), een onbezielde en technologische vorm van 'intellligentie'. Is het toeval dat de eerste menselijke AI-robot, gecreeerd door Hanson Robotics, een vrouw genaamd Sophia is, die zelfs officieel tot inwoner van Saudi-Arabie is verklaard?
Over het Huis van Saud kan ik ook nog pagina's vol schrijven, maar dit wordt nu al te lang, zie ik. Niet voor niets was het eerste buitenlandse bezoek van Trump aan Saudi-Arabie en vond er kort daarna een wisseling van de wacht plaats in de machtsstructuur.
Ik wil dit verhaal zo kort mogelijk houden. Jouw verwijzing van Lucifer als symbool voor 'zuivere creatiedrift' wordt ten dele ondersteund door de Bijbel. Lees dit stuk, waarin staat dat voorafgaand aan de val van Lucifer hij/zij verantwoordelijk was voor muziek in het Koninkrijk Gods, waar hij/zij later samen met 1/3e van alle engelen is uitgestoten vanwege verregaande rebellie jegens God - een echte valsspeler dus:
Satan was in charge of something in heaven, but his specific role prior to his fall is unclear. Music today can either be beneficial or harmful, and believers are called to have discernment regarding what music they listen to.
www.compellingtruth.org
Lucifer en Satan worden hier met elkaar vereenzelvigd. Dat komt omdat de naam Lucifer helemaal niet voorkomt in de Bijbel, maar Satan wel. Ik zie Satan echter als de aardse incarnatie van Lucifer en Lucifer als de overkoepelende vierdimensionele energie die Satan aanstuurt, met Sofia als oppergodin en dus weer boven Lucifer en Satan. Ik wil best een keer nader ingaan op deze hierarchische veronderstelling mijnerzijds, maar voor nu laat ik het hierbij omwille van de lengte van deze post. De duivel is een vrouw en je hoeft maar regelmatig omgang te hebben met vrouwen om te zien hoe vatbaar ze zijn voor bad boys en valse profeten en ook voor rebellie tegen God en mannen.
Mike