Tandarts, 3 kleine gaatjes...

Hoi Liever gezond..!

De pijn is weg, hij zat toen aan zijn top. Wel een hoop pijnstillers geslikt maar het mooie is dat hij nu gedwongen is heel gezond te gaan eten volgens Weston Price principes.

Hij eet nu veel boter, kokosolie, vlees, rauwe melk, kaas etc

Hij doet ook een soort behandeling bij die ozontandarts dat zijn hele gebit 3x helemaal wordt gedaan. Hij is nu 1x geweest voor zijn hele gebit.

 
Debsy dat is goed nieuws!

Wat doet de tandarts dan precies als die het gebit 3x helemaal doet?

 
Wie heeft er wat tips voor me.

Ik heb al jaren last van teruggetrokken tandvlees.

Tandarts vertelde me dat dat komt omdat ik te ''wild' poetste vroeger.

Nu had ik het heel erg bij een hoektand je kon bijna onder mijn tand kijken.

Dat heeft de tandarts gevuld kweet niet met wat maar nu is het opeens eruit.

Je ziet nu een rond gaatje onder mijn snijtand en is gevoel met warm koud en zout.

ik heb eigenlijk geen zin om naar de tandarts te gaan, kost weer tijd, geld en krijg je weer troep in je mond.

Zou er niet wat zijn dat je tandvlees weer soepel wordt en het dus niet meer teruggetrokken is?

ik poets met speciale tandpasta zonder chemiscke stoffen en af en toe met keltisch zeezout.

het kan toch niet door 35% h202 komen dat het stukje opeens eruit is, ik drink niet door een rietje.

sheila

 
volgens mij kan je spoelen met kokosolie om je tandvlees sterker en gezonder te maken

1 theelepel laten smelten in je mond en dan 20 minuten spoelen.

terwijl je een boek leest ofzo.

 
hoi elmo,

ik zal eens proberen maar weet niet of ik de 20 minuten haal denk dat ik dan kramp in mijn kaakspieren heb :)

 
hoi Sheila, vanwege nutriententekorten en/of vergiftigingen krijg je teruggetrokken tandvlees.

Volgens mij gaat het uit zichzelf niet meer terug.

Wel kun je aan damagecontrol doen: door gezond te eten (daar gaat deze site over) en verder kun je ook kruiden gebruiken daarnaast tegen infecties.

Ik had ook altijd last van gevoelig/teruggetrokken tandvlees en wist niet beter dat dat zo was, tot ik me bewust werd van de infecties in mijn lijf.

Toen ik antibiotische kruiden ging gebruiken hoefde ik ineens geen sensodyne tegen gevoelige tanden meer te gebruiken.

Ik had zelf die link nog niet gelegd eerder met mijn (destijds ook terugtrekkende-maar dat is nu on hold) tandvlees (tja...).

Ik zat toen aan de cat's clawtinctuur.

Nu heb ik de cistus ontdekt die ook helpt bij tandvleesproblemen en plaquevorming in het gebit: http://thegreenpulse.com/2011/07/02/biofilms-plaque-cistus-incanus/

Degene van die blog beschrijft dat haar tanden witter werden sinds ze thee van de cistus drinkt, die overigens ook heel goed schijnt te smaken (als ik dan toch reclame aan het maken ben voor een kruid dat ik zelf overigens nog niet eens gebruikt heb).

De cistus is 1 van de sterkste zoniet het sterkste antibiofilmkruid: dat is een bacterieel verdedigingsmechanisme.

Hier http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18468764 is de wetenschappelijke bevinding: dat het een sterk kruid is tegen orale bacteriele problemen.

De cystus heeft veel polyfenolen in zich: en de antibiofilmeigenschappen worden o.a. toegeschreven aan de polyfenolen: deze zitten ook veel in groene thee bijv.

Zie hier een link over de positieve werking van polyfenolen op tandvlees: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19394124

 
dank je wel voor de tips hoor.

zou t ook al helpen als ik poets met kokosolie?

ja ik dacht al dat het misschien wel wat met tekorten en vergiftigingen te maken had.

ja dat weet en zegt een tandarts natuurlijk nooit.

ik krijg altijd braaf monsters mee van tandpasta met fluoride maar gebruik ze nooit.

sheila

 
Ik vroeg me af of Ghee/geklaarde gemaakt van ongezoute roomboter hetzelfde is als boterolie.

Wie kan daar een antwoord op geven?

 
Vreemd. Ik had deze vraag beantwoord, maar zie mijn post nergens terug. Een hernieuwde poging:

Boterolie komt d.m.v. een koud proces van centrigering tot stand. Ghee (geklaarde boter) komt door verhitting tot stand, waarbij de eiwitten komen bovendrijven en er vervolgens af worden geschept. Ze zijn dus niet hetzelfde.

Mike

 
Hoi Mike,

Klopt hoor dat je het antwoord niet terug kon vinden, de vraag stond in twee topics.

Je hersens werken nog goed hoor. :wink:

Lia

 
Net bij de tandarts geweest. Een tand laten vullen en een wortelkanaalbehandeling laten doen helaas omdat het flink ontstoken was.De vulling zonder verdoving laten doen maar de wortelkanaal behandeling wel met verdoving. Nu heel veel waterstofperoxide gebruiken om de rotzooi uit mijn lijf te krijgen.

Had liever een ouderwetse morfine verdoving gehad maar ja.

Nu moet ik terugkomen voor een permanente vulling voor de tand die wortelkanaal behandeling heeft gehad.Deze wordt met warme rubber gevuld maar of dit natuurlijke rubber is weet ik niet.

Volgend jaar wil ik ook niet meer naar halfjaarlijkse controles gaan. Ik bepaald wel wanneer ik naar de tandarts ga. Ik moet kijken of een basisverzekering zo'n halfjaarlijkse controle wel vergoed.

 
je had beter een brug kunnen plaatsen, want die wortelkanaalbehandeling is heel slecht.

je zult nu wel last van je organen krijgen.

de tand is dood en zit nu pot dicht met die rotzooi.

echt fouteboel hoor!

 
Pierre,

Kun je je verhaal wat uitgebreider toelichten?

Kan ik dit ook een keer bij een holistische tandarts ongedaan maken of wat kunnen zij mij bieden en wat bedoel je met boterolie? Wat moet ik daar mee doen?

Alvast bedankt.

 
Het verhaal is dat wanneer je een wortelkanaal behandelt, je de wortel van de kies feitelijk dood maakt. Je hebt dus een dood iets in je lichaam. Wat de tandarts heeft gedaan is in wezen alleen het verticale kanaal gereinigd en dicht gemaakt. Echter, Iedere wortel heeft echter ook miljoenen horizontale kanaaltjes, die uiteraard niet kunnen worden gevuld. Deze kanaaltjes blijven dus vol zitten met bacterien die niet meer door je immuunsysteem kunnen worden opgeruimd, onder andere lysteria. Deze bacterien kunnen gaan woekeren en door je lichaam gaan zwerven. Eigenlijk wordt dus de echte haard van de ontsteking niet onschadelijk gemaakt. Omdat daarnaast iedere tand en kies weer in verbinding staat met een orgaan in je lichaam, kun je problemen krijgen met het orgaan dat bij de betreffende kies hoort. Dit is eigenlijk het onderzoek van Weston Price voordat hij zich op voeding stortte. Een biologische tandarts zal je aanbevelen de kies te trekken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.013
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan