Ik ben net bij de praktijk geweest van de biologisch tandarts Erna Andries in Geel, België. Voor een spoedbehandeling wegens kiespijn. En ik denk dat het op zich wel een goede praktijk is. Erna keek persoonlijk over de balie in mijn mond om te kijken wat er moest gebeuren. Er werd een O.P.G. panoramafoto genomen met een modern apparaat en daarop kon Erna zien in welke kies de kiespijn zat. Besloten twee kiezen te trekken.
De tandarts is er een "gans" uur mee bezig geweest. Ik had van te voren ibuprofen, paracetamol en cannabis genomen, maar de spuit deed erg pijn. De rest van de behandeling was niet zo pijnlijk, alleen vermoeiend voor de kaak omdat je echt in alle richtingen moet meedraaien en -trekken om die kiezen er uit te krijgen. Hechting van de wonden.
Toen ik de tandarts vroeg of het goed gelukt was zei ie "mwa..." en wist ie niet goed wat te zeggen, en vroeg me meermaals of het geen pijn gedaan had. Ik heb niet doorgevraagd en weet niet wat ik daar van moet denken...
Normaal kost dat 230 euro maar omdat Erna niet de beroerdse is - "we zullen maar een beetje minder doen he" - komt dat op 200 euro totaal.