staar en floaters

De laatste bril (voor veraf) die ik kocht is niet met meekleurende glazen.
Nu blijkt dat ik mijn voorgaande bril met wel mee-kleuende glazen veel prettiger vind en die dus draag.
Vandaag wilde ik een nieuwe bril kopen maar eerst moest worden vastgesteld welke sterkte ik dan nodig heb.
Men vond dat die sterkte niet geleverd kan worden. Ergens in de buurt van 6.
Men adviseert om eerst naar de oogarts te gaan.
Een bezoek aan de oogarts betekent een Operatie. mettertijd zal dat moeten maar nu wil ik het nog niet.
Ik vermoed dat een winkel/verkoper vanwege protocollen geen bril mag voorschrijven.
Want ooit in een andere winkel (die goede aparatuur heeft om te testen) men het ook al had over protocollen. Geen andere oogdruppels dan die zijn voorgeschreven. A;ls ze het toch doen wordt hun licentie afgepakt. Die druppels om staar te kunnen meten bv (allemaal synthetisch, niks geen bio) staan me helemaal niet aan.
En ook een operatie kunnen ze niet 100% garanderen.
Het goede voedsel voor de ogen neem ik al vele jaren, mede door dit forum.

Een leesbril heb ik nog niet direkt nodig, mijn veraf bril voldoet ook voor de computer.

Ik vraag me af of iedere winkel tot dezelfde meet-resultaten komt.
Daar twijfel ik over omdat ik met deze bril van 5 jaar geleden toch buiten fiets.
Ik zal straks de verschillende waardes opzoeken.
Leest er iemand mee die oogarts is?
Maar ze hebben natuurlijk allemaal dezelfde opleiding.
Hoe zit dat in het buitenland, belgie of duitsland bv.

Waarom ik zo critisch ben? omdat ik vanaf mijn tienertijd tot nu al verkeerde adviezen kreeg.

En waar vind ik artikelen die dieper ingaan op de problematiek.
Mee-denkers alvast bedankt.
 
i-profiler van Zeiss

Blijkbaar hebben ze hele goede apparatuur om de ogen te meten.
Alles staat en valt met een goede meting, toch?
 
Laatst bewerkt:
Bij oogproblemen (staar, droge ogen, netvlies, ontstekingen etc) heeft taurine verbazingwekkende goede resultaten. Taurine zit in vlees maar denk dat er teveel mensen dat niet eten en als ze het eten de opname ervan beperkt is. Taurine is eveneens behulpzaam bij tekort aan maagzuur en galproblemen.
 
Ik zie dat aHealthyLife daar ook over schrijft. Interessant. Baat het niet dan schaadt het ook niet.
 
Zo zwart wit zou ik het niet zien. Want te hoge dosering kan wel degelijk negatieve effecten hebben. Waaronder lage bloeddruk. Dat kan overigens ook te maken hebben met tekort aan ijzer. Taurine zorgt ook weer voor betere ijzer opname en die ook iers met insuline.
 
Ooit kreeg ik oogdruppels voorgschreven Chloor-amfenicol.
Is voor infectieuze conjunctivitis.
Heb destijds gedruppeld maar het 2e flesje heb ik toen niet meer gebruikt. Uiteindelijk stond het produkt me niet aan.
Wel de verpakking bewaard anders zou ik het nu niet meer weten.

Ik denk er nu nog net zo over. Geen goed produkt naar mijn mening, integendeel.

Sindsdien gebruik ik wel allerhande oogdruppels, maar denk dat ik nog steeds inf. conjunctivit heb. Is te zien aan de rode binnenste oograndjes.
Heel lang voldeed zilverwater maar nu gebruik ik ook DMSO 3%. plus Repadrop.
dit merk vond ik ooit via Biok (Belgie).
Ik ben zowiezo gevoelig voor synthetische middelen dus al die druppels van een (eventuele) oogarts staan me niet aan.
Biologische oogartsen heb ik niet gevonden. Misschien in Duitsland of Belgie?
 
Ik vind HIER nog wat aanknopings tekst om verder te zoeken.
Herpes heb ik jaaaaren gehad. Lijkt nu passe
Ontl. was ook jaaaaren niet oke. Lijkt ook passe.
---------------------------------------

Behandel een infectieuze conjunctivitis door chlamydia en/of gonokok met een gericht systemisch antibioticum, conform de behandeling van een anogenitale infectie (soa). Bij een herpes-simplexvirusconjunctivitis is aciclovir-oogzalf aangewezen. Verwijs, bij een conjunctivitis door het varicella-zostervirus, dezelfde dag naar de oogarts door en start direct met een oraal nucleoside-analogon.

Bij een allergische conjunctivitis geven oogdruppels met een antihistaminicum veelal verlichting van de klachten. Voeg bij hardnekkige en hevige conjunctivitisklachten, prednisolon-oogdruppels toe (max. 3 dagen). Bij hevige klachten aan de oogleden, kan aanbrengen van hydrocortisoncrème gedurende enkele dagen effectief zijn. Overweeg bij frequent recidiverende conjunctivitis een onderhoudsbehandeling met een antihistaminicum-oogdruppel; combineer met een (‘niet-sederend’) oraal antihistaminicum bij onvoldoende effect.

Behandel een rinoconjunctivitis in eerste instantie met een corticosteroïdneusspray, aangezien de oogklachten hierdoor vaak al afnemen.

Behandelplan​

Infectieuze conjunctivitis door banale verwekker​

  1. Bespreek niet-medicamenteus beleid​

    • Bij gezonde patiënten zonder reeds bekende oogaandoening (niet-risico groepen voor complicaties): leg uit dat een conjunctivitis doorgaans vanzelf < 1–2 weken geneest, en dat het niet zinnig is om meteen met een antibioticum te starten aangezien de infectie meestal veroorzaakt wordt door een virus. Leg uit dat ook in geval van een bacteriële oorzaak klachten bijna altijd zonder behandeling verdwijnen en dat een lokaal antibioticum de genezing nauwelijks bespoedigt.
    • Instrueer om afscheiding regelmatig te verwijderen met een wattenstaafje met leidingwater.
    • Geef hygiënische adviezen om verspreiding van de infectie naar het andere oog en anderen te voorkomen.
    • Adviseer een zonnebril te dragen bij veel licht om oogknijpen te voorkomen en omdat dat vaak als prettig wordt ervaren.
    • Adviseer contactlensdragers geen contactlenzen te dragen en geef hygiënische adviezen t.a.v. reiniging van de lenzen.
    • Instrueer om bij het optreden van alarmsymptomen (pijn, lichtschuwheid, visusverandering, misselijkheid, braken) onmiddellijk contact op te nemen. Verwijs naar de oogarts indien deze symptomen niet door conjunctivitis verklaard kunnen worden.
    • Combineer niet-medicamenteuze adviezen met stap 2. Ga bij risicogroepen voor complicaties naar stap 2b.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.805
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan