Reuma natuurlijk genezen

Hé Tineke44,

Ik lees net over je gebruik van MTX. Ik heb 't geslikt van 1990 tot 2000, tot ik non Hodgkin kreeg. Omdat in 2010 geen med. mij afdoende hielp ben ik weer gestart met MTX.

In aug. 2014 hoorde ik over wapf en na enkele weken dit patroon van eten ben ik (weer) gestopt met MTX (eerst de helft, daarna gestopt) en ik voel me heel goed. Ik slik wel verdunde Borax en wil nog gelatine gaan nemen.

 
Pike, bedankt. ik ga 't proberen. De korting bij Hinmeyer heeft volgens mij wel met dit forum te maken.

 
Nou, die gelatine bestellen gaat niet lukken: je moet nl. 'n credit card hebben en die hebben wij niet. Heeft iemand 'n idee waar je nog goede gelatine kunt bestellen?

 
Edwin, omdat 't zo makkelijk is zo je supplement in te nemen. Door WAPF te eten sta je toch al veel meer in de keuken, maar goed..ik ga 't overwegen.

 
Milleke,

bouillon is veel meer dan een beetje gelatine hoor. De moeite meer dan waard.

En zoveel moeite is het nu ook weer niet. Eeenmaal per twee weken een paar uur wat botten laten pruttelen en dan in de diepvries kan bv ook.

Ik denk eerlijk gezegd dat die gelatine maar een slap aftreksel is van alle voordelen van echte bottenbouillon.

 
In bouillon zit inderdaad nog meer dan alleen gelatine. Naast dat de kwaliteit van de gelatine hoger is en er hulpstoffen inzitten om de voedingsstoffen opneembaar te maken, is het waarschijnlijk ook een stuk goedkoper dan een supplement. Botten heb je al voor een euro per kilo.

Goede botten kun je kopen bij een boerderij of bij bijvoorbeeld SchotseHooglanders.

http://postpakket.schotsehooglanders.nl/bestellen/products-page-2/

De botten kun je meerdere keren gebruiken. Ik gebruik ze soms 6 keer en dan is de bouillon nog zo goed dat het op kamertemperatuur al dik wordt.

 
Edwin en Pike, bedankt voor jullie reactie. Ik ben overtuigd.

Edwin, je gebruikt de botten 6 keer;wat doe jij met de botten na iedere kookbeurt? Gewoon in de koelkast? Blijven ze dan goed?

 
Botten voor 1 euro per kilo Edwin?

Ik betaalde maar liefst 7 euro per kilo bij Schotse Hooglanders,ik vind het erg duur.

 
Ik betaal 3 euro per kilo grasgevoerde biologische botten.

Mergpijpjes geeft niet hetzelfde resultaat als gewrichten etc.

Botten van een goedgevoerde bio kip zijn ook uitstekend. Deze kan ik hier in de buurt voor 9 euro per kilo kip kopen. Dan heb je goede kip en de overgebleven botten kan je gebruiken voor de bouillon.

 
Foutje: ik bedoelde een paar euro per kilo. Afhankelijk van de leverancier kost het tussen de 3 en 8 euro per kg.

 
Because Boron will overcome the symptoms of 95% of arthritis including rheumatoid arthritis, Dr. Newman speculates that allergies, that are involved especially with Rheumatiod arthritis, are probably being reduced by Boron.

Prof. Wyburn-Mason identified certain amoebae that parasitized the joints of rheumatoid arthritis sufferers. Dr. Rex e. Newman states that Boron can control these parasites. He discusses the role of infection and parasites further in his book Beating Arthritis & Beating osteoporosis. Rheumatoid arthritis sufferers often experience the ‘Herxheimer’ reaction for a week or so after starting boron, this causes a temporary worsening of the arthritis. This is due to die – off from the parasites, that enter into the blood prior to elimination by the white blood cells. http://www.regenerativenutrition.com/boron-osteoporosis-arthritis-allergies-menopause-hormones.asp



 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan