tandpasta

Ik begin er nu langzamerhand in geloven, misschien ook dat het weer nieuw is en dat ik het nog niet geprobeerd heb. Maar nu begint de zoektocht naar de juiste kauwgom of mint, de producten die Ellie aanbeveelt zijn hier niet te krijgen en in elk xylitol kauwompje of mintje zitten weer andere stoffen waar ik mijn twijfels over heb. Zijn er andere mensen ook al op zoek of hebben die misschien al iets gevonden wat betrouwbaar is?
Ik zag die Finse snoepjes: ik ben geen kauwgomfan, word er onwel van

Ik zag die Finse snoepjes: ik ben geen kauwgomfan, word er onwel van

Die is wel goedkoper dan die ik had gevonden:
Ik die kaux al gekocht zit 1 gram xylitol in 1 kauwgompje, ik ben ook geen kaugom liefhebber maar je moet wat he.

Deze tandpasta had ik nog gezien: ik poets nu zelf al een tijd met baksoda maar misschien ook handiger om het dan met xylitoltandpasta te doen of zo weet ik veel: of anders misschien gewoon met xylitolpoeder rechtstreeks ipv de tandspasta

Deze tandpasta had ik nog gezien: ik poets nu zelf al een tijd met baksoda maar misschien ook handiger om het dan met xylitoltandpasta te doen of zo weet ik veel: of anders misschien gewoon met xylitolpoeder rechtstreeks ipv de tandspasta

Je kunt minerale tandpoeder ook zelf gaan maken, onderstaand recept had ik bewaard:

Basisrecept Minerale Tandpoeder
Dit recept zorgt voor een remineraliserende werking en een schone mond.
Ingrediënten:

4 el Bentonietklei (hoofdbestanddeel: reinigt en remineraliseert)
2 el Calciumcarbonaatpoeder (versterkt glazuur)
1-2 el Zuiveringszout (Baking Soda) (verwijdert vlekken, alkalisch)
1 tl Xylitol (optioneel, voor de smaak en gaatjespreventie)
1 tl Zeezout of Himalaya zout (fijn gemalen, voor mineralen en tandvlees)
10-15 druppels Etherische olie (bijv. Pepermunt voor frisse adem)

Optionele toevoegingen:

Kaneel of Kruidnagelpoeder: (1/2 tl) voor antibacteriële werking
Actieve kool: (1 tl) voor extra witmakerij

Bereidingswijze

Meng de droge ingrediënten: Doe de bentonietklei, calciumcarbonaat, baking soda, zout en eventuele kruiden in een glazen pot of kom.
Vermijd metaal: Gebruik geen metalen lepel of kom bij het mengen van bentonietklei, omdat dit de werking van de klei kan verminderen. Gebruik een houten, glazen of plastic lepel.
Voeg etherische olie toe: Voeg de druppels pepermuntolie toe en meng goed.
Verkruimel klontjes: Als het poeder klonterig is, kun je het even blenden of door een zeef halen.
Bewaren: Doe het poeder in een luchtdichte (glazen) pot.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.666
Leden
8.697
Nieuwste lid
Varanasi
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan