staar en floaters

Dia nog ff een ding: ik las ergens dat eerder je triglyceriden hoog uitgeslagen waren.

Ik gebruik nu een thee: jiaogulanthee.

Erg lekker en heel gezond ook nog: wetenschappelijke onderzoeken in China hebben uitgewezen dat deze thee helpt bij koolhydraten omzetten in spierweefsel om in energie omgezet te kunnen worden ipv dat het triglyceriden worden voor de omzetting naar vetweefsel. Hierdoor gaat het triglyceridengehalte in het bloed omlaag.
Quote:
Jiaogulan preparations show positive effects in the treatment of diabetes, hepatitis B and bronchitis.



Ik haal mijn thee hier.

Hier staat tekst in het engels te lezen over de gezondheidsvoordelen van deze thee.

 
@ Rapunzel..ja dat boek heb ik.

Om 10 uur in bed liggen is voor mij al helemaal geen optie...want als ik pas rond

half 2 in slaap val...moet ik om 6 uur opstaan van de pijn in m'n rug.

Ik kan met geen mogelijkheid langer dan 8 uur liggen.

@ Lievergezond..ik ga de thee proberen..bedankt voor de tip.

Dia.

 
Dia, dat doet me denken aan een Amerikaanse GAPS blogster. Zij kon ook maar slecht slapen en had dezelfde rugklachten. Was ook bijnieruitputting. Slik je al Adrenal/Adrenanorm?

 
Adrenanorm heb ik geslikt...gaf wat slapen betreft ook geen verbetering.

In zoverre...ik kan gewoon niet slapen zo vroeg.

Het beste ga ik om 12 uur naar bed..dan lig ik nog 1 uur wakker en val dan in

slaap..Voor de volledigheid...ik hoef niet vroeg op te staan...dus 8 uur slaap haal ik

wel.

Ook word ik volgens mij wel fit wakker..geen moe gevoel of zo...

Dia.

 
Dia omdat je hyperacausie hebt, preprediabetes, omdat je het aan je hart hebt gehad en aan je ogen: ik moet toch ook aan de ziekte van lyme denken bij jou, maar vergeef me als ik fout zit.

Ik ken een lymepatient die overigens ook een hartinfarct heeft gehad (die weet het ook aan problemen met een kies die er te lang in zat volgens haar: geen idee of het een kies was met een uitgeschakeld wortelkanaal).

Ik heb zelf ook een tijd hartproblemen ondervonden: werd er snachts toen telkens wakker van: mijn hart ging flink te keer dan, maar dat is dan weer iets anders.

Hartproblemen komen zeker vaker voor bij lymepatienten, net als prediabetes: is de lyme weg bij hun, dan ook de prediabetes (insulineresistentie) volgens lymearts dietrich klinghardt.

De link tussen diabetes en lyme wordt ook gelegd door lymearts Dietrich Klinghardt https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=646#post-13025.

Hij zegt dat niacine (vit b3) bekend stond als middel tegen diabetes, maar later kwam men erachter dat bij de onderzochte diabetesgroep in Italie toevallig of niet ook de lyme-bacterie gevonden werd.

Ik heb laten testen of ik niacine goed is voor me door iemand met zo'n pendel.

En het is goed voor me maar ik heb het niet extra nodig: ik gebruik al biergist en ook vlees e.d.

Die zapper: je krijgt er brandachtige plekken van zag ik Dia, maar dat is juist ook een goed teken denk ik: dat je infecties hebt die worden aangepakt.

Je moet natuurlijk dan ws rustiger aan doen, maar ik zou die brandplekken niet interpreteren als teken om te stoppen met de zapper: wel dat je vaker van huidplek moet wisselen misschien.

Nog over de ph van je urine: als je veel ontgift heb je ook een meer dan gemiddeld zure uitscheiding zou ik zeggen.

Ik ben weer begonnen met meer water drinken want ik heb ook een erg zure urine als ik niet wat meer drink.

Geen populair geluid op deze site misschien maar ik voel mijn nieren dan gelijk ook en ik heb daar geen trek in.

 
Het niet (zo vroeg) kunnen slapen zou best te maken kunnen hebben met een gebrek aan koolhydraten. Dat lees ik tenminste altijd als klacht bij low-carbers. Of heb jij hier je hele leven al last van Dia?

 
@ Rapunzel..tussen mijn 20 en 30 heb ik 4 hernia's gehad..dus veel plat gelegen.

Van verveling ook veel overdag geslapen....tja..en dan had ik 's avonds natuurlijk

geen slaap..

Dus ik vermoed dat daar ergens m'n bio-ritme in de war is geraakt..

@ Lievergezond..afgelopen nacht heb ik de zapper in m'n hand gehouden...en hoe het zit

met de Ph van urine.........weet ik eigenlijk ook niet. Ik lees op veel sites dat dat

niet betrouwbaar is om te meten.

Ik dacht ook eigenlijk dat ik goed zat...met het gebruik van waterstofperoxide...heb

sinds een jaar ook niet meer gemeten.......

Op lyme ben ik trouwens getest toen met m'n oren...was negatief.

Net in ieder geval bij de huisarts geweest..die snapte me dus wel...

Hij adviseerde zowiezo een second opinion...voordat ze iets gaan doen.

Hij dacht ook meer aan spierzwakte bij m'n rechteroog..omdat dat steeds zo'n wisselende

meting geeft..

Dat geeft in ieder geval iets meer rust :)

Dia.

 
Hoi Dia, door waterstofperoxide te gebruiken ga je meer ontgiften en scheid je denk ik meer zure (in ph termen) urine af.

Je zit dus denk ik wel goed in die zin en met de zapper ook (die maakt ook dat je meer toxinen stoffen afscheidt omdat allerlei organismen gedood worden).

Maar ik denk dat je daarnaast toch ook wel een beetje extra water kan gebruiken dan met dat ontgiften.

Dia, de reguliere tests op lyme halen maar 50% of minder van de daadwerkelijke lymepatienten eruit, dus het zegt niets dat je niet uit die test kwam toen met je gehoor.

Als je lyme of andere infecties hebt dan krijg je als je de infecties probeert te verhelpen meer last van ontgiftigingsverschijnselen dan van de infectie zelf.

Goed dat je met je huisarts bent gaan praten in die zin dat je nu op het idee gebracht bent van een second opinion!

Geeft je ruimte en wie zoekt die vindt.

ps hernia komt ook vaak voor bij lymepatienten en de infectie kan gemakkelijk jarenlang sluimeren in een lichaam zoals alle infecties dat kunnen.

 
Quote:
One drop of 100 percent DMSO in each eye, will dissolve cellular waste and mineral buildup that is continuing to accumulate within the sac of the crystalline lens of the eye. After the first application if done in the morning and one at at noon or early afternoon, you may close your eyelids and lightly massage them with enough pressure to begin breaking up the mass of cells and minerals that have clouded the lens. One does not need to rub the eyes with extra force as it is about the movement of tissue that is important. It may be wise to drop pure saline onto the eye so that any dust, or if they are dry from the DMSO, that the rubbing action won’t scratch the very thin layer of protective membrane tissue, a mere 10 cells thick, that covers the cornea. The solvent heals other macular problems that may be present. In a short period of time but depending on the severity of the mineral buildup (from barely detectable to obviously shrouded in white) the body will have absorbed the broken down sludge of minerals back into the system.


Quote:
Formula and dosage

The study conducted using pure uncut DMSO solvent may be adjusted to making a formula blend that is fifty percent DMSO and fifty percent saline solution. You can make your own saline solution by following directions on the internet on how to do so, or purchase saline from your local drug store. This will reduce the uncomfortable sensation and its drying effect on your tears. DMSO is a solvent like alcohol in which it too replaces water.

Fill a sterilized medicine dropper bottle with your solution and apply a drop or two in the affected eye. Keep facing the heavens with the eye lids closed so that the solvent does not empty into the tear ducts so fast. Blinking flushes tears ‘down the drain’, so try to be patient for a couple of minutes. A lounge chair is helpful. If you want to make sure an undiagnosed cataract is treated, apply to that eye for a couple of days while continuing with the cataract until clarity in vision is attained. See your ophthalmologist before and after your treatment for advice as well as to check whether all of the cataract has been eliminated. If that practitioner opposes DMSO, keep trying until you find one that is willing to support you. This frees me up from issues with the AMA. I can assure you that if done properly, you will have positive results. If you are ultra sensitive to the 50 50 blend, try a 25 percent ratio. If nothing works, perhaps MSM (methyl sulfonyl methane), a derivative of DMSO, can be added to your juice and consumed rather than applied. MSM will take longer, but should return some noticeable results.

Label this bottle and label a second dropper bottle as saline solution in case the eyes do feel uncomfortably dry for use to keep them moist and lubricated. The effect of the DMSO is temporary, but if you feel a problem with it arises, discontinue its use.

http://veritascures.wordpress.com/category/treatments-therapies/

 
Quote:
Eye problems

One drop of a 25% DMSO solution (diluted in sterile physiologic or saline solution) once or twice per day is useful for eye problems, including cataracts or glaucoma.

"DMSO is amazing, I've also read various good results with using it in the eyes. Being the adventurous type myself, today I diluted DMSO down to 30% and put 2 drops in one of my eyes that has been having red spots around the iris. The red spots diminished drastically. The only side effect was a slight burning sensation, similar to those drops you get when one goes for a glaucoma test, without the side effect of dilated pupils." - DZ, United States

http://www.sott.net/article/228453-DMSO-The-Real-Miracle-Solution

 
Quote:
Of reglmatig in bad met 100 gr natriumbicarbonaat. Volgens mij is dit ook goed bij verzuring. Eventueel iets minder en dan in voetenbadje.


Waarom zou het goed zijn om je van nature zure huid basisch te maken met natriumbicarbonaat en vervolgens bevattelijker te zijn voor invloeden van buiten af (op je huid)?

 
Quote:
It is a lack of oxygen that causes glaucoma. Calcium brings oxygen into the cells, so it is no wonder when a glaucoma patient also has a calcium deficiency disease - osteoporosis.


 
Dia, hoe is het afgelopen met je ogen?

En wie heeft er ooit DMSO gedruppeld met succes?

 
Die calciumafzetting die oa tot staar kunnen leiden, die kan je toch te lijf gaan met extra vitamine K, magnesium en vitamine D ?

 
Mijn ogen zijn wat slechter geworden en blijkbaar heb ik nu staar. Aanvankelijk was het niet ernstig genoeg maar nu is er meer achteruitgang. Ik moet nog eens terug volgende week voor nader onderzoek. Gewoon in een goede brillenzaak. Vooralsnog heeft een andere bril niet veel zin volgens hem.
Ik heb deze rubriek even snel doorgelezen en ga zelf eerst nog op zoek naar meer info.
Fosfor? Heb ik nog niets over gevonden. wel eiwitten die zich stapelen.
DMSO heb ik in huis maar druppelen?
 
Een tekort aan zink is te herkennen aan deze zeven verschijnselen:
  • eten smaakt of ruikt anders (minder)
  • je ogen passen zich moeilijk aan het donker aan (nachtblindheid)
  • verminderde afweer (vaker last van infecties, zoals verkoudheid)
  • haaruitval
  • verminderde eetlust
  • de huid geneest slecht of traag (huidafwijkingen)
  • problemen met slijmvliezen (bijvoorbeeld van ogen, mond en neus).

Een tekort aan zink is te herkennen aan deze zeven verschijnselen:

www.margriet.nl/gezondheid/zeven-klachten-die-kunnen-wijzen-op-een-zinktekort/

Zink werkt dus blijkbaar ook op de ogen. Ik heb last van droge ogen en nu Staar. Ook gezien: eiwitten die samenklonteren.
Klonterende eiwitten spelen ook een rol bij Kanker.
Ik zou een zinktekort kunnen hebben door een slechte vertering.
 

Cataract (staar): Types van vertroebeling van ooglens​

Cataract (staar) is een oogaandoening waarbij een vertroebeling van de lens in het oog optreedt als gevolg van eiwitophoping in het lichaam. De oogziekte leidt tot een verminderd gezichtsvermogen en onbehandeld zelfs tot een verlies van gezichtsvermogen. Er zijn drie primaire typen cataract, afhankelijk van de laag waarin de ooglensvertroebeling optreedt: nucleair (in de lenskern), corticaal (in de buitenste schillaag van de ooglens) en posterieur subcapsulair (achterzijde van de lens). Veelal ontstaat cataract door de veroudering, al spelen ook diverse andere risicofactoren een rol, zoals overmatig alcoholgebruik en een slechte voeding. Naast een wazig gezichtsvermogen komen ook problemen met het lezen en het nachtzicht tot stand bij de oogziekte. Een staaroperatie behandelt de progressieve oogaandoening.
 
Inderdaad. Maar zink heb ik al in supplementen. Ik maak me zorgen over een slechte vertering zodat ik het allemaal niet opneem.
Maar zal eens optellen wat ik per dag naar binnen krijg. Misschien iets erbij neemen.
Die eiwitten interesseren me ook. zijn nu populair i.v.m. corona. s-spike eiwit.
 
Appelazijn en/of citroensap verdund in water en kefir drinken helpt bij vertering. En wat keltisch zeezout.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.195
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan