Ik gebruik de Soladay-tandenborstel inmiddels een aantal jaren en ben er zeer tevreden over. Als het kan gebruik ik de zon, maar een felle lamp is ook prima. 's Avonds scherm ik dan wel m'n ogen af, zodat ik niet klaar wakker ben na het poetsen. :wink:
Inmiddels heb ik de J3X aangeschaft (heeft minder licht nodig, maar hoe meer hoe effectiever lijkt me) en neem de gewone mee naar mijn werk, zodat ik daar kan poetsen wanneer ik wil. Ik probeer altijd minstens 30 minuten tussen maaltijd of drank (melk/kefir) te houden. Ooit gehoord dat je glazuur dan wat kwetsbaarder is, dus wacht ik even met poetsen.
Sinds ongeveer een maand poets ik met Keltisch zeezout en een heel beetje water (puur natmaken van tandenborstel), daarvoor gebruikte ik alleen een beetje water.
Over een poosje ga ik het ook eens met kokosolie proberen en dan met H2O2 3% spoelen, zoals Poekie beschrijft. Ben benieuwd, maar ga er me eerst in verdiepen als ik er wat tijd voor heb.
Die tandenborstel is in ieder geval een aanrader. Tandplak laat makkelijker los en ik heb eigenlijk geen last meer van terugtrekkend tandvlees, terwijl ik daar vroeger wel vaak last van had. Ook voelen de tanden heerlijk glad aan en het neutraliseert de geur in je mond, dus je ruikt niet naar pepermunt, maar gewoon nergens naar, denk ik.