Slechte adem

Haha doordeweeks een wijntje is ook lekker.. :lol:

maar het wordt voor mij moeilijk om in de weekenden laag te blijven in de Kh. Dus ik denk dat ik het eerst ga proberen om gedurende de week wat meer Kh te eten.

Bedankt voor jullie reacties!

 
Nou.. na wat gepuzzel heb ik de boosdoener gevonden.. het is ZUIVEL :twisted:

Ben nu 2 weken van de zuivel af en alle is opgelost. Drink ik een beker rauwe melk, of eet ik kaas of kwark dan kan ik er gif op innemen dat ik binnen een half uur weer een slechte adem heb!

Conclusie mijn bijnieren zijn nog zwakker dan ik dacht en mijn spijsvertering is dus zeker nog niet optimaal!

Maar nu.. wat kan ik doen naast Sole, adrenal, appelazijn en wapf'en om mijn spijsvertering beter op gang te krijgen?

Heb al aardig wat leverreinigingen gedaan maar zet ze nu maar even on-hold omdat ik begrepen heb dat je deze beter kunt uitstellen als je bijnieren nog niet beter zijn..

 
En die milde zuiveringsmix is...?

Als ik Google op ,milde zuiveringsmix + weston price , krijg ik geen eenduidig antwoord. :cry:

 
Quote:
De milde lever- en galblaasreiniging:

Mix het sap van drie limoenen/citroenen met 2 eidooiers en 1 eetlepel olijfolie.

Roer het met een houten lepel door elkaar, wij blenden het tot een romige drank.

Drink dit in de ochtend voordat je iets eet of drinkt of ‘s avonds tenminste drie uur na een maaltijd. Een bijzonder goede stimulans voor je lever en galblaas.

Zie hier het topic met de complete beschrijving.


Zie ook op mijn site over de lever/galblaasreinigingen: http://www.voedingisgezondheid.nl/lever-_en_galblaas.html

Lia

 
mijn zoon heeft diabetes, en heeft een erg ruikende (stinkende) adem natuurlijk vindt hij dit erg.(Ik ruik het ook erg goed bij hem) Nu ik bovenstaande lees weet ik niet wat wel of niet goed is? Van veel koolhydraten is hij naar veel minder gegaan, hij eet s'morgens iets meer als 1 beker rauwe melk met 1/2 beker slagroom,1 eidooier,roomboter en wat olijfolie, lunch 2 speltboterhammen, soms met 4 boekweitcrackers met roomboter en kaas.

s'avonds basmatierijst met groente en vlees of vis gebakken in roomboter.

tussendoor beker rauwe melk, volle yoghurt met slagroom, of bottenbouillon.

voor het slapen gaan soms wat crackers of yoghurt.Zijn bloedsuikers zitten tussen de 4 en de 8 heel af en toe uitschieter rond de 10. Hij gebruikt medicijnen voor zijn diabetes.

Hij sport 3x per week.

te weinig kh of nog teveel,ook ergens gelezen op het forum als je sport dat je dan meer kh mag/moet eten? te weinig of teveel eiwit? heb ook gelezen misschien toch te weinig maagzuur.

Kokosolie een heel klein tl gaat goed, de volgende dag weer een klein tl krijgt hoofdpijn,wordt misselijk en moet overgeven.

 
Ik ga alleen erg uit me mond stinken als ik juist iets van koolydraten eet. Ook thee bevalt slecht. Het is dan echt een hele vieze lucht en lijkt op een soort aceton lucht.

Ik drink alleen melk waar koolhydraten in zitten. De rest is vlees, vis en groenten laag in koolhydraten.

 
Ketoacidose. Google deze term + westonprice.nl even en je zult zien dat er al het een en ander over geschreven is op dit forum.

Mike

 
ik heb dit al op het forum opgezocht en wat ik erover lees is dat ketoacidose veroorzaakt wordt door een te hoog koolhydraatconsumptie maar hierboven lees ik weer dat de koolhydraten juist verhoogd moeten worden bij ketoacidose omdat hij waarschijnlijk te laag zit in de koolhydraten. Sorry vind het moeilijk te begrijpen.

 
Hij eet zo te lezen meer eiwitten dan vetten en hij sport. Eiwitten worden hierdoor omgezet in koolhydraten. Daarnaast zal zijn vetvertering niet goed genoeg verlopen, waardoor hij ketonen niet goed genoeg kan aanwenden als brandstof en deze verzuren hem (acidose).

Mike

 
Zijn bloedsuiker is regelmatig hoog en z'n insuline spiegel zal dan ook stijgen.Ik neem aan dat hij de insuline nog aanmaakt. Verder neem ik aan dat er medicatie genomen wordt om de insuline gevoeligheid te bevorderen.Al bij al denk ik dan dat er maar weinig ketonen aangemaakt zullen worden en dit niet de oorzaak van de adem is. Waar ruikt de adem naar? Staat er in bijsluiter beschreven dat de medicatie voor slechte adem kan zorgen?

ad

 
Hij gebruikt als medicatie novonorm staat in de bijsluiter niets beschreven over slechte adem. Ik kan niet zeggen dat zijn adem naar aceton ruikt.Waar naar wel vind ik moeilijk te beschrijven. Misschien een niet goede spijsvertering? Dat daar die slechte adem van kan komen?

Dachten we het qua voeding best goed te doen maar eigenlijk toch niet.

 
Interessant dit. Ik heb alleen een slechte adem na het eten van rauwmelkse kaas. Mijn vent vind het vreselijk en hij heeft al zo'n hekel aan kaas. In ieder geval begon ik daardoor te twijfelen aan de rauwheid van mijn kaas. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Ik durf t niet eens meer te eten, het geeft echt zo'n bittere smaak. Beetje metaalsmaak denk ik. Is pas na 24-36 uur weer weg. Met melk en yoghurt heb ik nergens last van.

 
24 uur is wel lang. Bij mij blijft het echter ook uren. Ik neem melk en kaas daarom ook altijd 's avonds en ik zorg dat ik er enzymen bij slik.

 
Ik doe er op het moment alles aan om een kies te behouden,

Ten rechte of ten onrechte: hoe het ook zij: ik vertelde iemand dat ik iemand ken die een slechte adem had en dacht dat het aan haar tanden lag.

Die heeft toen haar hele gebit laten trekken zeg.

Hoe stom kun je zijn: je krijgt ze nooit meer terug.

Dieren zonder tanden gaan dood.

Mijn behandelaar zegt dat je slechte adem krijgt van parasieten.

 
Ik heb het nog steeds als ik melk of kefir drink. Rauwmelkse kaas is ook niet bevordelijk..

Merk wel dat het uitmaakt of ik appelazijn drink.. mijn conclusie het blijft gewoon een gebrek aan maagzuur en dus een slechte eiwitvertering!

zal vanzelf verbeteren met wapf! geduld is een schone zaak.....

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.190
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan