tandarts

Hallo Zonne, ozonolie: maak je die zelf?

Ik had een ozongenerator trouwens maar die is nu kapot.

Ik heb wel h202-oplossing (3%) gebruikt maar dat deed echt pijn aan mijn tanden.

Het lijkt me niet goed voor het glazuur.

 
Lievergezond,

Ik had het ook niet voor niets over een handige tandarts. Er zijn wat knoeiers wat dat betreft. Een tandarts kan ook in een bestaande vulling een klein gaatje boren en dan onderzoeken hoe het onder de vulling is.

Pijn van H2O2 komt waarschijnlijk via de piepkleine kanaaltjes in het tandbeen. Deze kanaaltjes gaan vanzelf dicht, maar dat kan jaren duren, het gaat heel langzaam.

Zal ik een poging wagen om je ozonapparaat te repareren? Ik woon in Utrecht.

 
Hallo Gerard, dat is aardig van jou dat je naar mijn ozonapparaat wil kijken.

Er komt van mijn apparaat een brandlucht af als ik hem aanzet.

Denk je dattie dan nog te redden is?

 
Dat is moeilijk te zeggen zonder het apparaat van binnen te zien. Zo'n apparaat werkt vrij simpel: er wordt een hoge spanning opgewekt en daarbij ontstaat een corona, daar komt ozon van af. In laserprinters zitten z.g. corona-draden, die voor statische elektriciteit zorgen. Ook daar komt ozon van af, bij sommige van die printers kan je dat ruiken.

Bij jouw apparaat kan er vonkoverslag in het hoogspanningsdeel zitten. dat kan een brandlucht geven als die vonk-overslag over een stukje printplaat gaat. Het kan ook de voeding zijn, dat daar iets te heet wordt. Als je het apparaat langs kunt brengen kan ik even kijken.er zijn geen onderzoekskosten aan verbonden :D

 
Gerard, is goed hoor.

Als jij kan inschatten dat er naar kijken zin heeft: dan is het goed.

Ik ben er alleen maar blij mee; ook zonde als dat apparaat misschien te repareren is.

En verder: wil ik je er best ook voor betalen.

Ik kom niet zo vaak in Utrecht, maar over een maand zeker wel.

 
Hallo Gerard, ik stuur mijn mail naar Mike toe in de hoop dat hij die naar je doorstuurt.

Dank vast!

 
Ha lievergezond, ik ben 6 kiezen kwijt tgv onherleidbare zenuwpijn, met alle mogelijke tandartsbehandelingen, ik wist toen nog niets van bio, laat staan van ozon ed. Maar mijn pijn ging vaak niet weg, ondanks dat de kies eruit was. Pas later kwam ik erachter dat in mijn nek wervels vast zaten en zenuwen, die die pijn en klachten gaven, ook pijn tussen mijn wenkbrouwen of in mijn oogkas of over mijn kaaklijn. Chiropractie en manueel heeft mij geholpen. Naast een behoorlijke dosis zelfpsychologie.

 
Dank je wel Shalom voor je bericht.

Wat je beschrijft herken ik van lymepatienten: zij vertellen dat ze dan kiezen laten trekken maar dat ze telkens weer andere kiezen moeten laten trekken omdat de pijn verspringt ook nog.

En uiteindelijk haalde het dus idd ook nog niets uit.

Ik denk persoonlijk in mijn geval dat de pijn niet neurologisch is.

Er zit wel echt een ontsteking die ook slijm oplevert in mijn sinusholten.

Maar dan nog: waar begint die ontsteking bij mij en moet daarvoor deze kies onherroepelijk wijken?

Liever niet natuurlijk.

Zelfpsychologie: tja, dat is ook belangrijk zeker, ook in mijn geval.

 
Goed gezien Marijan, ik zit maar te prakkezeren over wat er aan de hand kan zijn in mijn mond door die rare pijn en de sinusproblemen.

En de vetgedrukte zin blijft hangen:
Quote:
¨Tenslotte kunnen laaggradige ontstekingen aan tanden een belangrijke bron zijn van toxinen. Van dit soort ontstekingen merkt u vaak weinig tot niets, desondanks worden er continu afweerstoffen tegen gemaakt. Ook op röntgenfoto’s zijn in zo’n geval zelden bijzonderheden te zien. Voorbeelden hiervan zijn [...] een plaats in het kaakbot waar ooit een tand is getrokken, die slecht genezen is.¨


 
Gerard deze persoon zegt dat als je de goedkopere machines langer dan 40 minuten gebruikt, dan brandt die door. Tja dat herken ik dus denk wel, maar mijn machientje kan officieel een uur achter elkaar draaien. Is een doorgebrand machientje te redden?

 
ik hoop dat je eruit komt Lievergezond, kan je er niet echt mee helpen. Ik wil wel zeggen dat ik het ontzettend knap vind dat je steeds maar weer ontzettend veel lappen Engelse tekst aan het onderzoeken bent. Vele jaren heb ik dat gedaan mbt onze dochter maar daar ben ik een beetje een soort van moe van nu.

Daar achteraan wil ik zeggen dat ik blij ben dat ik WAPF heb leren kennen. Ik was altijd op een negatieve manier met eten bezig en nu helemaal niet meer. De "verslaving" voorbij dus :)

 
Hallo Marijan, ja dat weet ik dat je al eens naar zijn lezing was!

Want dat vertelde je al eens bij het verhaal dat ik hier https://www.fatsforum.nl/topic/wo-7...e-tandarts-houdt-tandheelkunde-op-bij-de-huig schreef n.a.v. zijn praatje in Woerden vorig jaar.

As we speak zit ik met waterstofperoxide in mijn mond te spoelen.

Bij afwezigheid van ozonwater.

Kerk-Avezaath, waar ligt dat even opzoeken: dank je wel voor die tip van jou Marijan.

Misschien ga ik wel weer gewoon zeg.

 
Quote:
Gerard deze persoon zegt dat als je de goedkopere machines langer dan 40 minuten gebruikt, dan brandt die door.



Bij mijn hele goedkope machientje is mijn tijdklok van het begin af aan kapot geweest. Maandelang iedere nacht door laten werken en niet doorgebrand. In de zomer onder het open raam geslapen, als dat weer (bijna) dicht gaat, dan gaat de ozongenerator weer continue aan.

 
hoi Zonne, ja dat heb je zeker weer gelukkig (mij op het ozonpad gebracht).

Dank daarvoor!

Ik wist niet dat je geozoneerde olie ook kunt kopen nee.

Dank voor je links Zonne!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.047
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan