Samen Great Lakes Collagen Hydrolysate bestellen

@Marianu

Het zijn de groene potten inderdaad. Ik doe ze weg, omdat ik er teveel van heb gekocht. Ik gebruik het wel, maar niet meer zoveel. Ik wissel het nu af met kippenbouillon.

@Zonne

Je mag wel een pot van me overnemen. Ik weet alleen niet hoeveel Marianu er wil hebben.

Ik heb trouwens ook nog een onaangebroken pot Beef Gelatine (rode pot van Great Lakes) voor 15 euro te koop.

 
marianu, Kaja, Zonne en IJsover, ik wissel jullie emailadressen even uit.

Kunnen jullie samen overleggen wie wat overneemt.

Lia

 
Hoi Lia, Had je al emailadressen uitgewisseld of ben ik te ongeduldig?

 
Ik heb slijtage in mijn grote teen gewricht, enkel gewricht en knie gewricht, dus het lijkt me verstandig om gelatine toe te voegen aan mijn dagelijkse smoothie bestaande uit: rauwmelkse yoghurt, rauwe melk, chlorella, spirulina, msm, acerola poeder, bijenpollen, rauwe cacao, honing, verse aardbeien en blauwe bessen. Of kan ik dit beter apart innemen, en met welke dosering? Ik heb begrepen dat gelatine helpt bij de spijsvertering (helen van de darmen) en bij de evt aanmaak van kraakbeen. Kan iemand mij nog meer voordelen van gelatine opnoemen?

 
Het is ook nog eens goed voor huid en haren. En de glycine erin kan helpen om je beter te laten slapen. Proline is goed voor wondgenezing en voor het immuunsysteem.

 
Ik begrijp dat de groene gelatinepoeder van great lakes beter opneembaar is. Waarschijnlijk ook de reden dat ik destijds voor de groene koos.

Als je een keer geen bottenbouillon gemaakt hebt, en je wilt het toevoegen aan een warme saus (bv met kokosmelk), is de groene variant dan ook het meest geschikt?

Tot nu toe bijna altijd de groene genomen, soms door de koffie. Ik had begrepen dat de rode meer voor snoepjes maken is? (bv)

Ik weet dat gelatine goed is voor de darmen.
Maar, bij de groene variant staat dat het geschikt is voor mooie nagels, huid en haar.

En bij de rode staat dat het juist specifiek voor de darmen is....dus dat vind ik enigszins verwarrend.
 
Ps ik heb dit van de website van ergomax. En voor als ik erg om hoog zit wil ik toch gelatinepoeder in huis hebben. Is het dan wellicht een idee om saus de groene en soms de rode in een saus te doen?

Van de website van ergomax:

Collageen hydrolysaat
Groene bus
Snellere opname door het lichaam
Blijft vloeibaar na het mengen
Specifieker voor gewrichten, huid en nagels
Bestaat uit peptiden

Gelatine
Rode bus
Langzamere opname
Vormt een pudding na het mengen
Specifieker voor de darmen
Bestaat uit hele eiwitten
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan