Stop de Lockdown

Ty8vci128c116s5wthfjktuhmho8vrd4p.jpg

Sterkte, indeed!!! En over de medemens. Soms is te moeilijk te bevatten wat er gebeurt. Als ik begin over pedofilie, en wat er gebeurt met kids wereldwijd, dan is er iets dat we het amper kunnen bevatten. Alsof de meesten inderdaad echt niet aan kunnen wat er gaande is en het dan maar ontkennen (vandaar dat de openbaring van vele zaken zo geleidelijk gaat? We kunnen het simpelweg niet in 1x behappen). Dit geldt overigens voor vele situaties. Opgroeien met geweld of mishandeling in welke vorm ook, willen we liever ook niet onder ogen komen etc. Het is niet eens dat mensen het niet willen. Het is DOMweg het niet aankunnen. Als we dag in dag uit worden besproeid met chemtrails. Fluor een dagelijks basisingrediënt is (dat mak houdt) en oa ons eten niet puur is, dan staan we bloot aan allerlei beïnvloedingen. We zijn als een spons. Onze poriën staan open en we nemen zoveel op waar we geen weet van hebben.

Assange zei het in een interview: oorlog is niet wat in mensen zit. We worden zo ontzettend gemanipuleerd door oa de media dat we denken dat het bij ons hoort! Nogmaals: wat ik heb meegekregen op een reis dat ik afhankelijk was van mensen, was de goedheid van mensen. Het delen. Waar ik ook was. Hoeveel we ook tegen elkaar worden uitgespeeld. Ik kreeg alles en meer dan dat!

Hoeveel iedereen hier ook als wappie wordt gezien, op dit forum, omdat hij/ zij anders denkt: er is iets groters gaande dan dat. Angst regeert mensen. Daar wordt op ingespeeld! En dat maakt dat we ver verwijderd lijken te staan van elkaar. Maar ik geloof eveneens dat we juist nog zoveel met elkaar verbonden zijn! Op een level dat misschien ‘onverklaarbaar’ is en dat die verbondenheid juist helemaal tegenstrijdig voelt voor mensen. We worden uit elkaar gedreven maar ons hart (van de meesten) wil in de kern verbinden...

Soms moet je diep gaan, en door een tunnel van donkerte lopen, om ergens uit te komen. Soms ga je watertrappelend kopje onder waarna je boven komt. Dit forum deelt en laat zien dat in alle ‘chaos’ wellicht iets moois te zien is. Welke regels nu ook toegepast worden, welke restricties er ook zijn als je ziet welke info toegankelijk is en hoeveel corruptie aan het licht gebracht wordt in sneltreinvaart dan gebeurt er veel ten goede voor de gehele mensheid. Niet de honger in vele landen. Niet de ouderen die weggestopt worden. Etc. Maar er wordt veel geopenbaard.

Ik weet niet hoe jullie dat zien: maar tweets van trump lijken veel directer dan in de eerste jaren. Veel humoristischer ook. Alsof hij inderdaad veel vrijer is om te benoemen wat er speelt. Al moet ik bekennen dat ik niet altijd alles volg en heb gevolgd.

En dat vind ik ook bij Jensen. Ik vond hem vaak wat langdradig en ik vond hem veeeeel teveel herhalen, wat waarschijnlijk een reden had. Nu vind ik hem leuker omdat hij zich minder inhoudt en er minder restricties zijn.

Wwg1wga. Het gaat niet alleen om Amerika. Wat er gebeurt gaat de hele wereld aan! En ook dit forum laat zien hoeveel we willen delen en wakker willen schudden... hoeveel we betrokken zijn bij elkaar.

Witte schaapies zijn er altijd. Gros van de mensen. Maar juist die uitzondering en het onverwachte maakt het verschil. En dat verschil wordt dagelijks gemaakt en een ieder hier doet daar aan mee...

N, ik had het niet beter kunnen verwoorden. prachtig verwoord! Hoewel het donker bij mij echt nog niet weg is ben ik het helemaal met je eens.
Nogmaals, ware woorden!

Ik heb vandaag een gesprek gehad met een advocaat. Die vertelde mij dat het EVRM boven de wet staat. Het werd ondertekend door verschillende landen en is blijkbaar bindend. Als een land er zich niet aan houdt kunnen blijkbaar boetes volgen. Achter het verdrag zit de Raad van Europa met het Europees Hof in Straatsburg.

Schendingen van het verdrag door een land dat een wet invoert dat tegen het verdrag ingaat moeten aangevochten worden bij het grondwettelijk hof. En nu komt ie .. NL heeft dat niet. Hier in Belgie kan het hoogste rechtsorgaan, hof van cassatie zelfs geen uitspraak doen over de inhoud van een rechtszaak.

Ik moet het nog eens dubbelchecken maar blijkbaar kan door de scheiding der machten een rechter niet zomaar een ministerieel besluit terugfluiten.

Lief dagboek,

Vandaag was mijn eerste werkdag sinds het 'dringende mondkapjesadvies'. Hoewel ik de avond ervoor nogal nerveus was, had ik 's ochtends toch goede moed om voor mijn overtuigingen op te komen.
De eerste klant had geen mondkapje op, dat was voor mij bemoedigend. Mijn collega's vroegen wel (uit interesse) waarom ik er geen droeg. Hoewel sommigen zeiden dat ik er te moeilijk over deed, begrepen anderen mijn afwegingen wel. Gelukkig geen gedoe en tijdens de lunch een paar fijne gesprekken.
Ongeveer de helft van onze klanten droeg een mondkapje vandaag. Dat is een lager percentage dan ik had verwacht. De enige die een opmerking maakte, was een dame die óók liever niet een kapje droeg, maar dacht dat het verplicht was. Ik legde haar de situatie uit en we begrepen elkaar direct.
Toch zal ik me soms pragmatisch opstellen. Mijn contract werd al niet verlengd, maar met geruzie ben ik eerder de laan uit. Ik vind het niet erg om tijdens spitsuur (en dat is bij Marqt maar kort, want zo druk is het niet) een kapje te dragen als ik me in de winkel begeef tussen de klanten. Maar voor het grootste gedeelte sta ik op m'n werkplek, waar de afstand sowieso al groot genoeg is, en mensen fijn kunnen genieten van mijn glimlach, in plaats van een zwart en emotieloos gedrocht.

Tot slot vind ik dat Maurice de Hond een redelijk sterk argument heeft: mondkapjes lossen maar heel weinig op, maar een lange blootstelling aan aerosolen vergroot de viral load, waardoor je een grotere kans hebt om merkbaar ziek te worden. Het beste idee is om alle ruimtes te ventileren en daarmee corona proof te maken, maar tot die tijd kunnen mensen die langere tijd binnen zijn overwegen een kapje te dragen. Of zie ik dat compleet verkeerd? Ik ga het alleen niet doen, omdat frisse lucht tijdens fysieke arbeid mij dierbaar is.

Tot de volgende keer!

Hier in Spanje is er een hierarchie in wetten :

Uiteraard eerst de Constititie dd 12/10/1978

Bovenaan de wetgevende macht met op plaats 1 Ley Organica en plaats 2 Ley ordenaria

Vervolgens uitvoerende normen met rang van wet eerst de Decreto-Ley  en dan het wetgevend decreto

En daarna de regelgevende autoriteit van de uitvoerende macht en administratie

Nu in de Codigo Penal, strafwet art 446 en 447 staat on het kort dat rechters die zich niet aan de Constitutie houden strafbaar zijn.

Vervolgens is er een Ley Organico 6/1985 del poder juridicial die zegt Art-6  dat rechters zich niet aan en geen wetten mogen toepassen die contrair zijn aan de Constitutie en zich moeten houden aan de hierarchie

Onwettige wetten kunnen/dienen aangepakt te worden via Ley Organica 2/1979 de 3/10 van het Grondwettelijk Hof, dat we hier dus wel hebben, via Art35.1 door de rechters zelf, door de president die dit uiteraard niet gaan doen, door de fiscal die dit ook niet gaat doen daar ze benoemd is door Sanchez, door 50% van d eSenaat of Congres.

Of Art 41/43 Beroep op bescherming.

@godsgeschenk: jeetje wat naar allemaal omtrent je vader. En nee is niet raar hoor dat je soms machteloos voelt en wel kan janken. Ik ervaar hetzelfde, toevallig ligt mijn vader ook al 3 dagen in het ziekenhuis. Er speelde de afgelopen maanden wel meer privé dingen en dat maakt het zeker extra zwaar. Ik begrijp je helemaal! Ik ben ook zo zwaar teleurgesteld in mijn medemens, ze pikken echt veel, kan er met mijn hoofd niet bij. Toch blijf ik hoop houden, zoals ik al eerder zei: hoop doet leven, er is licht aan het einde vd tunnel.

Eigenlijk wisten we allemaal wel hier op het forum dat we eerst door een zware periode zouden gaan. Het wordt helaas nog even heel slecht voor het beter zal worden.

Kan ik je helaas alleen maar in bijtreden Sampjes. Gelukkig hebben we elkaar hier om ons elkaar in moeilijke momenten er doorheen te sleuren.

@godgeschenk Ik wil ook wel eens wakker worden uit wat soms voelt als een nachtmerrie. Gister ook even gehuild uit frustratie. Dank dat je je verhaal wil delen, veel sterkte met de situatie.

@jasper :
waar een deur dicht gaat, gaat ergens anders een raam open. De keren dat ik ontslagen werd, kreeg ik iedere keer een upgrade. Blijf trouw aan jezelf. Ze zoeken hier nog koolsnijders
@ dorethe : ik was er o.a. ook niet bij in berlijn. Ik voelde die behoefte niet. Het is niet aan mij om de wereld te redden. Dat is aan ons allemaal. Je hebt heel goed je best gedaan zover. Vergeet niet ook: ?s=20

vandaag was ik dus op bezoek bij het nieuw te starten zorghuis en had een heel goed gesprek met de Iraanse schoondochter van de Marokkaanse eigenaar . Zijn zoon is erg ziek geweest en nog maar gaat heel veel beter, heeft een stamceloperatie in Rusland gehad een jaar geleden (hij heeft MS). De schoondochter wist precies wat er gaande is momenteel, ook een vriendin (of familie, weet even niet) die er bij stond was ook zeer goed op de hoogte en ook die dames riepen dat het super fijn is om eens met iemand te kunnen praten die het snapt. De schoondochter is wakker geworden sinds de c. crisis, die andere wist al veel langer van vanalles.

deze is geweldig, allemaal kijken! (edit, sorry luisteren!)

het nummer is van: Rijksoverheid,corona informatienummer

https://www.facebook.com/OnrechtTV/videos/387228355608471/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.604
Leden
8.686
Nieuwste lid
Normandië
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan