Slechte adem

G

Guest

Guest
Pas kreeg ik vrij plotseling (volgens mij na het drinken van kefir) een ontzettend vieze smaak en dito adem. Komt dat iemand bekend voor? Kan de kefir verontreinigd zijn geweest met verkeerde bacteriën en gisten?

 
Ik las pas iets over ketose in relatie tot een slechte adem.

Als je in de ketose komt, dan komen ketonen vrij en krijg je ineens een slechte adem: waarschijnlijk omdat er afvalstoffen vrijkomen uit het vet?

 
Dat is een mythe. Slechte adem krijg je door ketoacidose, een verzurende vorm van ketose die veroorzaakt wordt door...teveel koolhydraten!

Mike

 
Ik heb de laatste tijd veel last van een stinkende adem... Mike zegt hierboven dat het door teveel koolhydraten komt, toen ik nog veel KH at had ik er geen last van.

Nu komen mijn KH eigenlijk alleen maar uit Rauwe melk, yoghurt, groenten en handje blauwe bessen in de yoghurt-smoothie...

Waar ligt het dan aan en wat te doen?

 
Ik poets mijn tanden en schraap mijn tong schoon met natrium bicarbonaat. Het helpt tegen slechte adem.

 
Ik poets op dit moment met H2O2 3% maar ga het is proberen met baking soda

 
Boschje, zojuist mijn tandengepoetst met natrium bicarbonaat en ook mijn tong geschraapt, maar nog steeds als ik met mijn vinger over mijn tong ga dan stinkt dat best wel...

 
Ik heb een speciale tongschraper. Aan de ene kant een borstel, aan de andere kant een schraper. Ik denk dat het wel wat beter wordt als je eerst je tong goed borstelt (gewoon met je tandenborstel) en dan pas schraapt.

 
Nick, je verwacht toch niet al na 1 keer een prefect resultaat?

Ik denk dat mondhygiene best belangrijk is, maar slechte adem komt echt vaak van binnenuit hoor. Ik had hier steeds vaker last van, maar nu al jaren niet meer. Sinds ik steeds beter met voeding bezig ben.

Ook ziet mijn tong er veel beter uit, heb ik geen last meer van overgevoelige tanden(voor warm/koud)

 
Ben nu denk al zo'n vier maanden met voeding bezig, rauwe melk, veel vet, vlees, eieren, yoghurt, groenten, koolhydraten beperken en sinds ik dit heb omgegooid meer last van regelmatige slechte adem....

 
ik doe maar een gok: misschien heb je te weinig maagzuur, kun je je voedsel nog niet goed verteren en daardoor kun je slechte adem krijgen. Hoe is het trouwens met je ontlasting?

 
@Nick

Ketose geur is dat denk ik. Wanneer je lichaam in ketose raakt dan gaat je urine en adem 'stinken' naar aceton geur. Beetje doffe geur, niet fijn inderdaad. Ik weet niet op hoeveel gram KH je zit maar je kan het dan beter wat verhogen of meer lichaamsbeweging ;) Voor iedereen is het anders maar er is een 'tipping point' voor die geur, wordt even zoeken hoeveel kh jij tot je moet nemen om er geen last van te hebben. Ik ben ook nog steeds zoekende. Ene keer heb ik het wel en de andere keer weer niet.

 
@ lekkerroming, mijn ontlasting is ook niet hoe het geweest is....

zal proberen de KH iets op te hogen dmv witte rijst of wat zuurdesembrood!

 
ik denk gooi dit onderwerp even omhoog...

ik heb de laatste tijd dus ook veel last van slechte adem. Met name als ik rauwmelkse produkten heb gegeten maar ook wel als ik ze een dag minder eet..

Ik eet eigenlijk zo min mogelijk KH maar ik weet niet waar het door zou kunnen komen?

Ga ik te snel van veel KH naar weinig KH?

zie hierboven ook een aantal mensen die dit hebben gehad maar kan nog niet echt de oplossing vinden...:-(

 
Je gaat denk ik inderdaad te snel naar te weinig kh. Slechte adem kan een gevolg zijn van (te snelle) ketose. Het kan ook te maken hebben met bacterien in het mondgebied en met rottingsprocssen in de maag en darmen a.g.v. te weinig maagzuur (slechte eiwitvertering).

Mike

 
Ik ga eens proberen om "0" carb te gaan. Niks werkt tegen m'n adem (of beter gezegd de aanslag op m'n tong). Hoop dat het werkt!

 
Ja dat daar dacht ik ook al eens aan. Maar hoe moet ik m'n dieet dan daarop aanpassen? Ik eet alleen dierlijke voeding en wat groente. Is dat niet al "het candida dieet"?

 
De aanslag is bij mij weg, maar ik weet niet waarom.... Terwijl een paar weken terug het soms echt vies dik was. Zover ik weet had ik geen slechte adem. Heb mijn eten en drinken niet aangepast. Behalve dat ik ik nu 2 keer per week jodium gebruik (3 druppels), iedere dag selenium dmv acananoten (geweekt in zout water). Dus daar kan de truuk nog in zitten?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan