Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Herr Sens, ik vond dit artikel:
https://www.vanmorgen.be/2020/03/31/corona-boetes-zijn-onwettig/
In dit artikel weer een link naar een organisatie die je misschien kan helpen met advies.....Getver wat een rare toestand zeg!
Hr. Sens, die zogenaamde agent in burger, heeft hij zich gelegitimeerd?
Hoe weet je of die man zeggenschap heeft?
Een fake-agent? die mensen geld uit de zak wil kloppen?
Welke organisatie heeft er in principe de macht om hun tekst te schrijven?
Dat zou dan te vinden moeten zijn als ik het op de radio heb gehoord.
Rijksoverheid?
Wie is de rijksoverheid?
Is Rutte de machtigste in dit land? zo niet, wie dan wel?
Als het nep is zou gewoon het bedrijf bellen waarvan ze claimen te zijn. Via Google echte gegevens zoeken. En via Google info zoeken of er meerdere zijn die bedonderd zijn op deze wijze. Als je niet aangehouden bent of beboet bent door politie of boa dan lijkt me dat je je ook geen zorgen hoeft te maken toch?
Dit kreeg ik net door gestuurd. Helaas, de 1e horeca ondernemer in mijn woonplaats waarvan ik hoor dat ze op basis van de nieuwe regels de tent gaan sluiten
Ik werk bij Marqt, waarvan ik ooit hoopte dat er mensen met verstand en een frisse kijk op de wereld zaten.
Omdat sinds 18:00 vandaag het mondkapjesadvies in winkels in Amsterdam is ingegaan, vraagt de winkel dit dus aan haar klanten, al is het niet verplicht.
Het personeel kreeg simpelweg de mededeling dat een mondkapje voor personeel verplicht is, anders is het (begrijpelijk) niet geloofwaardig voor de klanten. Ik ben in bezwaar gegaan en de winkelmanager is het inhoudelijk met mij eens (iedereen eigen keuze in welke maatregelen wel/niet), maar hij kan me hier niet verder bij helpen. Zal ik morgen meewerken aan het systeem en 7 uur lang een kapje dragen, of de sociale druk doorstaan?
Structureel ziek melden, indien nodig, en de reden voor de ziekmelding aangeven. Geef aan dat je bereid bent het gesprek wil aangaan maar dat je dit doet als signaal dat je hier absoluut niet achter kan staan. Wil men niet luisteren, maak een afspraak met de bedrijfsarts, dat is een vertrouwenspersoon. Hopelijk is deze arts op jouw hand en dan wordt het een medisch dossier, ook psychische gezondheid behoort hier toe.
Ondertussen bij de huisarts proberen een verklaring te krijgen voor vrijstelling van het dragen van een mondkapje. Ziek melden lijkt mij zinvol. Hopelijk doen je collega’s dit ook en gaan ze bij je bedrijf achter de oren krabben. De reden van ziek melden zoals Mike hierboven zegt, kan misschien ook op werk weigering worden gegooid en een punt van discussie worden. Hoewel ik vermoed dat dit voor hen lastig is. Het is wettelijk niet verplicht om een mondkapjes te dragen. Dat bepaalt het bedrijf zelf.
Niet bij je huisarts die vrijstelling proberen los te krijgen, maar juist van de bedrijfsarts. Dat is nl. een onafhankelijke arts. Bij de huisarts krijg je dit niet voor elkaar.
Goed idee. Toch Weigeren niet alle huisartsen. De mijne geeft ze wel af. Maar in Jasper zijn geval heeft ie bij ziekmelding 2 mogelijkheden om dit te vragen. Via viruswaarheid kan het ook. Maar ff wat anders, die schijnheil zei in de persconferentie dat winkeliers klanten mogen weigeren als ze geen mondkapje willen dragen. Jasper, jij bent toch personeel? Geen klant toch...
Morgenochtend voor je werk naar het inloop spreekuur van de huisarts? Zorgen dat je de eerste bent en verklaring vragen aan hem met als argument dat je met reizen met ov steeds ervaart dat je benauwd en duizelig word van het dragen van een mondkapje tot flauw vallen aan toe. Zuurstof gebrek. Wie weet krijg je hem mee en sla je je werkgever hiermee om de oren als je op het werk verschijnt. Zomaar een idee.
@Jasper , jeetje daar begint het , Amsterdam , ik leef met je mee, vind zelf het advies van Mike goed , als je eenmaal buigt valt het niet meer te keren denk ik , het is niet verplicht bij wet , dan kan een werkgever je niet dwingen ..... sterke met deze situatie , hou ons op de hoogte ! Gr Assie .
Nogmaals, winkelmanager zit in een spagaat. Voor nu kent hij het exacte standpunt van de directie niet, en kan mijn werkgever dit inderdaad niet verplichten. Ik ga dus zonder mondkapje werken, al krijg ik mss scheve gezichten van klanten en collega's. Gelukkig kennen mensen me wel, dus zal ik gewoon vriendelijk en gastvrij blijven.
Het wordt lastiger als er een landelijke mondkapjesplicht komt. Die kunnen we natuurlijk zien aankomen.