Stop de Lockdown

[Doorgestuurd van #Wakker start kanaal]

Voor iedereen die zei:
Maak je niet druk...
Die spoedwet komt er niet doorheen.....

In onze democratie heeft de 1e en 2e Kamer het voor het zeggen.....

De deal is rond.....
Donderdag wordt de spoedwet beklonken.
In de 1e en 2e kamer is een meerderheid.
Ondanks de kritiek van de Nederlandse Orde van Advocaten, Raad van Staete, Vereniging van Raadsleden, de Nederlandse Ombudsman en vele hoogleraren recht.

Het boete bedrag gaat naar beneden en hij wordt 3 maanden met iedere keer een verlenging van een maand.

Een spoedwet die ons 150 jaar terug in de tijd zet.
Een spoedwet die van onze democratie een dictatuur maakt.
Een spoedwet zonder een eind datum.
Zoals er nu ook geen afspraak is gemaakt over de ondergrens waarbij we weer normaal gaan doen.
Het virus zal nooit weggaan dus Rutte had gelijk, we gaan nooit meer terug naar normaal.

Een spoedwet die de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens schendt.
Deze mensenrechten zijn in 1948 opgesteld:
'Zodat het nooit meer zou gebeuren'.

We hebben het op school al geleerd:
Geschiedenis herhaalt zich.....

Alles wijst op een herhaling van de geschiedenis.
We hebben nu geen zichtbare vijand maar hij is er wel degelijk.

Toen zette het parlement zich buiten werking door de Machtigingswet.
Toen maakten de machthebbers gebruik van staatspropaganda.
Toen werden er ook mensen verklikt voor eigen belang.
Toen zeiden de mensen ook: doe nou maar wat je gezegd wordt......

Het was erger toen, dat kun je niet vergelijken?
Je kunt het inderdaad niet vergelijken...

Zoals Bea, een dame van 89 jaar, die de oorlog heeft meegemaakt, tegen mij vertelde:
"Toen kon je nog naar je werk.
Toen kon je nog je vrienden en familie omhelzen.
Toen kon je zelfs nog een dansje doen.
Het enige verschil is dat er nu te eten is en dat er geen vliegtuigen overvliegen.
Maar dat was pas in de laatste jaren.
Daar begon het niet mee........."

De volgende stap is de avondklok.
Daarna volgt de mondkapjesplicht.
We gaan weer in een lockdown.
Bedrijven gaan kapot en mensen komen zonder werk.
Mensen worden weer opgesloten.
Mensen vereenzamen.
Mensen worden bang van elkaar gemaakt.
Mensen worden tegen elkaar opgezet.

Waarvoor?
Voor het killervirus, wat geen killervirus blijkt te zijn.
Kijk naar de cijfers.
Doe je onderzoek.

Het killervirus wordt misbruikt om onze grondwet én de mensenrechten te schenden.

Waarom worden er geen maatregelen genomen die onze gezondheid bevorderen?
Waarom worden er geen maatregelen genomen om de kwetsbaren te beschermen?
Waarom worden er geen maatregelen genomen die gebaseerd zijn op cijfers?

Voor iedereen die zei:
Maak je niet druk.......
Wanneer is voor jou de grens bereikt?
Als alles kapot is?
Of maak jij je echt alleen druk wanneer het jou zelf raakt?

Noem mij dan maar een complotgekkie maar dit bewijst dat het hier om meer gaat dan een virus-crisis.

Ik kan mezelf in de ogen kijken want ik heb gedaan wat ik kon.
Maar kun jij dat ook?

Ik wist niet dat de spoedwet er door was. Of heb ik dit nu uit bovenstaande tekst verkeerd opgevat?
De deal is rond…..
Donderdag wordt de spoedwet beklonken.
In de 1e en 2e kamer is een meerderheid.
Dorothé

Soms voel ik de energie wegstromen uit mijn lichaam.

Mijn beste vriendin verloren na 40 jaar vriendschap.

Mijn vader die toch maar blijft slapen.

Mijn vriend waarmee het steeds moeilijker wordt.

Dan al die maatregelen en het nieuws wat maar blijft liegen zodat al de mensen die denken dat ik er naast zit, maar hun gelijk blijven krijgen. En ik met hun samen de gevolgen van het beleid.

Ik was in Den Haag en Berlijn. Daar zou men doorgaan totdat er een nieuwe regering zou komen.

Ik geef niet op, maar ben soms niet positief gestemd, soms wanhopig.

Heb mijn baan verloren. Wat moet ik met 51-jaar (bijna 52) gaan doen?

Van de ene kant is het goed dat het op de spits gedreven wordt en er echt een einde aan gaat komen. Zou nu alles teruggetrokken worden, dan blijft nog alles bij het oude want dan verandert er niet echt iets. Ik bedoel, als nu alle maatregelen versoepelt zouden gaan worden, dan zijn wij allemaal weer tevreden en blijft alles bij het oude. Er moet definitief iets veranderen. En ja, dat moeten wij allemaal samen gaan doen.

Helaas kan ik voorlopig niet mee doen omdat ik mijn vader ga ondersteunen die een zware operatie gaat krijgen. Ik ga dadelijk al naar hem toe om een oogje in het zeil te houden, want hij is gestopt met de bloedverdunner.

Ben ik laf als ik nu niet verder meedoe? Ben ik lui of gemakzuchtig? Of ben ik uitgedoofd? Ik weet het niet.

Ik ga door met alles lezen, maar ben - tegen beter weten in- toch bang.

Gaan we het redden? Gaat het in Amerika trouwens lukken met Trump. Ik zet er mijn gehele hoop op, hopelijk niet voor niets.

Wat is er met me loos? Ik kan wel huilen. Is dat normaal?

Dorothé

Als ik onderstaand bericht mag geloven gaat de spoedwet er komen. Kan ook wel janken als dit doorgaat!
?s=20

Dorothé, ga je nou niet schuldig voelen hoor. Je vader heeft je nu even hard nodig en het is fijn dat je er voor hem kunt zijn. Verder is het ook goed om soms even afstand te nemen van al die ellende. Dat je er juist nu doorheen zit is heel begrijpelijk, ik denk dat we dit allemaal bij tijd en wijle hebben, zeker als er nog andere (familie)zaken mee gaan spelen. Kop op hoor en veel sterkte voor jou en je vader!

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker."
-Albert Einstein-

Idd normaal om er soms doorheen te zitten. Zeker wanneer er nog van alles naast speelt. Hier ervaar ik het ook naast andere dingen. Zeker omdat er ook negatief nieuws over is. Nu schijnt er vanavond weer een persconferentie te komen voor een landelijke mondkapje plicht. En er word gesproken over verplichte enkelbanden. Geen idee of het waar is. Maar als het waar is doen ze dit omdat ze zwak staan. Sterkte met je vader en de dingen die je ernaast hebt.

https://www.facebook.com/notes/rt-dutch/rt-newsflash-enkelband-bij-positieve-coronatest/10214091662245899/

Laat die noodwet er maar komen, laat de "Coronamaatregelen" maar nog erger worden. Anders wordt dit schapenland nooit wakker.

Als ik onderstaand bericht mag geloven gaat de spoedwet er komen. Kan ook wel janken als dit doorgaat!

Wat moet er nog gebeuren dat dit van tafel gaat? Dit lijkt allemaal niet vreedzaam op te lossen.

Laat die noodwet er maar komen, laat de “Coronamaatregelen” maar nog erger worden. Anders wordt dit schapenland nooit wakker.

Denk je? Ze worden nu al niet wakker en gaan er gewoon in mee. Ze worden pas wakker als ze dwangmatig aan de ketting worden gelegd waar ze dan zelf aan mee hebben gewerkt.

ztxnads7yvbwppjdpxfko3ozo42plarj.jpg

Sorry ik kreeg door vanavond een persconferentie. Dit lijkt nog niet helemaal zeker maar een reactie later op de dag word wel gezegd.

Dank Medusa en Binc voor jullie lieve woorden.

Ik neem mijn laptop mee zodat ik toch alles kan volgen.

Mijn vader heeft wel een computer, maar die staat boven in mijn oude kamertje en ik ga natuurlijk niet de gehele tijd boven in mijn oude kamertje zitten.

Maar hoofdzaak is dat die operatie doorgaat en goed gaat.

En dan hopelijk nog de tijd om er daarna nog voor mijn vader te zijn en dat de waarschijnlijk komende lockdown geen roet in het eten gaat strooien.

Dorothé

Pas als mensen niets meer te verliezen hebben worden ze wakker.

Nee hoor dan is het gods wil.

Heb vandaag weer n staaltje gezien in n geloof grondslag winkel echt tenen krommend dit kent geen grenzen precies wat mike adams al veel langer zegt insanity has no limits.

Er zijn er die er van overtuigd zijn dat dr eigen kinderen in bruikleen hebben van god en ziektes is een teken van god en dit virus is een teken van god en dat we moeten bidden en terug moeten naar zijn woord en als het einde inzicht is is het zijn wil en rest de uitweg nl de hemel.
Dus waarom druk maken ...
Dit is wat ik zelf te noren heb gekregen en komt niet uit mn kleine teen.
Ik wil maar zeggen er zijn en blijven er genoeg die bibberend naar buiten gaan en ALLES zullen accepteren tot het moment komt dat de autoriteiten zeggen nu is alles weer veilig ...
Wij weten beter en samen sterk dus sharing is caring.

Overigens ken ik er ook uit geloofskringen die serieus vragen gaan stellen.

Ik heb net te horen gekregen dat de operatie weer verschoven wordt. Dit maal omdat er een spoedoperatie tussendoor gekomen is. Nu is het uitgesteld geworden tot 5 november.

Ik ga toch naar hem toe. Even wat opbeuren.

Van de ene kant vind ik het heel erg voor hem. Van de andere kant ben ik een beetje opgelucht omdat ik heel erg bezorgd was hoe het allemaal ging lopen.

Stel dat we in 3 weken een lockdown hebben, dan zou ik hem niet  eens meer kunnen bezoeken misschien.

Maar voor hem is het erg ellendig nu.

Dorothé

Wtf???

Wanneer gaan die werkgevers in opstand komen??

https://www.nu.nl/politiek/6080890/aanpassing-steunpakket-boete-voor-werkgevers-die-niet-omscholen.html

Forum statistieken

Onderwerpen
4.604
Leden
8.686
Nieuwste lid
Normandië
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan