tandarts

Als je last hebt van je tanden en kiezen, geen fruit en granen tot het over is. extra vitamine a en d in de vorm van levertraan.
ook letten op Magnesium.
Je geeft het zelf ook al aan.

Ik denk meer dat je schrik hebt omdat je gebit niet ideaal is.
 
Veel dank voor alle reacties. Ik weet alle lange tijd dat mijn gebit niet ideaal is, maar ben wel wat geschrokken van alle mogelijke consequenties. Het heeft een impact op algemeen welzijn, dus dan verken ik graag hoe ik daarmee om kan gaan. Vaker een magnesiumbad is een idee.

De gesuggereerde bronnen van kh zullen even wennen zijn bij de lunch ;) even nadenken hoe ik dat het best vorm kan geven.

@Heksje Omdat de andere kh minder fytinezuur/fructose bevatten denk ik (mits je de rijst weekt)?

Foto's plaatsen gaat idd wat ver, zal evt een kaakorthopedie bezoeken.
 
Weet ik niet 123 uit t hoofd.
Maar staat me iets bij van de nachtschades.. schrappen.
Corrigeer me als het niet zo is
 
Ik ben net bij de praktijk geweest van de biologisch tandarts Erna Andries in Geel, België. Voor een spoedbehandeling wegens kiespijn. En ik denk dat het op zich wel een goede praktijk is. Erna keek persoonlijk over de balie in mijn mond om te kijken wat er moest gebeuren. Er werd een O.P.G. panoramafoto genomen met een modern apparaat en daarop kon Erna zien in welke kies de kiespijn zat. Besloten twee kiezen te trekken.
De tandarts is er een "gans" uur mee bezig geweest. Ik had van te voren ibuprofen, paracetamol en cannabis genomen, maar de spuit deed erg pijn. De rest van de behandeling was niet zo pijnlijk, alleen vermoeiend voor de kaak omdat je echt in alle richtingen moet meedraaien en -trekken om die kiezen er uit te krijgen. Hechting van de wonden.
Toen ik de tandarts vroeg of het goed gelukt was zei ie "mwa..." en wist ie niet goed wat te zeggen, en vroeg me meermaals of het geen pijn gedaan had. Ik heb niet doorgevraagd en weet niet wat ik daar van moet denken...
Normaal kost dat 230 euro maar omdat Erna niet de beroerdse is - "we zullen maar een beetje minder doen he" - komt dat op 200 euro totaal.


 
Er zijn vele manieren om te detoxen. Om te beginnen met de voeding. Lever ondersteunen met juiste voedingsstoffen en kruiden, homeopathie, bioresonantie. Wat doe je al?
 
Mijn dochter is momenteel 17 en heeft haar regels gekregen vanaf 11j. Ze heeft/had ook veelvuldig hoofdpijnen en heeft nu sinds 2 1/2j een beugel zogezegd ter voorkoming van hoofdpijn. Uiteraard allemaal door reguliere geneeskunde en aangezien tandarts hier in spanje niet in ziekenzorg zit strontduur en zeke degene die mijn ex heeft genomen.

Ik ben tegen dit gedoe maar hij zit erin. Nu zou ik echter mee moeten betalen voor de helft van die onzin.

Volgens mij hebben die hoofdpijnen eerder te maken gehad met hormonen.

Heeft hier iemand enig idee van hoe dit in zijn werk gaat en bv hofdpijn aan tanden wordt gelinkt.



 
Ik vroeg mij af hoe mensen hier de Saremco composiet ervaren: zijn er ook mensen die dit op voortanden hebben of alleen in kiezen, en voelen ze deze vullingen zitten?

Ik heb op een van de voortanden keramiek maar voelt niet oke.
Ook lelijk erop gezet btw dus tzt maar vervangen.

 
Ben laatst bij mijn nieuwe tandarts geweest. Hij vertelde mij dat een vulling (composiet) vervangen moet worden, volgens hem zag de vulling er niet goed meer uit en dat hij grijs is. Ik vind het totaal onnodig voor mij is de kies in orde, vind dat hij uit is op extra werk.hij stak een verhaaltje af van dat je achter oude badkamertegeltjes en voegen ook niet de staat kunt zien. Zouden jullie dit zomaar doen? Ik overweeg om weg te gaan.
 
Ben laatst bij mijn nieuwe tandarts geweest. Hij vertelde mij dat een vulling (composiet) vervangen moet worden, volgens hem zag de vulling er niet goed meer uit en dat hij grijs is. Ik vind het totaal onnodig voor mij is de kies in orde, vind dat hij uit is op extra werk.hij stak een verhaaltje af van dat je achter oude badkamertegeltjes en voegen ook niet de staat kunt zien. Zouden jullie dit zomaar doen? Ik overweeg om weg te gaan.
Mijn advies: volg je intuitie.
Of ga naar een andere (bijv. holistische) tandarts voor een soort second opinion (zonder de aanvankelijke ''diagnose'' van je eigen tandarts te noemen). Ik heb al genoeg gezien en gelezen inmiddels over tandartsen: dat ze geen eenduidige ''diagnoses'' stellen.
Daar is zelfs in DL een documentaire over geweest op TV. Dat tandartsen maar een beetje aanklooien. https://www.healingteethnaturally.c...lity-reproducibility-treatment-decisions.html
 
Ik heb gedurende mijn leven veel aan mijn tanden gedaan (en duur), Op latere leeftijd nog tanden recht laten zetten. Kan me nog goed herinneren dat de eerste kies er uit moest volgens de tandarts. Heb ik toen niet gedaan en ben van arts veranderd.
Inmiddels heb ik problemen niet kunnen voorkomen. Ooit was er een mooi soort kunstgebitje gemaakt (dat heb ik nog (onder) in mijn mond). Het zat met drukkertjes vast aan een andere kies. Hoewel die kies weer eerst behandeld moest worden om het allemaal passend te maken. In de loop der tijd zijn er kiezen en tanden bijgezet en de drukkertjes werken al lang niet meer.
Niettemin zat het stevig genoeg om er mee te eten Maar nu zit het helemaal niet meer lekker. kan er nog mee eten maar moeizaam. Ik was altijd al van plan om ooit indien nodig implantaten te nemen. Maar dan moet de onderkaak breed/dik genoeg zijn en er is al gezegd dat dat niet het geval is. Dan kunnen ze eerst weer plaats maken d.m.v. opdikken van de onderkaak.
Ik zou een nieuw Los ondergebit kunnen nemen maar of dat zoveel beter zit is nog maar de vraag. Want het zit dan LOS.

De laatste pech die ik had was dat het bovengebit - dat mooi zat - plotseling is verschoven. Waarschijnlijk door een behandeling die ik kreeg. Denk niet dat de tandarts daar iets aan kon doen. Hij moest achterin mijn (te kleine) mond zijn want er moest zo nodig weer iets worden gevul;. Het kan ook zijn dat hij te veel op mijn gebit heeft gedrukt (in het midden) tijdens de behandeling. In het midden zit namaak.
Als iets eenmaal niet meer mooi aansluit dan hebben de tanden/kiezen de ruimte om lekker te gaan schuiven.

Dus? Een nieuw ondergebit proberen?
Of toch implantaten. Moeilijke keuze.
 
Ooit had ik een kies die een beetje pijn deed. Maar de tandarts durfde niet te behandelen. Stuurde me voor een 2nd opinie.
Ik heb er nooit iets aan laten doen. Deed af en toe een heeel klein beetje pijn. Dit is voor mij bewijs dat heus niet alles altijd maar behandeld hoeft te worden. Want een geboorde kies of tand is per definitie zwak geworden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.820
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan