Ik kom net met het hele gezin bij de tandarts vandaag.
Schade:
1x3 gaatjes, waren er de vorige keer ook en zijn tussendoor met ozon behandeld. Volgens de tandarts hielp dat alleen bij kleine gaatjes en was die ene zo diep dat vullen en wellicht een zenuwbehandeling noodzakelijk is.
1x3 gaatjes melkgebit
1x verkleuring melk gebit
1x tandsteen
Verder een foto geweigerd en op de kop gekregen dat we niet met fluor poetsen, want zeker bij jonge kinderen is dat echt noodzakelijk.
Die tandsteen komt denk ik doordat wij toch nog wel gepasteuriseerde voeding eten. Levertraan doe ik af en toe (<1 week
), maar wel lekker in de zon geweest afgelopen tijd.
Toch vraag ik het mij af. Sap ed krijgen de kinderen hier bijna nooit, wel helaas bij zo ongeveer alle andere mensen, maar dat is <1 week. We poetsen of met kruidentandpasta of met kzz. Ik moet wel toegeven dat we aan poetsen een hekel hebben en we poetsen dan ook 1x per dag voor het slapen gaan. We eten wel volop brood, maar dat is allemaal mais/spelt zuurdesem. Tarweproducten gebruik ik beperkt. Lees koek bij de visite (2/week). Kzz gebruik ik volop in de keuken. Verder eten we grotendeels biologisch/logisch en e-nummer arm en alles wat vetter ( de juiste) en suikerarmer.
Favoriete snacks van de kinderen zijn gewelde paranoten, kaas, komkommer, appels en melk.
Natuurlijk weet ik dat er voldoende kritiek is te leveren op onze voeding, maar voor een exsupermarktlemming zijn al die gaatjes toch wel zuur, want daarvoor ging het heel aardig.
Dus wij eten nu 1,5 jaar een stuk beter en nu regent het gaatjes. Waar komen ze vandaan?