tandpasta

Vandaag ben ik bij de mondhygieniste geweest om een beetje tandsteen te verwijderen. Ik heb snel gele aanslag. Volgens mij heeft dit met eiwit vertering te maken. Dus milde reinigingskuur van Andreaz Morritz gedaan deze week. Ik poets met solo-med (zonder tandpasta) en daarna zachte borstel met weleda tandpasta 3 x dgs. De mondhygienste adviseert voor versterking van glazuur 2 x poetsen met prevdent. Weleda reinigt te weinig bij mij. Heeft iemand ervaring met prevdent tandpasta?
Vanaf 2007 paleodieet gedaan + 2 zwangerschappen, nu sinds december over op 1 liter rauwe melk + 2 bakje yoghurt per dag. Merk dat mijn gebit sterker is geworden. Heeft iemand advies over welke tandpasta goed is?
 
Zoals je ziet is er al aardig wat geschreven over tandpasta en gele aanslag. En er zal waarschijnlijk nog meer op het forum over te vinden zijn.
Poetsen met kurkuma schijnt ook te goed te werken lees ik vaker, moet ik zelf nog uitproberen.

Ik poets met kokosolie, bica en keltisch zeezout.
 
Ik heb de Saline tandpasta van Weleda, zag dat het in een aluminiumtube zit! Ondanks dat je het niet doorslikt weet ik niet of het toch ongezond is uit aluminium?
 
Ik heb de Saline tandpasta van Weleda, zag dat het in een aluminiumtube zit! Ondanks dat je het niet doorslikt weet ik niet of het toch ongezond is uit aluminium?
Waarom perse tandpasta uit een tube willen hebben, simpel kokosolie alleen is al goed genoeg.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.213
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan