Schandalig hoge tandartsrekening

G

Guest

Guest
Enkele dagen geleden ben ik bij de tandarts geweest. Hij heeft mijn afgebroken kies, die nog gevuld was met amalgaan gerepareerd, door er composiet tegenaan te zetten. De manier waarop hij het heeft gedaan ben ik tevreden over. Ook was er een klein stukje van mijn tand afgebroken en dit heeft ie gerepareerd met composiet. Verder heeft ie tandsteen weggehaald. Al met al heb ik 35 minuten in de stoel gezeten. Hij heeft in die tijd ook nog de ruimtes tussen mijn tanden gemeten en me uitgelegd welke ragertjes ik het beste kan gebruiken.

Toen ik klaar was heb ik de rekening gevraagd. Was al naar de zorgverzekeraar zei de assistent. Gevraagd om een copy, maar dat kon niet. Bedrag gevraagd om te weten wat ik over een half jaar nog kan besteden aan de tandarts. En schrik niet: Het bedrag wat hij heeft berekend is 191,50 euro. Dus heb ik nog over voor de volgende keer 33,50 euro.....?????? Ik vind het belachelijk om voor 2 vullingen en het verwijderen van tandsteen 291,50 te betalen. Voorheen was ik meestal 80 euro per behandeling kwijt.

Ik vind 192,50 voor 35 minuten werken wel heel veel.

Hebben jullie ook van die giga hoge tandartsrekeningen?

 
Sorry, in voogaand bericht zit een fout. Het exacte bedrag van de rekening was 191,50

 
De laatste keer dat ik bij de tandarts was, heeft die bij mij erosie vastgesteld op 3 kiezen.

De ¨oplossing¨ was nog verder inboren en dan een vulling erop.

In totaal 250 euro.

Ik ben erin mee gegaan, dat vind ik zelf nog het stomste.

Het geld, daar kan ik me nu nog het minst druk om maken al is 250 euro niet niks.

Teruggaan voor een behandeling wil ik nu niet meer, geen idee wat nu nog te doen met tandartsen tenzij ik ooit nog eens kom te creperen van de pijn of zo.

Of misschien wil ik naar een goede biologische tandarts, maar ja.

Het vertrouwen is weg bij mij.

 
Dat is inderdaad erg duur, Annes.

Daarom moet je ook veel op dit forum blijven lezen en eten zoals natuurvolkeren dit deden.

Dan heb je die hele tandarts namelijk niet meer nodig :wink:

 
Nou Janse, dat had ik ook al gedacht. Ik dacht ook gelijk: Ik zorg wel dat ik de tandarts niet meer nodig heb. Maar ik ben nu een half jaar aan de WAPF en had nog veel last van tandsteen. Maar ga er nu voor om dit niet meer terug te krijgen en doe er alles voor om het terugtrekkend tandvlees te herstellen. Tips hiervoor zijn natuurlijk altijd welkom.

Voordeel van de hoge tandartsrekening is dat je motivatie extra gestimuleerd wordt.

Maar voor het geval ik een tandarts nodig zou hebben zou ik graag een beroep doen op een biologische tandarts. Wie weet er nog eentje die nog wel een patiënt kan gebruiken. Liefst eentje in het noorden van het land. Maar ja, voor 200 euro kun je een behoorlijke reis maken en mijn auto rijdt op diesel, dus.............elders ook geen probleem, plak ik er een leuk dagje uit aan vast.

 
Ik krijg veel verhalen terug van mensen die tandvleesproblemen hadden, die als sneeuw voor de zon verdwenen toen ze met Keltisch zeezout hun tanden gingen poetsen.

Mike

 
@ Mike

Poetsen met Keltisch zeezout doe ik ook al een aantal maanden en zeker met succes. Ik krijg ook de indruk dat de levertraan met boterolie van Green Pasture geholpen heeft voor het verbeteren van mijn tandvlees. Maar tips ter aanvulling hierop hoor ik graag.

 
Quote:
Nou Janse, dat had ik ook al gedacht. Ik dacht ook gelijk: Ik zorg wel dat ik de tandarts niet meer nodig heb. Maar ik ben nu een half jaar aan de WAPF en had nog veel last van tandsteen


Je moet ook niet denken dat na een half jaartje gezond eten al je problemen ineens zijn opgelost.

De een merkt supersnel resultaat en bij de ander duurt het wat langer. Je geeft zelf al aan dat alleen het Keltisch zeezout en de levertraan/boterolie mix al een verbetering van je tandvlees hebben gegeven. Je merkt dus al vooruitgang en dat is super!

Gewoon wat meer geduld hebben en lekker zo doorgaan :)

 
Ik poets met Keltisch zeezout en H2O2 3%: een beetje zout in een kopje, daar de tandenborstel goed door halen en dan even poetsen. Borstel uitspoelen onder de kraan en nog twee keer hetzelfde. Dan een beetje H2O2 3% in de mond nemen en goed spoelen. Uitspugen en verder niet spoelen met water.

Tandsteen kan je ook zelf weghalen door langdurig met een tandartshaakje de verhardingen weg te krabben, je kunt er ook mee tussen de tanden komen om te reinigen. Verder ook flossen, want flosdraad komt ook tussen de tanden waar ze tegen elkaar staan.

Gebruik flosdraad zonder mint of fluoride.

 
@Gerard,

Dank je wel voor de tip om het tandsteen zelf weg te halen. Ik ga gelijk maandag flossdraad halen. By the way: Hoe kom ik aan zo'n tandsartshaakje? Heb gegoogled op tandartshaakje, en idd via internet te koop. Verkoopt Kruidvat, Trekpleister, Etos of DA ook tandartshaakjes?

 
Vraagje over het poetsen met Keltisch zeezout:

Poets je de tanden met de grove korrel? En zo ja, weken jullie het zout net voor het poetsen?

 
@Annes, dat vindt je op internet of bij de apotheek of drogist.

@Jeff, je kan het zout een beetje fijn maken op een bord met de achterkant van een lepel. of heel luxe: met een vijzel.

 
Dank je wel Gerard. Dat wordt dan inkopen doen voor mij morgen. Weer een investering die loont..... :D En heb ik nog een vraagje aan jou over de H2O2: Spoel jij met de pure 3% oplossing of meng je dit door een beetje water?

 
@Jeff, Ik meng Keltisch zeezout met kokosolie (extra virgin) om m'n tanden mee te poetsen. Het zout kauw ik een beetje kapot als dat al nodig is, lost echt super snel op in je mond.

 
Dank voor de tips Gerard en Nico! Ik duik straks de badkamer in met mijn zeezout en aman Prana pot!

 
Hahaha, Jeff, ik denk dat ik dat ook maar eens doe!!!! Zit hier al weer een paar uur met mijn ochtendjas aan mijn tijd te "verdoen" met Weston Price, ondertussen verwaarloos ik zo mijn lieve tandjes... :lol:

 
Quote:
Jij was toch een boek van Ramiel Nagel aan het vertalen?

Kwam dat boek niet binnenkort uit?


Dit boek zal nu echt zeer spoedig uitkomen. Nog even geduld!

Mike

 
@Mike, laat je het ons zo spoedig mogelijk weten als het uitkomt? Ik kan bijna niet wachten en zal het zeker gelijk aanschaffen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.862
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan