Samen Great Lakes Collagen Hydrolysate bestellen

G

Guest

Guest
Hallo allemaal,

Even voorstellen: ik ben Niels. De afgelopen 10 jaar ben ik in verband met gezondheidsklachten bezig geweest met low-carb en paleo-dieten. Ik heb het Weston Price forum gevonden omdat ik informatie zocht over rauwe melk. Daarmee ben ik kortgeleden begonnen. Het gedachtegoed van de Weston Price Foundation kende ik al, het Nederlandse forum nog niet.

Ik wil graag Great Lakes Collagen Hydrolysate uitproberen. Ik zag het merk ook elders op het forum al genoemd worden. Het is een van de beste gelatinemerken die er zijn. Zo gebruiken ze bijvoorbeeld grasgevoerde runderen.

Dit specifieke product bevat gelatine die gehydrolyseerd is. De gelatine is daardoor gesplitst in de afzonderlijke aminozuren. Daardoor lost het ook op in koude dranken en wordt het snel en makkelijk opgenomen in de darmen. (Binnen 30 minuten.) Je kunt er echter geen pudding o.i.d. mee maken. Daarvoor heb je gewone gelatine nodig (die ze ook verkopen).

Omdat ik zelf misselijk word van bone broth en van gewone gelatine, wil ik dit product gaan proberen, omdat ik toch graag de voedingswaarde van gelatine in mijn dieet wil opnemen.

Ik heb het product niet in Nederland kunnen vinden en wil het daarom bij de fabrikant in Amerika gaan bestellen. De kleinste verpakking die ze verkopen bestaat uit 6 bussen van elk een pond. Ik zie het echter niet zitten om meteen een grote hoeveelheid te bestellen, omdat ik eerst wil weten of ik het product kan verdragen.

Daarom wil ik vragen of er mensen zijn die samen met mij een of meerdere bussen zouden willen bestellen. De prijs per bus (van 454g) zal ongeveer uitkomen op €18,75. Dat is dan inclusief verzendkosten vanuit de USA. De bus of bussen kunnen vervolgens bij mij in Nijmegen worden opgehaald of ik kan ze versturen via PostNL tegen €6,75 per pakje.

(Ze verkopen overigens ook nog grotere verpakkingen waardoor de prijs per gram een stuk lager is. Eerst echter maar eens uitproberen.)

Ik hoor graag van jullie!

 
Hoi,

Ik wil deze ook al een tijdje hebben maar ik heb liever de gewone waar je jello mee kan maken. Die zijn 2 voor 28 dollar.

http://findyourbalancehealth.com/2012/08/real-food-gummy-candy-sugar-free-super-easy/

 
Niels , nog steeds van plan om te bestellen?

Ik ben geïnteresseerd.

Groeten

Thomas

 
Hoi Thomas,

Ik heb uiteindelijk eerst een bus gekocht via een webshop uit Engeland. Toen bleek dat ik er niet zo slecht op reageerde als op normale gelatine, heb ik een 5 kg verpakking gekocht bij Great Lakes zelf. De kosten daarvan waren:

$123.00 10lbs.

$76.89 shipping

$199.89 Total

Groeten, Niels

 
Ik ben blij dat je goede resultaten behaald! Zie je je binnenkort nog eens bestellen of zal het nog jaren duren voor je door je voorraad heen zit? ;-)

Groeten

Thomas

 
Nou, ik gebruik er bij tijden best wel veel van, dus jaren zal het niet duren. Maar ik weet nog niet wanneer ik er doorheen ben. Het grootste voordeel van samen bestellen is denk ik het delen van de verzendkosten.

 
hoi Niels,

is de gelatine in principe hetzelfde als de voordelen die je uit de BBB haalt?

Ik ben wel geinteresseerd.

Wat Debsy vroeg vond ik ook interessant, snoepjes maken van gelatine van goede bron.

De verzendkosten zijn wel erg hoog, bij Iherb betaal ik ongeveer 11 euro voor DHL.

Heeft dat met het gewicht te maken?

groet Marijan

 
Ik denk dat een goede bone broth meer nutrienten heeft dan de gelatine. Gelatine bevat wel de juiste aminozuren om de aminozuren van vlees meer in balans te brengen.

Van gewone gelatine kun je inderdaad snoepjes maken. Van het collagen hydrolysate niet. (Maar Great Lakes heeft dus ook de gewone gelatine.)

Ja, ik heb naar de verzendkosten geinformeerd. Uiteraard geeft een gewicht van 5kg hogere verzendkosten, maar daarnaast verzenden ze ook alleen maar met USPS in verband met hun ongunstige locatie in de VS. Voor een volgende bestelling zou ik eerst eens gaan uitrekenen of verzenden via http://www.myus.com/ voordeliger zou zijn.

Groet, Niels

 
Hey,

na wat verder gelezen te hebben heb ik beslist om deze week nog te bestellen. Als er iemand geïnteresseerd is om de verzendingskosten te delen en wat mee te bestellen, laat maar weten.

Vriendelijke groeten

Thomas

 
Via de mail krijg ik geen reactie bij great lakes zelf. Hebben jullie via de mail besteld of op een andere manier?

 
Ik had al een keer een paar kleine bussen gehaald maar wilde nu 5 kg in een keer halen. Ik geloof dat dat alleen lukt via de Amerikaanse website. Er staat dat je ze kan mailen maar ik krijg maar geen reactie. Heeft iemand al eens besteld bij great lakes Amerika? De tip van de uk is wel fijn als je kleinere hoeveelheden wil maar dat word mij in totaal een beetje te prijzig.

 
Ja, ik heb een half jaar geleden 5kg besteld en had geen problemen met de mail. Misschien hebben ze vakantie?

Onlangs las ik dat het volgende adres in Duitsland ook gehydrolyseerde collageen verkoopt:

http://gelatine24.de/safedataframe.html?fsrc=http://gelatine24.de/gelatine-fuer-menschen/index.html

Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar zo te zien is het aanzienlijk goedkoper.

 
Ik heb via Ebay besteld. Via Deze verkoper. Was nog goedkoper ook. Hij biedt nu geen 5kg verpakkingen aan maar als je hem contacteert zal het wel geen probleem zijn vermoed ik.

T.

ps: laat zeker weten hoe het gelopen is en wat je ervaringen zijn :)

 
Thomas, hoeveel heb je in totaal betaald als ik vragen mag?

 
Ik heb er een aantal geprobeerd en vind die van great lakes wel de fijnste. Via amazon had ik een paar bussen besteld a 21 dollar oid per bus. Dus dat is een mooie prijs. Dat is zo te zien wel goedkoper dan via die verkoper via ebay, die vraagt 30 per bus?

Ik zal het straks nog eens proberen of ik ze kan bereiken via de mail, misschien inderdaad vakantie of moet ik het via een ander mailadres proberen. Sommige emailproviders komen sneller in de spambox...

 
Ik heb US $195,40 ( USD 130 excl verzending) betaald voor 10lb collagen. Veel geld om ineens te betalen maar snel terug verdiend. Ik heb wel het geluk gehad dat ik geen douanekosten moest betalen. Geen idee waarom.

Ik heb zelf de douane moeten contacteren en de factuur doorsturen en zo...

T.

ps: @ Asaya, bij mij reageerden nochtans vrij snel :) is het ondertussen in orde gekomen?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan