The Brave New World: autisme

Nou Gezondheid, heb je naast autisme ook nog last gekregen van een meervoudig persoonlijkheidsstoornis? Ik herken je haast niet meer in deze post. En naïef? dat is pure projectie natuurlijk. Verder: Een gemiste kans voor jou, ik had het je zo gegund.

 
Als dit je mening voor nu is Gezondheid, dan heb je inderdaad op dit forum niets meer te zoeken. En geen idee wat je Box dan mee kan geven vanuit het gedachtgoed vanuit Weston Price. Het forum staat vol met informatie waardoor je je angst opzij kan zetten, maar wederom, dat vraagt buiten de geijkte paden te lopen en dat is wat autisten niet tot heel moeilijk kunnen. En wat de reden van die degenaratie ook is, voeding is en blijft de basis naar heling.

Ik hoop echt van harte dat het je ooit zal lukken de omslag te maken, maar nu je je ware (en vanuit autisme gezien, heel begrijpelijke) angsten laat zien, heb ik er een hard hoofd in. Toch blijft mijn aanbod staan. Mocht je dit pad willen bewandelen, ik ben bereid tijd en energie in je te steken en op die manier met je mee te lopen.

 
Quote:
Nou Gezondheid, heb je naast autisme ook nog last gekregen van een meervoudig persoonlijkheidsstoornis? Ik herken je haast niet meer in deze post



Ik ook niet. Kan dan ook niet anders concluderen dat Gezondheid weer helemaal "normaal" eet en zichzelf weer gevonden heeft, zijn oude zelf.

 
Quote:
Kan dan ook niet anders concluderen dat Gezondheid weer helemaal "normaal" eet en zichzelf weer gevonden heeft, zijn oude zelf.



Dat denk ik ook. Ik volgde jou echt op de voet Gezondheid. Vond het zo bijzonder hoe jij je wilde inzetten om iedereen in je omgeving, en met name ook jezelf, te laten zien dat het omkeerbaar is. Ik ken in mijn nabije omgeving ook een aantal mensen met (een vorm van) autisme en was van plan jouw verhaal aan hen voor te leggen.

Je hebt echter alles thuis alleen moeten doen, zo te lezen weinig bijstand wat betreft eten vanuit je thuissituatie. Dat is dus iedere dag een gevecht en een constante verdediging waar jij mee bezig bent. Lijkt me ook erg lastig. Ik hoop dat je de rust in jezelf terugvindt en alles ter heroverweging neemt. Sterkte.

 
Gezondheid,

Met de opmerking dat wij 'gestoord' en 'naief' zouden zijn en 'voer voor de psychiater' overtreed je een kritsiche fatsoensgrens. Dit is voor mij nog geen reden om je te blokkeren, maar ik deel bij deze wel een officiele waarschuwing uit. Als ik jou was, zou ik me onthouden van dergelijke typeringen en in de spiegel kijken.

Mike

 
Quote:
Toen ik rauwe eigelen tegenkwam was ik afgehaakt. Je kan wel salmonella oplopen zeg, dan praat je wel over een horrorziekte die ook jij nooit mee wilt maken en het ook nog eens dodelijk kan zijn, met rauwe eieren ben ik altijd erg huiverig en ik spot er niet mee,



Je zoekt echt hard naar een reden om het niet te hoeven doen he? Als je rauwe eieren eng vindt dan neem je gewoon zacht gekookte eieren net zoals je nu doet.

Salmonella is trouwens helemaal geen horror ziekte, je bent in de war met legionella denk ik maar dit kwam jou weer heel goed uit blijkbaar.
Quote:
om nog maar eens te zwijgen de voedingsschandalen die tegenwoordig nogal eens plaatsvinden.



wat heeft dit met deze discussie te maken?

Quote:
maar ik snap ook niet waar jullie al dat geld vandaan halen om dit alles te kunnen betalen zoals de dure dingen wat je hier kan kopen en dan heb ik het nog niet eens over geldklopperij van dure therapieën, zoals darmspoelingen.



Wederom zoek je naar een reden om niet te veranderen. Wie heeft gezegd dat je dat moet kopen?

Dit alles kan gedaan worden op een minimaal budget. Ik doe dat dus dan kan jij het ook.

Quote:
Dat klinkt heel mooi en ik geloof best dat er verbeteringen mogelijk zijn wat autisme betreft, maar autisme genezen? dat is hocus pocus, ik moet wel naïef zijn om hier in te geloven.



Dus je gelooft wel dat er een verbetering mogelijk is maar genezing is hocus pocus?

En wat is er mis met een zeer grote verbetering? Ook al ben je dan niet "genezen" wat dat dan ook betekent.

Quote:
ja absoluut, jullie zijn gestoord en naïef en dus eigenlijk voer voor de psychiaters.



Zucht.

Quote:
Ja, het is mijn leven en nee ik ga dat niet eens proberen.

Gezondheid,



Laat dat laatste maar weg.

 
Gezond eten noem je obsessief met voeding bezig zijn?

Wat is het alternatief? 'Normaal eten' en ziek zijn en zielig gevonden worden door de rest van de wereld?

Ik haal mijn geld uit een fulltime baan. Het is geen manager salaris, maar ik kan er van leven.

Ik koop geen dure dingen bij Natuurwebwinkel.nl of andere webshops.

Het meeste koop ik op de boerderij.

- Rauwe melk, waar ik ook kefir van maak. Dat is misschien nog wel goedkoper dan de "gewone" melk uit de gewone supermarkt.

- Vlees en orgaanvlees

- Eieren. Voor salmonella ben ik niet bang. Ik ben wel bang voor "normale eieren".

- Botten voor bouillon

Slagroom en grasboter is vrijwel het enige dat ik in een supermarkt koop.

Het wordt ook eigenlijk steeds goedkoper, omdat ik steeds minder hoef te eten. Als ik in de ochtend een kom bouillon drink en 2 glazen rauwe melk hoef ik in de middag pas weer te eten. Dan drink ik een halve liter kefir. In de avond neem ik nog een kom bouillon en een bord (orgaan) vlees.

Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld en duur te zijn.

 
Mensen, doe geen moeite. Verandering komt van binnuit en wie niet geholpen wil worden valt niet te helpen.

Mike

 
Quote:
Dit is voor mij nog geen reden om je te blokkeren, maar ik deel bij deze wel een officiele waarschuwing uit. Als ik jou was, zou ik me onthouden van dergelijke typeringen en in de spiegel kijken.


Nou, ik ben hier niet om de boel te blijven "verzieken", dus verder dan dit zal het niet gaan, dus mijn excuses als ik wat te fel overkwam, maar je mag mij wel op "niet actief" zetten.

Gezondheid,

 
Ik heb het idee dat gezondheid van buitenaf is beinvloed(door zijn ouders misschien), en het overzicht is kwijt geraakt waardoor deze temper tantrum naar boven komt(typisch voor iemand met autisme). Op een of andere manier voelt het niet oprecht aan en de argumenten vind ik maar uit de lucht gegrepen(alsof het iemand anders zijn mening is perhaps?). Ik snap het als je met gevoelens van onbegrip en verongelijking zit, maar door in een slachtofferrol te zitten wordt het ook niet beter en daardoor trek je energetisch ook alleen maar meer van hetzelfde aan.

Quote:
The highest form of ignorance is when you reject something you don't know anything about. - Wayne Dyer


Brian

 
Lieve Gezondheid,

Ik heb je altijd juist bewonderd om je ontwikkeling en je strijd in het gezin om jezelf beter te maken. Ik leef erg met je mee. Ik heb zoals je weet zelf een zoon van jouw leeftijd met autisme. Hij wil juist nergens van weten om zichzelf beter te maken en daarom bewonder ik jou, want voor jou is het dubbel zo moeilijk om hier mee bezig te zijn. Je verdient begrip, respect en steun. Ook nog steeds van de mensen van dit forum.

Pike heeft wel gelijk dat het uit je darmen kan komen; ik ben met mijn zoon naar een behandelaar geweest, die constateerde dat mijn zoon's darmen door heel veel parasieten worden bevolkt. En met name de Giardia. Deze parasiet heeft zijn darmslijmvlies opgegeten, waardoor zijn darmen lek zijn geworden en deze parasiet veroorzaakt autisme. Ook door antibiotica kan je lekkende darm krijgen.Dus het is heel belangrijk om je darmen te helen. Dat kan met de bottenbouillons. Ik koop mergpijpjes bij een boer voor 75 eurocent per stuk. Of je neemt L glutamine En je kan ook vaccinatie schade opgelopen hebben, maar dat weet je al. Hiervoor kan je naar een Tinus Smits homeopaat gaan. Die kan je ontstoren en je metalothionieine productie weer op gang brengen met bepaalde supplementen. Die is door de vaccinatie gestopt met heel veel gevolgen. Dat kan je allemaal lezen bij Tinus Smits.nl. Laat het je ouders lezen, zij moeten toch ook wel willen dat het beter met je gaat! Je doet het allemaal voor jezelf en je bent het waard. Je hoeft aan niemand anders verantwoording af te leggen over wat je eet, alleen aan jezelf. Ik denk wel dat er forumers zijn die het heel goed met je voor hebben gehad om je te stimuleren in je eetpatroon, maar het is een proces en je bent nog jong, het kan nog komen. Je doet het in jouw tempo en met de middelen die je in jouw situatie hebt.

Verder wil ik zeggen dat je niet een autist bent, je bent Gezondheid en je hebt autisme. Je identiteit wordt niet bepaald door je autisme. Je bent heel goed bezig geweest en ik bewonder je nog steeds. Kies voor jezelf. Succes :D :!:

Hartelijke groet,

Mayk

 
Gezondheid, erg jammer dat/als je nu voorgoed weg zou zijn vind ik.

Ging het niet een beetje te snel dat je jezelf hier weg hebt laten drukken?

Als je er echt achter staat vind ik het prima, maar ik betwijfel dat wel een beetje.

Ik ben erg blij geweest met je geheel eigen bijdrage.

Het is ook nog eens zo dat het niet zo is dat jij een autist zou zijn en anderen hier op het forum niet.

Sinds ik ziek geworden ben met allerlei infecties ben ik ineens stukken autistischer geworden dan ervoor: ik ervoer (of is het ervaarde?) heel duidelijk het verschil.

Van die infecties ben ik al aardig aan het opknappen al is het hard aanpoten.

Darmspoelingen: die hoge darmspoelingen die je ergens moet laten uitvoeren heb ik laten doen maar ik kreeg het daarna vreselijk op mijn plaat en (allergieen ontploften in aantal) zijn idd niet goedkoop.

Maar de darmspoelingen, de lage varianten, zijn veel vriendelijker en niet duur.

Ik begrijp het boek over gaps van campbell dat haar zoon veel last had van obstipatie en de lage klysma's zei ze zijn erg belangrijk zolang de spijsvertering niet op orde is.

 
Lieve Gezondheid,

Ik heb even je voorsteltopic nog nagelezen, tinus Smits was al genoemd, sorry.

Ik wil nog even iets vertellen; ik was met mijn zoon bij een natuurarts. B gaf elke maand een paar keer over, maar hij weigerde op gluten + melkvrij dieet te gaan. Tot deze arts vertelde, dat bij veel jongeren met autisme, het autisme weggaat door geen gluten + melk eiwitten meer te eten. Want als je lekkende darmen hebt, gaan de gluten en melk eiwitten onverteerd door de darmwand en komen door je bloed in je hersenen terecht wat een soort opium effect geeft, vandaar dat het autisme veroorzaakt. Toen is mijn zoon daarmee gestopt. Hij heeft nooit meer overgegeven :!: (al 2 Jaar). Zijn autisme is er niet mee weggegaan, omdat hij die parasieten en Lyme heeft, maar als ik het goed heb gelezen, neem jij op advies van het forum nog wel melkproducten. Je zou het 6 weken zonder gluten en melkproducten kunnen proberen. Dat is volgens de arts de periode die je lichaam en hersenen nodig hebben om het effect te merken. Dat is niet veel werk en het kost niets. Je kunt later voor de K vitamines wel geklaarde boter (ghee) zelf maken en eten. Daar zitten geen melkeiwitten meer in.

Ik wil het allerbeste voor jou, dus niet dat ik je iets op wil leggen, of wil dat je verantwoording aflegt. Ik hoop dat je nog meeleest en dit wilt overwegen.

Ik was ook blij met jouw bijdrage op het forum Gezondheid :D

Hartelijke groet,

Mayke

 
Ik vind het wel zonde voor gezondheid dat hij zo abrubt afhaakt. Hij zou er zoveel voordeel uit kunnen halen. Het is natuurlijk wel een kwestie van geduld hebben, dat vind ik ook wel eens moeilijk geef ik toe. Ze zeggen bij de ggz dat ik ook pdd-nos heb, nou ik ga daar niet helemaal in mee,ik woon begeleid in een eengezins woning met anderen van de stichting.Dit heeft wel als groot voordeel dat ik deze voeding makkelijk kan betalen :D krijgen namelijk ook voedingsgeld. Wacht daarom ook nog wel even met huren.

Maar ik ga er zeker voor om uit deze situatie te komen. Het lijkt wel of ik verbeteringen begin te merken ook met adrenal en jodium Ben erg blij dat ik dit forum heb leren kennen!

verder hoor ik wel eens van sommigen ook mede clienten goeie vriendinenzo dat ze aan mij niks merken ervan, en het grappige is dit zijn vooral mede clienten en nooit personeel. Dit doet me denken aan wat ik gelezen had over 8 professoren die zich bij wijze van test zich vrijwillig lieten opnemen,volgens mij ergens hier gelezen.

 
@@@@@

Pike

fatsnotbad

cham

Alexandra,

De rede van autisme kan bij iedereen andere redenen hebben. Bij mij denk ik zelf dat ik het bij mij niet moet zoeken lichamelijk, maar in me ontwikkeling, en vooral oefening. Vandaar me reacties dat mensen die in mijn autisme geloven behoorlijk in de weg kunnen zitten in me sociale ontwikkeling, en beter is om zo'n mensen uit me buurt te houden.

Verder geeft mike al aan dat alles frequentie is, en dat autisme ontstaat door factienatie met specifieke frequentie. Daarom begrijp ik mike niet dat hij zo afwijzend op mij reageer dat ik me zelf psychisch met stenen probeer te helen. Niemand anders doet het voor mij. Leef alleen, en moet het toch zelf doen. Ik denk dat stenen voor mij de beste stimulans zijn, wat voor een ander bijvoorbeeld een partner is, moeten bij mij de stenen het doen.

Ik word zeker nooit boos als mensen gewoon hun mening zeggen Pike. Eerder andersom, als mensen niet eerlijk tegen me zijn. Maar heb nu even toegelicht hoe ik over me eigen tekort komingen denk.

 
Ik reageer niet afwijzend op heling op basis van stenen. Ik zeg alleen dat je dit met stenen alleen niet voor elkaar gaat krijgen. Je moet je darmen helen op basis van VOEDING!

Mike

 
Als je op mijn naam drukt, dan zie je dat ik absoluut niet afwijzend sta tegenover andere methodieken. Maar de basis is voeding! Op mijn site beschrijf ik hoe ik daar insta. Je kan overal je heling zoeken, maar hij komt van binnenuit, door wat jij erin stopt. Alle andere dingen zijn ondersteunend.

Als je het niet zoeken wil in de voeding, dan moet je hier niet zijn. Ga naar een edelstenforum, daar hebben ze de kennis over de stenen. Wil je helen vanuit voeding, dan moet je hier zijn.

 
Ik heb jou ook niet specifiek genoemd ivm afwijzing van andere methodieken, wel ivm met autisme heb ik wat toegelicht, vandaar jouw naam.

Ik zit hier op dit forum, omdat ik al heel veel met voeding bezig ben. Ben zelf vegetarisch, inclusief vis, dus kan jullie gedachtegoed nooit helemaal aanhangen. Maar sta zeker voor dit forum open. Ik denk niet dat de westonprice gedachten mijn weg moet gaan worden. Maar anders blijf ik wel weg hoor.

Maar ga rond kijken wat ik allemaal van jullie kan leren en wat het gaps dieet inhoud.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan