Tandarts, 3 kleine gaatjes...

G

Guest

Guest
Mijn vriend heeft 3 kleine gaatjes en heeft nu een afspraak gemaakt om ze te laten vullen. Hij is licht verontwaardigd omdat hij nu veel gezonder eet dan voorheen, veel meer en beter zijn tanden poetst dan mij. (hij eet wel meer suikers) en hij gaat sinds een jaar steeds meer mee met mijn eetgewoontes. Hij gebruikt gefermenteerde levertraan, rauwe melk, de fruitsmoothies met olijolie en kokosolie, ook egnruikt hij kokosolie apart soms een eetleel.

Wat is wijsheid, ik las dat de Blue Ice royal,(wij hebben nu de levertraan zonder boterolie met kaneel) honing en rauwe grasboter kunnen helpen genezen.

Ook las ik over een tandarts in Sneek die ozon gebruikt. Iemand daar ervaring mee en kun je daar gewoon een afspraak maken?

 
Quote:
hij eet wel meer suikers


Ziedaar je gaatjes. Zolang hij dit niet verandert, zal zijn veranderde eetpatroon op niet veel meer neerkomen dan schadebeperking.

Mike

 
En wat kan hij nu t beste doen? Want de gaatjes zittern er?

 
@ Debsy: ik zou in elk geval kijken welke andere opties er zijn dan door de tandarts de gaatjes uit te laten boren, zogenaamd omdat dat per se nodig is voor een nieuwe vulling.

Neem nu de tijd om je te verdiepen. Mogelijk kunnen de gaatjes zichzelf herstellen als je vriend zich nog meer verdiept in wat nu wijsheid is en meer dingen doet als bijv. vlees/vette dingen tegen zijn gaatjestanden aanhoudt. En goed mineraliseren. Heb je een ozonmachientje? Dat slangetje kun je ertegenaan houden om de boel goed steriel te houden ook. Dan niet inhaleren! (want dan is je vriend de sjaak) Is er geen andere mogelijkheid dan vullen, wat ik me toch altijd afvraag, kies dan de optie: niet boren voor een vulling. Mineraliseren van binnenuit kan soms/vaak ook goed zijn: voetenbadjes of in bad keltisch zeezout doen en bijv. ook dat bad ozoneren. In de zon lopen, sungazen...

 
Wij hebben geen ozonmachine. Wat gebeurd er dan als je dat inhaleert?

En wat bedoel je dan met niet boren voor de vulling? Moet je dan zeggen..ik wil hem vullen maar niet laten boren? En kan dat uberhaupt?

Wat doen biologische tandartsen eigenlijk? Gaan die wel boren maar vullen ze met ander materiaal?

 
Als je inhaleert krijg je pijn aan de longen: ik las dat Janse dat eens heeft uitgeprobeerd: je moet dan wel wat langer inhaleren om echt die pijn te voelen.

Een vulling zonder te boren: er zijn mogelijkheden om dat te laten doen, maar niet bij een gemiddelde tandarts.

 
Gebruikt hij de gewone levertraan of met boterolie? Het is belangrijk om de levertraan met de high vitamin boterolie te nemen.

Sarah, the healthy home economist (artikel) had bij haar oudste zoon een tandgaatje opgemerkt ondanks haar kinderen zelf hoofdzakelijk WP voeding tot zich nemen, maar het is ook weer vanzelf opgevuld geraakt door bepaalde WP richtlijnen strenger op te volgen. Haar zoon at bijvoorbeeld ook levertraan, maar ze was niet altijd zo streng om tegelijk de boterolie in te nemen en toen ze dat wel deden en ook zijn tahini die hij 's morgens at op zijn toast verving door rauwe boter was zijn gaatje weg zonder de tussenkomst van de tandarts.

 
is de boterolie nu zo belangrijk om tegelijk te nemen?

Wat ik nu bv. doe is de levertraan wegspoelen met een glas rauwe melk.. is dat niet hetzelfde??

 
Je kunt de levertraan met elk kwalitatief hoogwaardig verzadigd vet innemen, dus ook bijv. met kokosolie. Het gaat om de combi omega-3/verzadigd vet, deze werkt synergetisch. De boterolie is vooral interessant omdat het specifieke boter betreft van koeien die snelgroeiend, jong graangras eten. Dit bevat zeer veel 'Activator X', oftewel vitamine K2.

Mike

 
Ik zou de boterolie niet vervangen door een ander vet als kokosolie, want die vitamine K2 (naast de vit A&D) is nu juist zo belangrijk voor je beenderen en tanden. (en wat is het belang van omega3 in deze context dan wel?)

Vitamine K2 oftewel Activator X (Ik denk dat Price die vitamine ook de *activator* X noemde omdat het als een katalysator werkt voor vitamine A&D..) werkt volgens Price ook synergetisch met vitamine A & D en helpt om mineralen te absorberen en is ook nodig om bepaalde proteïnes te activeren die wederom instaan voor mineralen metabolisme.

Weston Price established the importance of the MK-4 isoform of vitamin K2 (hereafter, K2) with a series of interesting experiments. He showed in chickens that blood levels of calcium and phosphorus depended both on vitamin A and K2, and that the two had synergistic effects on mineral absorption. He also showed that chickens preferred eating butter that was rich in K2 over butter low in K2, even when the investigators couldn't distinguish between them. Young turkeys fed K2-containing butter oil along with cod liver oil (A and D) also grew at a much faster rate than turkeys fed cod liver oil alone.

He hypothesized that vitamin A, vitamin D and vitamin K2 were synergistic and essential for proper growth and subsequent health. He particularly felt that the combination was important for proper mineral absorption and metabolism. He used a combination of high-vitamin cod liver oil and high-vitamin butter oil to heal cavities, reduce oral bacteria counts, and cure numerous other afflictions in his patients. He also showed that the healthy non-industrial groups he studied had a much higher intake of these fat-soluble, animal-derived vitamins than more modern cultures.


The synergism Weston Price observed between vitamins A, D and K2 now has a solid mechanism. In a nutshell, vitamins A and D signal the production of some very important proteins, and K2 is required to activate them once they are made. Many of these proteins are involved in mineral metabolism, thus the effects Price saw in his experiments and observations in non-industrialized cultures. For example, osteocalcin is a protein that organizes calcium and phosphorus deposition in the bones and teeth. It's produced by cells in response to vitamins A and D, but requires K2 to perform its function. This suggests that the effects of vitamin D on bone health could be amplified greatly if it were administered along with K2. By itself, K2 is already highly protective against fractures in the elderly. It works out perfectly, since K2 also protects against vitamin D toxicity.

 
Debsy die tandarts waar je het over hebt daar kun je zo een afspraak mee maken en die kan ook vullen zonder te boren (als het uberhaupt nodig is bij je vriend!).

 
Beste Debsy,

Weet je dat tandartsen soms gaatjes zien die nog niet echt gevuld hoeven te worden? Beginnende cariës kan zich herstellen en daar kun je zelf een handje bij helpen. Mijn dochter had bij een tandarts in Amsterdam 16 gaatjes, terwijl een andere deskundige tandarts slechts 3 gaatjes vond. De ene tandarts interpreteert een donker vlekje op een foto sneller als een gaatje als de ander...

Wist je dat spoelen met kokosolie beginnende cariës kan herstellen? Lees er op mijn onderstaande blog meer over:

[URL]http://www.natuvitaal.nl/caries-natuurlijk-genezen/[/URL]

 
Bedankt allemaal nog!

Hij is bijde ozon behandelaar geweest. Ze hebben besloten een kuur te doen. Dwz je betaald een prijs en dan wordt je hele gebit 3x helemaal onder handen genomen.

Er is wel een nadeel.. Zijn kiespijn was al best wel erg, en hij loopt nu al ruim een week met flinke kiespijn. Omdat de pijn niet te harden slikt hij behoorlijk wat paracetamol en pijnstillers. Hij slaapt ook amper want in zijn normale slaaphouding is de pijn veel heviger.

 
Quote:
Debsy die tandarts waar je het over hebt daar kun je zo een afspraak mee maken en die kan ook vullen zonder te boren (als het uberhaupt nodig is bij je vriend!).


Hij boort niet hij maakt de tanden steriel met ozon.

 
Iemand? Hij vergaat van de kiespijn..

Volgens de behandelaar had de pijn nu wel echt weg moeten zijn. Hij voelt een druk en af en toe enorme steken. Is er niemand anders met ervaringen want op het internet zijn niet heel veel goede berichten hierover te vinden.

Hij eet alleen maar rundvlees en neemt veel slagroom tot zich en bouillon.

Hij gebruikte al gefermenteerde levertraan, en heb nu maar de blue ice treaeutics besteld in capsules.

 
He Debsy,

Wat vervelend! Als de behandelaar zelf zegt dat t toch echt wel over zou moeten zijn is er toch iets niet goed?

 
Hij heeft zelf ook gegoogled, hij heeft zelf t idee dat t misschgien een kaakontsteking is.

Hij had eigenlijk al zeker 1.5e maand vage hoofdpijn. Hij voelt ook nu dat die hoofdpijn in vernabd staat met die tanden en kaak en ook zijnj oor.

 
Hoi Debsy, ik heb wel een suggestie, maar het wordt een beetje afgezaagd: resonantietherapie.

Balen zeg dat die behandelaar het niet heeft kunnen oplossen en dat die nu zegt dat het al weg had moeten zijn:-( (dus m.a.w. dat de behandelaar aangeeft dat je tegen diens plafond aanzit van het beschikbare repertoire - maar dat wil niet zeggen dat er niets meer aan te doen is! -hoogstens dat die persoon het niet meer weet, wat altijd kan gebeuren).

Mijn vriend had in mijn herinnering 2x verschrikkelijke kiespijn en hij heeft resonantiehterapie gedaan en de kiespijn is weggegaan. Hij weet nu nog nauwelijks dat hij die pijn ooit had. Het is ook niet iets om graag weer aan herinnerd te worden. Ik vind dat wel moeilijk dat hij het zich niet goed herinnert overigens, alsof het nooit zo geweest is. Terwijl ik peentjes gezweet heb toen en ik vergeet het ook nooit meer.

Maar lees dit: https://www.fatsforum.nl/topic/kies...met-welke-waterstofperoxideoplossing#post-987 : dit waren de berichten vers van de pers destijds.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.759
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan