Rode plekjes en droge huid

Ik heb op dit moment ook meer uitslag in mijn gezicht, pukkeltjes, vlekjes, "roos" in mijn haar. Ik zie t positief, omdat mijn lichaam de huid gebruikt om af te voeren. Maar ook negatief, omdat mijn lichaam het laatste redmiddel gebruikt om afvalstoffen af te voeren, namelijk de huid.

Ik hoop dat als ik weer goed zit met de adrenal en bijnieren mijn lichaam ook weer beter gaat functioneren en de afvalstoffen via de innerlijke organen worden opgeruimd.

 
Mijn rode vlekken op mijn lichaam (met name de ledematen) waren in elk geval in de zomer na een hoge darmspoeling.

Ik heb in de winter wel meer een droge jeukhuid in elk geval van het binnenmilieu (verwarming) of na een douchebeurt.

De verwarming/blower van de auto daar krijg ik jeukende huidschilfers van op mijn voorhoofd.

 
Ik zou de huid als uitscheidingsorgaan niet als iets negatiefs zien. Is juist een heel eerlijk en duidelijk signaal, het lichaam laat aan de buitenkant zien wat er aan de binnenkant aan de hand is. Niet voor niets wordt de huid de derde nier genoemd.

 
Ik ben erg blij met mijn huid hoor! Maar denk dat t beter is dat mijn innerlijke systemen weer beter gaan functioneren. En dat kan ik weer mooi aan mijn huid aflezen!

 
Bij mij jeukt de droge huid niet. Na het douchen vraag mijn gezicht wel om een creme. De rozencreme van Dr Hauschka werkt geweldig echt 10x beter dan kokosolie. Helaas...want die rozencreme vind ik wel prijzig.

De psoriasis waar ik en Jenneke het over hebben komt niet door afvalstoffen die door de huid naar buiten gebracht worden maar door een te snelle celdeling.

@Jenneke, wel gek ik was dus bij de huisarts en ze zei dus dat dit wel vaker voorkomt door een griep en dat het zo, n 4 tot 6 weken aan kon houden. Zij noemde deze vorm van psoriasis niet. Ze had het over een soort overactieve reactie van het immuumsysteem, via de huid in dit geval dus op t virus (griep). Zal ze nou dingen door elkaar halen of zal ze kennis tekort hebben? Bij een deel van de mensen wordt het chronisch en bij de rest blijft het eenmalig.

Ik zit er trouwens net verder op te lezen en er staat ook dat het jeukt. Bij mij jeukt het helemaal niet erg, hoe zat dat bij jou Jenneke?

 
Wel toevallig dan dat ik na een intensieve darmmassage ineens op 2 plekjes een te snelle celdeling heb. :)

Ja, het jeukt even als de huid openbarst. Het is eerst een rood plekje en daarna worden het witte schilfertjes, vervolgens wordt het weer een rood plekje enzovoort. Het lijkt erg op vervellen!

 
@Debsy,

Als het actief is, jeukt het soms wel, soms niet. In een rustiger periode jeukt het niet.

Wat je huisarts betreft: zo'n 4% van de mensen heeft psoriasis geloof ik, dus dat zou ze toch moeten kennen. Misschien zijn er nog wel meer reacties van de huid op streptokokken, dat weet ik niet.

 
Nou Debsy, datgene wat ik al jaren op mijn hoofdhuid heb, hebben we ooit geïdentificeerd als 'schalp.' En die 2 plekjes van na de osteopaat... tja, dat zou inderdaad ook capitis kunnen zijn. Ik zit me wel te bedenken dat ik er nog goed vanaf gekomen ben! Want die massages waren best intensief! En dan maar 2 kleine rode plekjes... Het had allemaal veel erger kunnen zijn. Nee, ik ga vooruit!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.925
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan