Tandarts, 3 kleine gaatjes...

Ja zonde Haydarpasa, ik was je naam hier al veel vaker tegengekomen dus was een beetje verbaasd dat je dit heb laten doen eigenlijk.

Bij praktijk Solleveld kun je metingen laten verrichten waar de verstoring vandaan kwam.

 
Jullie hebben gelijk.

Ik had het niet moeten doen, mij nog niet heel veel in tanden verdiept.

Wij wonen ook zo ongunstig bij Gennep en dan twee kinderen.Allebei werken en als je dan naar een tandarts moet die ontzettend ver weg zit is het soms lastig maar welke bio/holistische tandarts zit hier in de buurt die jullie kunnen aanbevelen en zijn deze dan niet duur en natuurlijk wordt dit niet vergoed omdat wij met z'n allen komend jaar naar een verzekering zonder aanvullend pakket gaan met een max.aan eigen risico.

Ik weet niets is te duur voor je gezondheid maar je moet het wel kunnen betalen.

Mischien maar eerst eens een check laten doen bij pratkijke Solleveld en aan hand van dat en adviezen van jullie een weg behandelen.

Ik waardeer jullie adviezen heel erg veel. Nogmaals dank.

 
Nu heb ik ergens in januari een afspraak om permanent te laten vullen.

Denk dat ik beter de tand kan laten trekken.Ik heb echt een paar dagen hoofdpijn gehad na de behandeling.

Snel mogelijk naar een biotandarts maar elke keer als je het wilt is er geen geld voor.

Ik wil me niet meer laten uitmelken door artsen, voedingindustrie, overheid etc.

Heb de ziektekostenverzekering al overgezet naar czdirect, zij zijn op € 0,50 na de goedkoopste in Nederland. Anderzorg.nl kreeg ik me niet aangemeld wegens een storing op hun server. Dan ga ik voor € 0,50 per maand meerprijs wel naar iets wat geen problemen geeft.Dus komend jaar de eerste keer in mijn leven dat wij allemaal geen aanvullend pakket hebben en de maximale eigen risico.

Wij willen onze eigen therapeuten zijn en wij bepalen ook wanneer wij naar de tandarts gaan dus ook geen halfjaarlijkse controles meer.Alleen maar hen spekken zonder enig resultaat en dan ook nog je gezondheid laten verprutsen.Te gek voor woorden.

 
Iemand bekend met Ramiel Nagel? Vastwel neem ik aan.

Die heeft het zelf ook over die bleu ice toch?

Net bij tandarts op controle ook klein gaatje ontdekt.

Ze wilde die gaan vullen. Ik zei dat hoeft niet.

Je had de verbazing moeten zien haha.

Maar eigen schuld denk ik door het slacken met voeding de

laatste tijd. Toch wat meer lekkers op.

Nu wil ik gaan proberen te remineraliseren.

(tandheelkunde is voor mij op natuurlijk gebied wat nieuw)

Dan komen we uit op?

Kokosolie

Blue ice achtige dingen (levertraan met roomboter/K2)

zorgen dat je voldoende mineralen binnen krijgt

geen troep eten

Wellicht rauwe melk/kefir

Iemand nog aanvullingen?

'leuke' is dat het gaatje zit op een plek die ik zelf kan zien,

dus ik kan dan vooruitgang ook daadwerkelijk in de gaten houden.

Ik wil dit wel laten lukken dus als iemand nog tips heeft...

 
Slacken is engels voor niet heel goed je best doen :)

En in dit geval komt dat neer op snacken idd haha.

Sneek is mij VEEL te ver vanuit Breda :) maar toch bedankt.

Sowieso wil ik gewoon zorgen dat ik mijn tand kan remineraliseren

en dus geen reguliere tandzorg nodig heb om dit te vullen.

 
Ik zelf had zwarte plekjes tussen verschillende kiezen zitten, mijn tandarts maakten zich erg niet zo druk over.

Nu bijna een jaar verder met gezonde voeding zijn de zwarte plekjes bijna niet meer te zien. Tandsteen is ook aan het verdwijnen.

PvUnen geduld en volhouden en niet teveel slacken :wink:

 
T grappige is dat de tandarts ook zei dat mn verstandkiezen er uit moeten.

Blijkbaar zit daar ook een gaatje in en als ik ze er niet uit zou laten halen kon dat heel naar worden. En dat wil je toch niet met kerst?

Dat zei ze vorig jaar EXACT hetzelfde. Nu een jaar later weer dat de kiezen er beter uitmoeten omdat ze anders gaan rotten. En het liefst Voor de kerst.

Nee, kiezen trekken en die open gaten en wat ik inmiddels heb gelezen over de mogelijkheid dat daar narigheid in gaat zitten etc.

Botweefsel wordt niet zomaar rot/kapot. En ik geloof nu dat als het kan afbreken dat het ook kan opbouwen. Dus daar gaan we voor :) Via voeding (en suppletie)

 
Hallo PvUnen,

In zijn boek heeft Ramiel het iig ook over bone broth en merg als zeer goed voor remineraliseren en kaas van rauwe melk.

Bij mij heeft het wel geholpen om bepaalde plekken bij de tandhals weer helemaal hard te maken.

Ik heb dus ook die levertaan met boterolie gebruikt, bone broths, merg (af en toe) en geregeld rauwe kaas (remeker).

En vooral ...Lever!

Ramiel eet deze rauw maar gebakken is een zeer goeie tweede.

Dus:

royal blue ice

lever

merg

bone broth

rauw melkse kaas en/of melk

Met dit alles moet het lukken, oh ja ook geen granen.

Gr.

Remco

 
Thnx Pike! Nice :)

Hier kan ik wel mee aan de slag!

Had jij ook last van gaatjes en heb je di teruggedrongen hiermee

of gewoon wat plekken harder maken?

 
Nee geen gaatjes, gaten!

Bij verschillende tandhalzen kon ik zo met de nagel een stukje indrukken !

Bij een kies was het tandvlees ver teruggetrokken en zeer pijnlijk bij aanraken en met kou e.d.

Bij deze kies zit nu een keihard glazuur laagje overheen, andere tandhalzen zijn ook weer hard.

Bij een andere tand is een keer een heel stuk afgebroken, zelfs zo ver dat het tandpulp open moet zijn geweest.

Ik kan dat niet zien omdat het rechts achterin zit maar kan het wel voelen met mijn tong.

Dit heb ik maar zo gelaten en heb tot nu toe nooit last meer van gehad dus ik ga ervan uit dat deze ook afgesloten is.

Mijn tanden zien er ook steviger uit.

Ramiels protocol is zeer zeker de moeite waard, ik zou willen dat ik dat 10 jaar eerder hed geweten.

De afbraak van mijn gebit is tot stand gekomen en een heel eind de goede kant op gegaan maar er is helaas wel heel veel schade aangericht.

Vooral door jaren vegetarisch eten, darmspoelingen, groentesap vast kuren, brood en melk kuren en weet ik wat al niet meer om van mijn chronische vermoeidheid af te komen.

Ik zou zeggen ga ermee aan de slag.

En koop het E-book van Ramiel.

Mike heeft het trouwens vertaald maar het is volgens mij nog niet uitgegeven.

Succes!

 
Inspirerend en hoopgevend!

Op internet zijn het alleen nog verhalen en is het maar gezond verstand en proberen.

Wat annekdotes van 'dichterbij huis' maakt het dan weer realistischer.

Ik ga er in elk geval mee aan de slag en laat zeker weten wat het voor mij heeft

gedaan!

8)

 
Hallo,

Ik ben de laatste maanden nauwelijks nog actief geweest op de site, maar ik wil het goede nieuws vertellen.

Vandaag bij de tandarts geweest voor een controle, nadat de laatste controle bijna 2 jaar geleden was. Ik heb wonder boven wonder geen gaatjes en de tandarts zei dat mijn gebit er erg goed uit zag. Ik heb een erg slecht gebit, met veel wortelkanaalbehandelingen. Vroeger had ik altijd nieuwe gaatjes, het is voor het eerst in jaren dat ik dus 2 jaar vrij van gaatjes ben. Dankzij mij nieuwe eetpatroon gaat het nu dus erg goed. Even een HOERA voor voedzamere voeding!

Louise

 
Louise, wat een fantastisch nieuws! Inderdaad een hoera voor voedzamere voeding! Ik heb een soortgelijk verhaal van mijn zus. Die gaat trouwens wel trouw elk half jaar op controle. Zij had altijd problemen met bloedend tandvlees en werd steeds doorgestuurd naar de mondhygiëniste. Zat altijd te rommelen met stokers en borsteltjes. Onlangs is ze naar de tandarts geweest, niet haar eigen tandarts omdat die altijd meteen foto's wil schieten, en heeft alleen maar complimenten gehad!

 
Fantastisch Louise!

Eet je nog wel bepaalde (gefermenteerde) granen en/of peulvruchten?

Volgens Ramiel Nagel kunnen deze toch nog een negatief effect hebben op de reminiralisering van de tanden bij sommige mensen.

En heb je speciaal voor het gebit ook merg en bottenbouillon gegeten of heb je "gewoon" een WAP dieet aangehouden?

Heel goed nieuws iig, hier nog iets interessants wellicht:

The doctors were powerless to help Mielle's daughter who was

diagnosed with severe tooth decay, so they recommended full

anesthesia dental surgery while clearly stating that it would not

prevent future tooth decay.

Find out what happened to her daughter's severely decayed tooth

after 5 days of following the advice in my book, "Cure Tooth

Decay," by watching the free video here:

http://www.curetoothdecay.com/priva...ies.htm?awt_l=P9TXg&awt_m=3vt51O5B8rkYfFS

Yours in Dental Health,

Ramiel Nagel

Author of Cure Tooth Decay

http://www.curetoothdecay.com?awt_l=P9TXg&awt_m=3vt51O5B8rkYfFS

P.S. Please tell your friends how they can get a valuable free

chapter of "Cure Tooth Decay" by signing up for this

informative

newsletter at:

http://www.curetoothdecay.com/tooth-decay-newsletter.htm?awt_l=P9TXg&awt_m=3vt51O5B8rkYfFS

P.P.S. If you have a dental question, you can use our new

automated help system to find an answer to your question or

to post new questions. http://clicks.aweber.com/y/ct/?l=P9TXg&m=3vt51O5B8rkYfFS&b=bSUKMuC7vgFY_LjRmiRNbA

 
Ik kom net met het hele gezin bij de tandarts vandaag.

Schade:

1x3 gaatjes, waren er de vorige keer ook en zijn tussendoor met ozon behandeld. Volgens de tandarts hielp dat alleen bij kleine gaatjes en was die ene zo diep dat vullen en wellicht een zenuwbehandeling noodzakelijk is.

1x3 gaatjes melkgebit

1x verkleuring melk gebit

1x tandsteen

Verder een foto geweigerd en op de kop gekregen dat we niet met fluor poetsen, want zeker bij jonge kinderen is dat echt noodzakelijk.

Die tandsteen komt denk ik doordat wij toch nog wel gepasteuriseerde voeding eten. Levertraan doe ik af en toe (<1 week :oops: ), maar wel lekker in de zon geweest afgelopen tijd.

Toch vraag ik het mij af. Sap ed krijgen de kinderen hier bijna nooit, wel helaas bij zo ongeveer alle andere mensen, maar dat is <1 week. We poetsen of met kruidentandpasta of met kzz. Ik moet wel toegeven dat we aan poetsen een hekel hebben en we poetsen dan ook 1x per dag voor het slapen gaan. We eten wel volop brood, maar dat is allemaal mais/spelt zuurdesem. Tarweproducten gebruik ik beperkt. Lees koek bij de visite (2/week). Kzz gebruik ik volop in de keuken. Verder eten we grotendeels biologisch/logisch en e-nummer arm en alles wat vetter ( de juiste) en suikerarmer.

Favoriete snacks van de kinderen zijn gewelde paranoten, kaas, komkommer, appels en melk.

Natuurlijk weet ik dat er voldoende kritiek is te leveren op onze voeding, maar voor een exsupermarktlemming zijn al die gaatjes toch wel zuur, want daarvoor ging het heel aardig.

Dus wij eten nu 1,5 jaar een stuk beter en nu regent het gaatjes. Waar komen ze vandaan?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.324
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan