Rode plekjes en droge huid

G

Guest

Guest
Ja ja het is weer kouder. Mijn huid is vooral droog op mijn onderbenen en gezicht. Tis nu zo vervelend dat als ik iets opsmeer mijn huid branderig aanvoelt in mij gezicht.

Ook heb ik een soort uitslag van allemaal rode bobbeltjes vooral op mijn decolete en ze zitten ook op mijn benen vooral felrood en droog.

Ik gebruik levertraan, eet 1 x per week /anderhalve week lever. Kokosolie, veel rauwe melk.

Heb van de zomer veel zonlicht gehad zonder zonnebrand.

Kokosolie en olijfolie erop lijkt niet heel veel te helpen. Weert iemand nog iets anders wat goed helpt voor op de huid?

 
Quote:
Kokosolie en olijfolie erop lijkt niet heel veel te helpen.


Ook aleens rode palmolie geprobeerd? Dit zit bomvol vitamine E, ook erg belangrijk voor de huid. Dit kun je prima mixen met kokosolie. Niet teveel rode palm gebruiken, anders wordt je oranje :)

 
Thanx! Mike zegt in de laatste post iets over tandsteen. Dat had ik dus helemaal niet bij het laatste tandartsbezoek en ik was bijna een jaar niet geweest.

Tot hoe ver mag je levertraan verhogen? Ik gebruik nu 1 theelepel blue ice royal.

Ik heb ondertussen gezocht op internet en ik lees veel goede dingen over 100% ongeraffineerde shea butter voor op de huid.

 
Wanneer ik olie op mijn huid gebruik werkt dat een stuk beter wanneer ik er water bij gebruik.

Ideaal is het om eerst te douche, dan nat insmeren, eventueel nog even kort afspoelen wanneer je teveel olie hebt gebruikt en dan pas zachtjes deppend afdrogen.

Je kan ook gewoon insmeren met olie en dan (een paar keer) een beetje water inmasseren.

 
Ben nu twee dagen later. Mijn huid in mijn gezicht was gisteren echt heel droog en wat enorm geholpen heeft (mijn schoonzus had het) was Dr Hauschka rozencreme en het masker. Ze had een proefset. Wat een superspul is dat zeg. Wel gek want kokosolie hielp me echt niet, had ook die rode palmolie geprobeerd, maar had ook niet echt geholpen.

De rode vlekken op mijn lijf worden alleen maar erger. Niet meer maar groter. het zit echt van mijn nek (gelukkig niet in t gezicht) tot mijn enkels. Ook wat op mijn handen. Begint nu ook meer te jeuken. T lijkt wel exceem of een allergische reactie. Misschien een schimmel?

 
Debsy,

Huidklachten a.g.v. koude temperaturen zijn schildkliergerelateerd. Je schildklier is je 'thermostaat' en die is kennelijk onvoldoende in staat om voldoende 'blokjes op het vuur' te gooien om je lichaam op temperatuur te houden tijdens deze koude dagen.

Vroeger had ik tijdens de wintermaanden elk jaar last van zeer droge handen, zo droog dat ik zelfs kloven kreeg. Deze klachten verdwenen nadat ik in 2007 rauwe melk begon te drinken. Ik heb in dat jaar een paar keer de proef op de som genomen en eens een maandje geen rauwe melk gedronken, om te zien of het echt daaraan lag. De droge huid en kloven kwamen dan vrijwel meteen weer terug en als ik dan weer rauwe melk ging drinken verdwenen ze weer en trok de huid mooi glad en strak!

De schildklier en de huid zijn zeer gebaat bij vitamine A. Deze zat natuurlijk in de rauwe melk. Het lijkt er dus op dat je een tekort aan vit. A hebt. Deze zit in grote hoeveelheden in lever.

Mike

 
Hoi Mike.

Mijn levertraan is verhoogd naar 2 theelepels nu (sinds dat Poekie dat zei in dit topic 2/3 dagen).

Daarnaast drink ik iedere dag al een hele tijd (ongeveer een jaar) minimaal een halve liter rauwe melk per dag en eet ik 1x per week 130 gram lever (dit doe ik nu zo`n 2 maanden).

Ik had dus ook jarenlang droge handen en gek genoeg heb ik dat nu dus niet. Mijn onderbenen zijn matig droog maar niet zo droog als voorheen.

Misschien toch nog een potje adrenal ertegen aan gooien? Dit heb ik nl nooit gebruikt. Ik denk we nl dat bijnieruitputting heb gehad na mijn 2e dochter. Ze is nu bijna 4.

 
Nou mijn vlekken zijn veel erger geworden. Ook schilferig op sommige plekken dus ben maar naar de huisarts gegaan. Die vroeg of ik een virus heb gehad. Ik heb een griep gehad en inderdaad kreeg ik het een week later ongeveer. Ze zei dat het een reactie kan zijn op de griep. Een soort overdreven onnodige reactie van het imuumsysteem via de huid. Dta komt wel vaker voor na een griep. En ze zei dat het 4 tot 6 weken kan aanhouden. Ze zei dat het klassieke beeld vaak wel streperiger is. Ik ging vanmiddag even zoeken op internet en heb hier helaas niks over kunen vinden.

Wel schrok ik want ik vond dit plaatje en het lijkt er verdomd veel op. :-( (op de foto met de benen)

Ik zit ook echt zo onder, hier staat ook bij dat het een acute vorm is en de leeftijd klopt ook...

http://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/ptxt/psoriasis-guttata.htm

 
Ze bestaan niet ok, laten we daar van uitgaan.

Echter staat dit bij de beschrijving:

Quote:
"Een psoriasis guttata kan uitgelokt worden door een keelinfectie / luchtweg infectie met groep A bèta-hemolytische streptokokken (Streptococcus pyogenes). In de anamnese daarom vragen naar een periode van verkoudheid en keelpijn (pharyngitis, tonsillitis, koorts, hoesten) in de 2-4 weken voorafgaand aan de eruptie. Blijkbaar is de streptokokken infectie bij personen die een aanleg hebben om psoriasis gutatta te krijgen een trigger voor het ontwikkelen van psoriasis. "


Dit klopt. Ik had 2 weken ervoor keelpijn en last van mij amandelen en heb ik koorts en griep gehad. Hoe verklaar je dat? Want het past bij het beeld van dit type psoriasis.

 
Streptokokken zijn bacterien, geen virussen. In zijn algemeenheid is er sprake van een verlaagde weerstand, waardoor het lichaam zijn zwakke plekken toont. Een ander bekend voorbeeld: als je een zwakke kies hebt, krijg je tijdens een griepje altijd last van die kies en dit gaat na de griep weer over. Omdat je immuunsysteem het dan weer oppakt. Jouw huidaandoening was dus voorheen 'slapende' en kan actief worden ten tijde van immuunzwakte. Overigens doet de vit. C-douche wonderen voor de huid, niet in de laatste plaats omdat acorbinezuur een zuur is!

Mike

 
Hoi Mike,

Wij hebben al bijna een jaar de vitamine C douche.. Ik was me nooit met zepen of douchegels. Ik smeer me af en toe in met kokosolie.

Wat zou ik nog meer kunnen doen?

 
Beste Mike, sorry hoor maar dit is totaal niet vergelijkbaar. Ik denk dat 90% van de mensen deze maanden van het jaar last hebben van een wat drogere huid. Ik weet niet of je het plaatje hebt bekeken van de foto die ik heb meegestuurd, dit is een totale uitbarsting van nek tot tenen vol met rode plekken die OP mijn huid liggen en schilferig zijn t voelt ook verhard? Mijn handen zijn trouwens helemaal niet meer droog, mijn onderbenen ook niet meer zo erg als vorig jaar. En inmiddels is mijn dieet al vele malen verbeterd tov 9 maanden geleden.

Ik gebruik ook H2o2. Standaard gewoon 10 druppels, s ochtend en ik bouw soms op naar 15 en dan weer terug naar 10.

 
Je gaat te snel voorbij aan het punt dat ik wil maken, nl. dat van de doorbloeding. Dit betreft altijd de handen en voeten, of armen en benen. Dat zijn de extremetiteiten en het bloed legt de langste weg daarnaartoe af. Het heeft dus te maken met onvoldoende voedingsstoffen die via het bloed deze delen bereiken. Dat lokt weer bepaalde afbraakbacterien en -schimmels.

Mike

 
Mijn romp zit ook onder, t zit zelfs op mijn edele deel. En daar is het toch echt altijd lekker warm :)

Daarbij moet ik ook echt kwijt dat mijn doorbloeding ook is verbeterd. Ik moet zeggen dat ik het zo rond de 2 graden en daaronder wel moeilijk krijg hoor maar daarvoor al bij 12 graden ofzo. Maar mijn doorbloeding kan wel nog een stuk beter. Van de zomer voelde ik wel een sterke verbetering want ik kom veel beter tegen warm weer. Maar waarom dan nu deze uitbarsting? En wat zou ik er tegen kunnen doen. heb eerlijk gezegd geen zin om hier maanden mee rond te lopen. :?

Ik geef toe dat ik nog koffie drink en ik eet geregeld nog wat (spelt)brood en crackers. Dus daar zit qua dieet nog wat verbetering in. Misschien wordt het tijd om een stap verder te gaan en dat er ook chronisch uit te gooien.

 
Quote:
Ik denk dat 90% van de mensen deze maanden van het jaar last hebben van een wat drogere huid.


Het heeft dus ook te maken met lichaamstemperatuur en de schildklier. Tijdens deze koude maanden heeft je lichaam er kennelijk meer moeite mee om je op temperatuur te houden. Ook temperatuur speelt een rol bij de doorbloeding. Dit schreef ik overigens een week terug ook al. Je gaat echt te snel voorbij aan mijn punt.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.838
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan