Slechte adem

@Gadsie: je kan het testen door 's ochtends voor het eten en tandenpoetsen in een glas water te spugen. Spuug blijft bovenin drijven, maar als je candida hebt verschijnen er lange draden aan die naar beneden zakken. Weet niet of je die test al kent? (Zelf toevallig vandaag nog gedaan. Tijden geleden had ik wel "draden", nu niet meer!) Tja, meer dan wat je nu doet kun je niet doen. H2o2 zal het uiteindelijk wel winnen van de candida denk ik. Lekker wegbranden die handel ;) Eventueel als je geld hebt en je blijft last houden, een darmflora-therapeut inschakelen? www.degroenevrouw.nl is een goede, zij eet ook WAPF. Nee heb geen aandelen ;-) En anders misschien de jodium gaan proberen wat Alexandra zegt.

 
Kijk nou toch eens! Bica gebruiken voor de alvleesklier en de nieren krijgen gelijk extra ondersteuning, Jodium voor de schildklier en weg aanslag en misschien geen candida meer (zal morgen, als ik t niet vergeet, weer eens de test doen). Vindt het iedere keer weer verwonderlijk dat ik er achter kom dat ik aan het werk ben om t ene probleem op te lossen en vervolgens wordt een ander probleem moeiteloos mee opgepakt! Dat zijn nog eens de positieve bijwerkingen!

 
Ik heb op internet nog even gekeken en heb veel succesverhalen over het gaps dieet. Ik zie dit hier ook vaak terugkomen maar ik kan er niet helemaal achterkomen wat dit nou precies is, kan iemand het uitleggen? :)

 
Dankje Henk.

Is het niet gewoon hetzelfde als wapf maar dan met een paar uitzonderingen zoals cacaopoeder?

 
Denk kick deze maar weer eens omhoog.. ik houd gewoon last van een slechte adem.. het is om moedeloos van te worden! Ik hoop dat het tijdelijk is maar het duurt nu al maanden!

Heb al van alles geprobeerd (appelazijn voor de maaltijd, jodium) naar niets helpt :evil:

Wie heeft er een oplossing of wie weet een niet al te slechte kauwgom om de tijd door te komen...?

 
@SK,

Kun je iets meer vertellen over wat en hoe je eet,of er verder nog lichamelijke/psychische klachten zijn,waar je je tanden mee poetst etc.

ad

 
Ket-acidose. Dit is een (pre)diabetisch verschijnsel. Je lichaam is onvoldoende in staat om vetten goed te gebruiken als brandstof, waardoor er teveel ketonen ontstaan die voor verzuring zorgen. Het is te ruiken aan iemands adem vanwege de productie van aceton. De enige remedie is meer koolhydraten eten. Ik denk dat je te laag in kh zit. Inderdaad goed om te vermelden wat je zoal eet in welke verhoudingen en hoeveelheden.

Mike

 
Mike,

keto-acidose is een abnormaal gehalte aan ketonen in het bloed,een situatie die bij niet diabeten niet kan voorkomen.Bij een zeer laag gehalte aan KH gan je veel vetzuren vrij laten komen en een grrot deel hiervan wordt verder verwerkt tot ketonen. In de eerste weken van KH arm eten is er een grotere hoeveelheid ketonen in je bloed aanwezig in verhouding tot wat je lichaam op dat moment kan gebruiken voor energie.

Acetoacetaat is een ketonen lichaam dat omgezet kan worden aceton en deze zal hoofdzakelijk via de adem uit het lichaam verwijderd worden.De Atkins adem dus.Onder de normale omstandigheden zal dit verdwijnen na een periode van consequent laag in de KH.zitten.

Wanneer men echte regelmatig in en uit ketose gaat zal het proces zich weer voordoen.

ad

 
De gangbare visie is dat keto-acidose uitsluitend een diabetisch verschijnsel is, daarmee ben ik bekend. Maar wanneer krijgt iemand het officiele etiket 'diabetes'? Wanneer de diabetische verschijnselen al dermate vergevorderd zijn dat er sprake is van een chronische aandoening! Lang daarvoor vertoonden deze mensen al diabetische verschijnselen, zoals bijv. veelvuldige dorst en urineren, hypoglykemie e.d. Als we dus aannemen dat 'prediabetes' niets meer is dan een mildere vorm van diabetes en als we een nuchtere glucosewaarde van 5 als bovengrens hanteren i.p.v. de gangbare 6, dan komen we tot de conclusie dat zo'n beetje de voltallige bevolking een vorm van diabetes heeft, beginnend of vergevorderd. Vrijwel de complete bevolking heeft ook een beginnende of vergevorderde vorm van tandbederf en dit wordt veroorzaakt door hetzelfde eet- en leefpatroon dat ook diabetes veroorzaakt!

Als dat dus de realistische norm is, dan kan keto-acidose wel degelijk plaatsvinden bij mensen die officieel niet als diabeet te boek staan. De termen 'Atkins-adem' of 'keto-adem' worden vaak posiief gebruikt door lowcarb-freaks. Hoera, je bent in ketose, je adem stinkt! Het is echter het gevolg van een overproductie van ketonen, waardoor je adem aceton uitscheidt. Teveel van het goede is nooit goed! Het is een teken van een slechte vetverbranding en daarvoor moet je naar je lever- en alvleesklierfunctie kijken. Hee, de alvleesklier, heeft die niet iets te maken met...diabetes?

Uit eigen ervaring weet ik dat mensen die mij benaderen met dit vraagstuk allemaal met elkaar gemeen hebben dat ze te snel te laag in kh zijn gaan zitten. Als hun lichaam (nog) niet in staat is om vet goed te verbranden, moeten ze zorgen dat hun kh-inname niet te laag is. De term 'Atkins-adem' is ontstaan omdat Atkins te rigoreus in de beginfase ons lichaam in ketose wilde dwingen, met slechts 20 gr. kh per dag. Menigeen crasht hierop. Dit is ongezond en onnodig! Vandaar dat ik werk met de bovengrens van Atkins (100 gr. p.d.) en je dan geleidelijk terug zou moeten gaan, met een ondergrens van 50 gr. p.d. Jij en ik zijn hier uitzonderingen op, wij kunnen zelfs op 0 kh gedijen. Voor de meeste mensen is dit echter niet te doen, die zijn te gemoderniseerd en niet de 'oermensen' die wij in onszelf hebben herontdekt. Daar moeten we gewoon realistich in zijn.

Er zijn nog andere theorieen over 'keto-adem'. Wat te denken van teveel eiwitten eten, of juist te weinig?

http://www.phlaunt.com/lowcarb/19063904.php

Mike

 
wanneer er teveel ketonen aangemaakt worden door gezonde mensen kan dit tijdelijk voor een aceton adem zorgen.Nooit zal dit tot een acidose leiden omdat er altijd in dit proces ook insuline vrij zal komen en de produktie van ketonen weer zal verminderen.

De mensen die als pre diabeet te boek staan zijn meestal nog insuline resistent en produceren nog te grote hoeveelheden insuline en daarmee dus weinig kans op keto acidose.Acidose begint bij zo ongeveer boven de 10 mmollar betahydoxyboterzuur(constant).Het bestaat gewoon niet dat iemand die nog insuline produceert in de mate van een pre diabeet(tot aan een grens natuurlijk)daar boven zal komen.

Het spreekt voor zich dat de organen betrooken bij vetverbranding en ketonen produktie/verbruik optimaal dienen te werken.Maar dan noch is er een overgangsfase waarin er een overproduktie van ketonen zal zijn met de nare aceton produktie.Dit moet dan niet als een trofee gezien worden maar enkel als een deel van het proces.

Werkt het lichaam niet optimaal moet men zich afvragen of het niet beter is om te wachten met in ketose te gaan.

Even over die nuchtere waarde van 6.

Mijn vader heeft recent een bloedtest moeten laten doen en ik heb hem van te voren al gewaarschuwd dat wanneer er gezegd wordt'alles is in orde'hij dit niet moet accepteren.

Wat blijkt,alles in orde meneer maar de nuchtere waarde was iets te hoog ,6,2 6 is referentie.Had U misschien toch iets zoets van te voren gegeten??

Vandaag moest hij dan de urine voorbij brengen en ik heb hem gezegd een uitdraai te vragen van zijn bloedprofiel.Ben werkelijk benieuwd wat daar nog meer 'alles is in orde'te lezen valt.

ad

ad

 
ok zal een beschrijving geven wat ik zoal eet:

begin de ochtend vaak met een glas sole en een half uurtje later een glas kefir. neem er tegenwoordig adrenal en wat kokosolie bij.

middag lunch met vaak gebakken eieren met kaas en spek in veel roomboter. Heel soms 2 boterhammen (licht roggebrood) maar ook met veel roomboter.

avond verschillende maaltijden bestaande uit vlees, groente en wat rijst (basmati) of bataat maar meestal eet ik alleen de groente en het vlees.)

Drink rauwe melk (minstens 2 glazen per dag) en sole soms wat groene thee.

Verder neem ik levertraan bij de avondmaaltijd en magnesiumcitraat (1 pil)Probeer iedere week haring of andere vis te eten en soms lever (maar dat is niet mijn favoriet)

alles bio-dynamisch

In het weekend neem ik nog wel een rood wijntje en eet denk wat meer brood (denk aan 2 boterhammen per dag)

Kom van een zware candidabesmetting (meer dan een jaar geleden)en naar ik vermoed bijnieruitputting.. vandaar dat ik nu sinds 3-4 weken aan de adrenal ben begonnen.

Kan momenteel zeggen dat ik voor mijn gevoel al een heel eind ben, voel me fit en heb eigenlijk geen moeite met verteren van voedsel (als het tenminste niet te veel suikers en Kh bevat).

 
Weet ik nog niet zo Mike.

Veel mensen gaan uit de ketose boven de 60 gr KH. Haalt SK dit ?Ik denk van wel,2 boterhammen 30 gr wijntje erbij en dan nog de andere produkten.Andere dagen zal SK eronder zitten maar dit uit en in ketose zitten is juist het probleem bij noch al wat mensen.Verder kan een eiwit inname boven de 90-100 gr per dag ook nog voor de nodige glucose zoregn(gluconeogenese).

het kan dus zijn dat SK telkens weer opniuew in ketose komt met dan weer een periode van aanpassing van het lichaam.Hoeft niet het probleem te zijn(ben geen helderziende) maar wel mijn richting van denken.

ad

 
Denk dat Ad en wellicht Mike allebei een punt hebben.. denk inderdaad dat ik door de weeks in ketose zit en dit in het weekend niet altijd haal. Maar door de week zit ik zeker onder de 60gr en in het weekend verwacht ik dat ik wel boven de 100 zit..

Kan ik dan beter gedurende de week ook wat meer Kh eten om het geheel in balans te houden?

 
Als je de redenatie van ad volgt zou je consequent je kh-inname laag moeten blijven houden. Als je mijn redenatie volgt zou je consequent je kh-inname wat hoger moeten blijven houden. Beiden zijn we het er wel over eens dat schommelingen niet wenselijk zijn. Aan jou de keus wiens advies je volgt.

Mike

 
Zeker dan ook nog wijn drinken? :D

Je moet inschatten of je lichaam het nu aankan om in ketose te zijn voor langere duur.Dan kom je erachter of de slechte adem aan de ketonen produktie lag.

Zijn er andere prioriteiten waardoor je nu beter niet in de volledige ketose kunt zitten dan inderdaad mike's idee aanhouden en na succes overgaan naar ketose. wanneer je meer KH eet en de ketone produktie op een laag niveau staat zal er ook een effect merkbaar moeten zijn mbt. je adem.

ad

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.861
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan