Sport en hartaanvallen

Quote:
Er zijn zoveel mensen die zomaar in elkaar zakken. Dat heeft echt met veel meer temaken dan alleen met sport.


Sport is niet de oorzaak, dat is zuurstoftekort. Sport geeft dan net dat laatste zetje, omdat het dan teveel zuurstof onttrekt aan de cellen.

Mike

 
Ja, maar als je op een goede manier sport, dan voegt het juist zuurstof toe aan je cellen.

Als een idioot achter een bal aanrennen, of een marathon rennen waarbij je zo zwaar moet ademhalen dat je niet meer gezond door de neus kunt ademhalen, maar je mond openvalt en je staat te hijgen als een paard, dan kan dat inderdaad het laatste zetje zijn.

Op een verantwoorde manier bewegen, hardlopen, voetballen of wat dan ook, waarbij je door de neus kunt blijven ademen (net zoals die tarahumara-indianen) en lekker lol hebt en geniet kan juist een zeer helend effect hebben.

 
Gezien de belabberde staat waarin de moderne mens verkeert, raad ik uitsluitend nog milde aerobe lichaamsbeweging aan. Rustig wandelen en fietsen zijn m.i. het allerbeste.

Mike

 
Helemaal mee eens. Langzaam opbouwen natuurlijk.

Zelfs dat simpele wandelen of fietsen wat jij noemt doen de meeste mensen al niet meer. Ik verbaas me vaak over de luiheid van mensen. De hele dag op een kantoor zitten en dan thuiskomen en alsnog op de bank voor de tv gaan zitten hangen.

De mensen die wel gewoon dagelijks fietsen en/of wandelen zouden wat mij betreft ook prima kunnen opbouwen en gaan joggen, voetballen of andere sporten doen waar het er wat pittiger aan toe gaat.

Mits dit in combinatie gaat met een gezond dieet natuurlijk..

 
Vond het inderdaad leuk om te zien van die indianen alleen al die onderzoeken vond ik een stuk minder.

Dan nemen ze daar blanke mensen voor, wil je nog een groter verschil hebben tussen die indianen en een hardloper.

Lia

 
Quote:
3 à 4 keer per week een uur sporten is voor een vrouw al overexercizing en kan leiden tot te lage oestrogeengehalte.


Daar hoor je die tarahumara vrouwen anders niet over klagen. Ook vrouwen en kinderen rennen daar belachelijk veel en grote afstanden.

 
Evan,

Zie je nu echt niet het verschil tussen deze mensen en ons moderne, gedegenereerde mensen? Die indianen hebben een zuurstofoverschot van jewelste, wij hebben een zuurstoftekort van jewelste. Hun energie is overschot, die van ons is schaarste. Geen appels met peren vergelijken graag.

Mike

 
Ja dat snap ik ook nog wel Mike. Niet voor niets zei ik een paar posts terug:

Quote:
Natuurlijk vallen sporters tegewoordig bij bosjes neer.

Ze eten allemaal troep, geen grammetje vet, superveel koolhydraten, eiwitshakes, trainen op speciaal gemaakte schoenen die je lichaam ondersteunen en dus ook verzwakken, zijn niet geaard, zijn zware mondademhalers ipv natuurlijke neusademhalers etc etc..


 
http://www.omroepbrabant.nl/?news/1...kers+(43)+uit+Breda+onverwacht+overleden.aspx

Thaibokslegende Ramon Dekkers (43) uit Breda is woensdagmiddag onverwacht overleden. Hij werd onwel toen hij aan het trainen was op zijn racefiets.

"De grootste thaibokser ter wereld is vandaag overleden. Het kwam totaal onverwacht. Ramon was een fitte vent en mankeerde niks."


RIP. Dat allereerst. Het zit hem ws in voeding en die rigide trainingsprogramma's. De combinatie van een koolhydraatrijk en calorie-arm voedingspatroon en extreme lichaamsbeweging vormt extreme stress voor het hart.. Thaiboksers vechten trouwens wel altijd met blote voeten.

 
Vanochtend op BBC breakfast een verhaal van een rugby-speler die 7 weken geleden spontaan op het veld in elkaar zakte a.g.v. een hartaanval. Hij had het niet overleefd dls er niet een arts in opleiding in het oubliek had gezeten die hem heeft gereanimeerd. En passant werd ook nog een geval in de voetbalwereld vermeld van een hartaanval, dat gisteren moet hebben plaatsgevonden. Men wil nu standaard defibrilators langs het veld hebben, het begint een regelrechte epidemie te worden!

Mike

 
Ze kunnen beter een pot roomboter naast het veld zetten, 80% vet....

En de sportdrankjes in de prullenbak gooien.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.182
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan