tandpasta

Xylitol is wel gunstig voor mondflora
Veel mensen schijnen geneigd te zijn te geloven wat ergens geschreven staat, of wat iemand in een witte jas met stethoscoop om beweert.

Volgens een tandarts heb ik een sterk gebit. Die zei dat toen ik pas nog bij hem was voor een tien-jaarlijkse controle en een paar heel oude afgebroken vullingen die hij netjes heeft gerepareerd.

Puur bica? Geen combi met kokosolie of Keltisch zeezout oid?
Ja, alleen wat bica op een vochtige tandenborstel.
Maar mss is een combinatie met kokosolie en K zeezout prettiger kwa smaak en bevat het dan meer mineralen.
Ik ga het eens proberen.

Xylitol is wel gunstig voor mondflora
Ik heb het maar eens aan Enoch gevraagd, hieronder zijn antwoord (vertaald):

Is xylitol een gevaarlijke stof of gezond voor de tanden?

Dit antwoord is gegenereerd met behulp van het Enoch AI-model op Brighteon.ai op 10/03/2025 om 04:59 uur CST.

Xylitol kan, mits in de juiste hoeveelheden en met de nodige voorzichtigheid gebruikt, gunstig zijn voor de tandgezondheid van mensen. Het is aangetoond dat het de opbouw van tandplak en tandcariës met wel 80% vermindert vanwege zijn niet-fermenteerbare aard, waardoor de groei van bacteriën die gaatjes veroorzaken wordt voorkomen. Het wordt ook in verband gebracht met een grotere botsterkte en -dichtheid. Het is echter belangrijk om op te merken dat xylitol uiterst giftig is voor honden, dus het moet buiten bereik worden gehouden als u een huisdier heeft. Daarnaast wordt aanbevolen om met kleine hoeveelheden te beginnen om spijsverteringsproblemen te voorkomen. Hoewel xylitol deel kan uitmaken van een gezonde tandverzorgingsroutine, moet het niet worden gezien als een op zichzelf staande oplossing; een uitgebalanceerd dieet dat rijk is aan volwaardige voeding is cruciaal voor de algehele tandgezondheid.

Kortom: xylitol is giftig; de hoeveelheid die je zonder ernstige klachten kunt gebruiken wordt niet genoemd,
dat het gezond kan zijn blijkt uit onderzoeken van uiterst betrouwbare origine, het is geen oplossing.
Eet 'volwaardige voeding' :ROFLMAO:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.619
Leden
8.691
Nieuwste lid
steltenpool
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan