@ dennis,
Dank voor je tip. Dit zou wel lekker zijn, maar ik eet nu al een jaartje geen melkproducten meer, omdat bleek dat ik hier ontzettend allergisch voor ben! Voorheen at ik heel veel kwark! Nu ben ik voorzichtig weer wat geitenyoghurt aan het toevoegen, maar mondjesmaat.. zou wel willen dat ik het gewoon weer kon eten, vind het heerlijk!
@ bastiaan,
Dank voor je reactie Bastiaan. AN is idd een complexere 'ziekte' dan veel mensen beseffen. Het heeft niet zozeer met eten te maken, dan wel met controle.. Het is nu inmiddels al ruim 10 jaar geleden dat ik de ES ontwikkelde, op mijn 17de was het heftig en ben ik een tijd opgenomen geweest. Ik heb hierna altijd therapie gehad, verschillende vormen en verschillende therapeuten. Dit heeft me wel verder geholpen hoor, heb er veel geleerd, maar vooral veel verwerkt van dingen die in mijn jeugd zijn gebeurd.
Ik heb het allemaal een plaatje gegeven en kan er prima mee omgaan, maar toch blijft de ES een deeltje van me. Dit is prima als ik er maar op de goede manier mee om kan gaan.
Eten is nu voor mij een feestje, ik geniet van alles wat ik eet en doe dit ook met veel zorg en aandacht. Mijn interesse in voeding en gezondheid is ontzettend gegroeid door alle klachten die ik ondertussen had. Hierdoor ben ik me gaan verdiepen in wat voeding met je lichaam kan doen.
Bastiaan, jij bent ook therapeut?