staar en floaters

Lievergezond

Well-known member
Eind 2010 is er bij mij staar geconstateerd. De oogarts was van mening dat dit kwam door

een traumatische gebeurtenis..in dat jaar heb ik mijn hart-infarct gehad.

Vorig jaar maart moest ik op controle..staar was stil blijven staan...

Afgelopen vrijdag weer controle...staar met 35% toegenomen..dus nu 65% staar in

linkeroog..wat mijn dominante oog is. :(

Het rechteroog ziet niet 100%...ik weet niet waar dat aan ligt..de ene keer meten ze -6

en de andere keer -4..en als ik dan een glas op die sterkte heb...ben ik zo ziek als

een hond.

Volgens mijn opticien is het mogelijk dat mijn hersenen 100% zicht niet accepteren.

Volgens de oogarts had ik ook veel last van eiwitklonters..dat zorgt voor "floaters"

Op 29 maart heb ik al een afspraak met de narcotiseur...maar ik zie er vreselijk

tegenop.

De oogarts wil gaan voor "monivisie"..dus het linkeroog corrigeren tot 100% en het rechter tot -1.25...zodat ik geen bril meer nodig heb.

Aan de floaters kan ze niks doen...

Maar wat als mijn hersens dit niet willen accepteren....ik heb er helemaal stess van..

Kan ik zelf iets doen??

Doe al heel lang oog-oefeningen...en heb can-C oogdruppels gevonden..die "zouden" kunnen

helpen met staar.

Dia.

 
ff 1 ding: bij twijfel niet oversteken Dia.

Probeer jezelf wat meer te informeren (zoals je hier doet).

Je weet niet waar je precies een beslissing over neemt volgens mij en dan is het ook niet mogelijk een beslissing te nemen.

Floaters, wat jij omschrijft, ken ik van mensen die net als ik veel last hebben van infecties.

Je hartinfarct: zou dat niet ook te maken kunnen hebben gehad met infecties vraag ik me af.

Wat zijn de oorzaken van staar?

 
Quote:
Wat zijn de oorzaken van staar?


Een verstoorde calcium-fosforbalans. Er zit te veel vrije calcium in het bloed en het lichaam zet deze af op diverse plekken. Staar is zo'n calciumafzetting.

Mike

 
Dank Mike.

Is het proces van staar terug te draaien?

Hoe komt Dia (ik denk ikzelf ook) aan een verslechterde/verbeterde calciumfosforbalans?

Waarschijnlijk iets met (gebrek aan) levertraan - boterolie misschien?

Mike zegt ergens op zijn site https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=38:

Quote:
Vind je het gek dat je dus meer fosfor nodig hebt dan calcium voor gezonde en sterke botten?


En:

Quote:
[...] de natuur geeft de voorkeur aan zuurvormend boven basisch! Om een goede bottenstructuur te behouden hebben we calcium en fosfor nodig. Calcium is basisch en fosfor is zuurvormend. Aangetoond is dat we dagelijks twee gram fosfor nodig hebben en anderhalve gram calcium. Meer zuren dan basen dus. Vroeger spraken doktoren ook niet van een 'zuur-basenbalans', maar van een calcium-fosforbalans. Dat was veel beter, want daarmee werd het belang van beide mineralen erkend. Door de pH-meter te hanteren, zijn we fosforrijke voedingsmiddelen gaan veroordelen vanwege hun zuurgraad, een ernstige denkfout! Want welke voedingmiddelen blijken rijk te zijn aan fosfor? Juist ja, dierlijke producten en granen, noten, zaden en bonen!


En https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=51&page=9#post-5736 :

Quote:
In ieder geval kan ik je vertellen dat Weston Price ontdekte dat we 2 gram fosfor per dag nodig hebben en 1,5 gram calcium. Meer fosfor dan calcium dus, omdat fosfor zorgt voor botopbouw en calcium voor botafbaak. De bedoeling is dat we meer opbouw hebben dan afbraak. Weston Price ontdekte dat gezond orgaanvlees, maar ook vis en rauwe melk, van nature de juiste verhouding van fosfor tot calcium bezit.


 
Toen ik vorig jaar op controle moest ..was de staar stil blijven staan.

Ik volgde toen precies 2 maanden adviezen van Mike.

Ik ben hetzelfde blijven doen...eet veel (bio) vlees, drink rauwe melk, geen fruit

meer..iedere dag sole met waterstofperoxide...

Dus ik weet niet wat ik in mijn eet-gewoonten nog zou kunnen veranderen.

De Bates methode...dat boek heb ik al heel veel jaren..en ik doe iedere dag de

oefeningen.

Misschien heb ik daardoor wel 19 jaar nog vrij goed kunnen zien met een bril die

niet op sterkte is..

Op zoek naar meer info kwam ik ook weer bij verzuring uit...maar ik drink nu die

waterstofperoxide..dus zou dat niet meer aan de orde zijn.

Heb uit nieuwsgierigheid de PH van mijn urine gemeten..5,5..dus toch vrij zuur.

En dit zou ook kunnen kloppen met de brandgaten van de zapper dan..als dat ook

verzuring is.

Dus...moet ik meer groenten en toch weer fruit eten??????????????

Dia.

Dia.

 
Of reglmatig in bad met 100 gr natriumbicarbonaat. Volgens mij is dit ook goed bij verzuring. Eventueel iets minder en dan in voetenbadje.

 
Dia, ik denk zeker geen fruit!

Waarom krijgen de ouderen vaak staar? (vraag ik mij af)

Wat heeft leeftijd er mee te maken.

 
Een verstoorde calcium-fosforbalans komt door bloedsuikerschommelingen, die afwisselend te hoog of te laag zijn. Behalve koolhydraatrijke voeding is ook stress een oorzaak, omdat stress ervoort zorgt dat de lever wordt aangespoord door de bijnieren om glycogeen af te geven, wat glucose wordt in het bloed. Je hele glucose- en hormoonhuishouding wordt rustig als je ruim voldoende dierlijke vetten en eiwitten van de juiste kwaliteit eet. Ik bespeur echter ook de nodige stress. Ik ken je ook langer dan vandaag, Dia, dus ik weet dat dit een issue is.

Mike

 
Diabetes wordt ook genoemd als een (1 van de meerdere) oorzaken van staar: omdat Mike het over bloedsuikerschommelingen heeft.

 
Ik vermoed dan ook dat je (pre)diabetisch bent, Dia. Ook hartklachten behoren tot het brede spectrum dat 'diabetes'heet. In mijn ebook over bijnieruitputting leg ik eveneens een link met diabetes.

Mike

 
Dia jij hebt toch een ozonapparaat?

Als je op aanraden van Dirtsa een ontzuringsbad neemt met natriumbicarbonaat (zuiveringszout verhoogt de ph-waarde van het water, waardoor het linksdraaiend melkzuur uit het lichaam wordt getrokken), kun je het ook gelijk ozoneren.

En/of keltisch zeezout (ik doe twee eetlepels) erbij doen omdat een mens (zoals ik) soms makkelijker mineralen opneemt via de huid.

Ik doe er altijd ook nog een glas melk bij:)

 
Voedingsmiddelen die de ogen helpen: vit. A in dierlijk vet, omega-3 vetzuren in levertraan (bevat tevens vit. A!).

Mike

 
Nou...van die ogen krijg ik zeker stress....

Het is ook nog eens een combi met dat gedoe aan m'n oren...ik ben halve tijd m'n

evenwicht kwijt...

En op zich...ik zou het graag laten "maken"..dan ben ik ook het gezeik met niet

goed kijkende brillen kwijt.

Ik weet bijna wel zeker dat ik pre-diabeet ben...mijn nuchter glucose is 6 of er

boven....maar het gekke is..dat blijft het dus gedurende de dag...

Behalve koolhydraten uit groente...krijg ik voor de rest weinig binnen.

Eet geen brood meer, geen aardappels, pasta, rijst...

Ik heb tegenwoordig ook geen honger meer...maar ik ben/was nooit zo'n grote eter..

maar als ik vertel waar ik nu op leef zouden jullie schrikken.

Dierlijk vet krijg ik denk ik toch wel genoeg binnen..en levertraan heb ik.

Verder lig ik al geruime tijd om 11 uur in bed.............onder het mom van "slaap je

niet dan rust je toch"...maar ik slaap dus niet.. :(..het is mijn tijd nog

niet...mijn biologische klok is daar niet op ingesteld.

Niet dat ik dan lig te piekeren...ik probeer dan maar wat te gaan lezen...maar met

ogen die overal stukjes uitzien...is dat geen ontspanning maar inspanning...

Ik zie niet eens meer of er een o, c, g, Q of p staat... :(

Ik neem regelmatig voetbadjes met speciaal zout of magnesium-olie en de ozone erbij..

Verder scrub ik mezelf met dat zout....want ik heb geen bad.

Tja...verder is het gewoon Kl....

Ik ging bij die oogkliniek weg met vergrote pupillen van de druppels...ik wist waar

onze auto stond..maar had m zonder mijn man niet kunnen vinden..

En in het "rare" rechteroog....waren de druppels uren later nog steeds niet uitgewerkt..de pupil trok niet dicht.. terwijl het linkeroog weer normaal was....

Tja..@ Mike...ik weet niet wat er 's nachts in mijn lijf gebeurd..........Zelfs mijn

huisarts beaambde dat...ik ga naar bed met een lager glucose..dan als ik wakker word.

Als ik slaap..slaap ik lekker..wel in blokjes van 3 uur..dan even wakker.

Ik heb leuke dromen...geen enge...en tussen 7 en 9 uur..slaap ik altijd....

Ik zal nog even opschrijven wat ik eet...

@s morgens..eerst sole met waterstofperoxide.Daarna een koffie met slagroom.

Daarna glas melk tegenwoordig weer met een pil pycnoganol (voor de oortjes)

lunch...een paar rolletjes gerookte zalm met kaas..of yogurt met walnoten en een

beetje honing.

Avondeten...stuk vlees, groente en sla.

Dia.

 
@ Dia: Ineens kreeg ik een flashback naar een eerdere discussie hier bij de rubriek "ziekte als leermeester" https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=701#post-13966 waar Mike uit zichzelf aan jou moest denken toen we het o.a. hadden over problemen met het gehoor en met het evenwicht (middenoor): Mike dacht toen dat die problemen bijniergerelateerd moeten zijn (omdat mijn moeders problemen met evenwicht en gehoor erger worden als ze moe is/haar weerstand daalt).

Mijn moeder heeft trouwens ook staar, is prediabeet of hoe zeg je dat en heeft bijv. ook een koetsiershand in aanleg -dat is kalkafzetting als ik het goed heb (rookt als een ketter "ja maar eigenlijk rook ik niet, want ik rook niet over de longen" en drinkt veel koffie).

@ Dia : in die rubriek over "ziekte als leermeester" had je het over gehoorproblemen toegeschreven aan aspirinegebruik als bloedverdunner.

Heb je die gehoorproblemen nu niet meer dan (omdat je die nu mogelijk niet meer gebruikt)?

(ik hoop het voor je Dia! niet ook dat nog!)

-ik vraag dit omdat mijn moeder ook de combi evenwichtsstoornis-gehoorproblemen heeft: niet toevallig die combi volgens mij.

 
Oja nog twee dingen: gebruik je ook boterolie Dia?

Sinds Poekie boterolie gebruikt is de kalkafzetting in haar hand geslonken las ik.

En: vit b12-mondspray heeft mij geholpen om snachts beter te slapen (ik deed het er niet om, maar het was wel een prettig gevolg voor me).

 
Ik ben wel boterolie gaan gebruiken naast de levertraan maar ik heb ook mijn inname van levertraan verhoogt.

Gebruik nu 2x per dag een 1/2 theelepel levertraan en een 1/2 theelepel boterolie.

Mag naar 3x op een dag maar we aten tot nu toe maar 2x op een dag.

En idd de kalkafzettingen in mijn handen worden minder.

 
Zonder je het nog moeilijker te maken, skip de koffie. Drink lekkere thee: brandnetel/lever en galthee/verse gember of groene thee.

Denk ook aan de kefir, in de melk of in de appelsmoothie.

Yoghurt verwerken in yoghurtsmoothie.

En je kunt ook denken aan 2 of 3 x per dag verschillende groentes. Zoals terry wahls adviseert. Mij bevalt dit erg goed, ik ben wel terug gegaan naar 's morgens en 's avonds de groente en tussen de middag appalsmoothie en/of yoghurt. ( slagroom op de smoothie of door de yoghurt)

 
@ Lievergezond...Toen ik o.a. dat aspirientje moest sliken..had ik daarna een seconde

dat mijn gehoor minder werd.Dat duurde precies een half jaar...en toen werd ik op een

morgen scheef horend wakker.De KNO arts belde 's avonds om 8 uur nog op..dat ik meteen moest stoppen met de aspirine. Heb toen een maand in bed gelegen..want ik liep de muren er bij wijze van spreken uit.

Gehoor heeft zich hersteld...maar is wel heel gevoelig, geluid komt vaak te hard

binnen.

Als ik overdag alleen thuis ben staat er ook nooit een radio aan

@ Dirtsa...bedankt voor je adviezen..maar ik lust absoluut geen thee.

Zal tussen de middag wel weer een salade gaan eten...al is het maar een paar happen.

Die smoothie met slagroom of cocosmelk doe ik al..maar dan zonder appels.

@Mike..

In hoeverre is staar erfelijk?

Mijn oma had op haar 30 al staar. Dat is toendertijd verholpen..maar kwam terug.

Op het laatst had ze helemaal zo'n grijze wolk voor haar ogen.

Ook zij had evenwichtsproblemen..soms liep ze harder achteruit dan vooruit.

Qua eten...zowel de ouders van mijn ouders..en hun voorouders waren allemaal

keuterboertjes. Ze hadden een paar koeien, varkens en een eigen landje voor de groenten

voor eigen gebruik.Ik kom dus niet voort uit een "ondervoede generatie"...hier in

mijn omgeving hebben weinig mensen iets geweten van de "hongerwinter" ...in de oorlog.

Voor wat het nog waard is.. Ron V. heeft mijn insuline laten meten..dat was 11

en volgens Ron "mooi in het midden"

Ook is mijn DHEA licht verhoogd..maar dat was volgens Ron alleen maar gunstig.

Ook vit. D was aan de hoge kant.

Dia.

 
Dia, je zegt: De oogarts was van mening dat dit kwam door

een traumatische gebeurtenis..in dat jaar heb ik mijn hart-infarct gehad.

Dat doet mij - net als Lievergezond - aan de bijnieren denken. Heb je het boek van Wilson al? Dan zou je ook meer koolhydraten moeten eten en al om 10 uur op bed moeten liggen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.672
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan