Schandalig hoge tandartsrekening

@Annes, 3% is de normale oplossing voor spoelen van de mond. Erg puur is het niet, het is 97% water :lol:

Ik doe dit nu enkele weken zo en het bevalt goed. Het kan zijn dat je soms wat gevoeliger tandvlees hebt, dan kan het wat prikken, dat is op zich niet erg, maar je kan het dan wel iets verdunnen door er beetje water bij te doen, later weer proberen naar 3% te gaan.

 
@ Annes : net de badkamer ingedoken met m'n pot cocos en zeezout! Nu een tijd hier mee gaan poetsen en kijken wat het doet voor m'n mond!

Ik kan altijd zo lekker geconditioneerd m'n tanden poetsen, waardoor ik even de tijd heb om over onzin dingen na te denken, en tijdens dat tandenpoetsen moest ik vaststellen dat Weston Price ons toch met een aantal serieuze vragen heeft achtergelaten!

Wat vondt hij eigenlijk van de elektrische tandenborstel! of van de legendarische kolibrie om de tanden te stoken? Had Weston ook zijn tanden hagelwit laten stralen voor de vrouwtjes!?

We will never know. Daarom vraag ik mijzelf op dat soort momenten af, what woud Price do? Oftewel wwpd.

( neem me niet al te serieus op deze zondag )

 
@Jeff

Hahaha, zo te lezen vermaak je je uitstekend tijdens het het ritueel van tanden poetsen. Ik zit nu ook weer fris en fruitig achter de laptop met stralende tanden. Tijdens het tandenpoetsen bedacht ik mij dat ik zal zorgen dat mijn tanden en tandvlees zolang ik leef in goede staat zullen blijven en er voor zal zorgen dat ik geen mond vol klappertjes heb. :D Die tandarts verdient geen cent meer aan mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Denk niet dat Weston Price iets vond van de elektrische tandenborstel of de tandenstoker. In zijn tijd waren die er nog niet. En hij zal hem ook echt wel niet nodig hebben gehad. Wat betreft het feit of hij zijn tanden ook hagelwit liet stralen? Denk niet dat hij er de tijd voor had om zich met de vrouwtjes bezig te houden. Hij had het mijns inziens te druk met zijn onderzoeken. Neemt niet weg dat jij je je voordeel ermee kunt doen bij de vrouwtjes!!!!!!!!! Weston Price is smiling to you from heaven....!!!!!

Ach, neem ook mij maar niet te serieus op deze zondag.

Ik ben trouwens erg blij met mijn elektrische tandenvriend!!!!!!!!

 
Daarbij had Weston price al een vrouw. Net als ik trouwens en ze leest mee. :p

En daarbij, ik denk dat de elektrische tandenborstel er inderdaad nog niet was in de jaren 40!

 
@Jeff,

Dus zuinig zijn op je vrouw en op je tanden!!!!!!!!!!! Keep smiling :lol:

 
Op mijn site staat nog het volgende in 'tanden':
Quote:
Ramiel Nagel in Cure Tooth Decay:

Tandsteen wordt veroorzaakt door een hoog gehalte aan calcium in het bloed. Het calciumgehalte van je bloed heeft te maken met de verschillende voedselbronnen van calcium die je eet, maar ook met het vermogen van je lichaam om calcium te metaboliseren. Tandsteen doet zich voor als er een teveel aan calcium ten opzichte van fosfor in het bloed zit.

Tandsteenvorming kan ook het gevolg zijn van niet-opneembare vormen van calcium in de voeding. De niet-opneembare calcium creëert vrije calcium in je bloedstroom.

Hieruit volgt dat plak niet de hoofdoorzaak is van tandvleesaandoeningen, maar dat plak zich op het gebit vormt wanneer de interne chemische huishouding van het lichaam niet in evenwicht is. Dit wordt veroorzaakt door slechte voeding, te veel suiker, verkeerd behandelde en bereide granen en belastende en giftige stoffen in het milieu.

Het kan dus ook te maken hebben met bijv. een tekort aan vit. D (calciferol), waardoor calcium niet goed kan worden opgenomen en vrij in het bloed achterblijft.

Mike




Van Weston Price himself:

Wil je je gebit/tanden goed onderhouden/versterken eet dan vetoplosbare vitamines en mineralen, met name fosfor en calcium. Deze zitten in rauwe melk, orgaanvlees en vis.


Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.598
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan