Reuma natuurlijk genezen

@Mike, ik lees dat er aangeraden wordt thuis de melk te koken tot 90 graden,of drinken je em echt rauw ? Son en breugel is enigzin bij me in de buurt dus ga daar maar eens kennis maken met rauwe melk :)

 
Dag Jeanny,

Hier gebruik ik levertraan als aanvullende bron van vitamine D om de reden dat ik door een overgevoelige dikke darm te weinig melkproducten kan consumeren. Enkel geen klachten bij gebruik van karnemelk en gefermenteerde yoghurt (van koeien) op basis van rechtsdraaiend melkzuur en geitenmelk dat te weinig vitamine D bevat. Vandaar dat ik elke dag aan het begin van de dag de levertraan van Green Pasture in gelvorm trouw inneem in de dosering van minimaal een halve theelepel. Sindsdien valt het op dat ik mooie roze nagels en een gezonde blos heb.

Ook kan ik om reden van een te drukke agenda te weinig zonnestralen meepikken.

 
Jeanny,

Wat mij ook heel erg helpt is kombucha. Een half jaar geleden heb ik het een paar weken niet gehad omdat de zwam niet goed meer was en kreeg ik weer last van m'n gewrichten. Echt een aanrader als je reuma hebt. Als je interesse hebt, kun je van mij wel een zwam en startvloeistof krijgen.

 
@Tineke44 dank je voor het aanbod voor de kombucha. Ik heb hier wel interesse in. Kun je mij je mail adres sturen zodat we hier even contact over kunnen hebben. Ik zelf woon in Uden Brabant. Groet, Jeanny

 
Mike,

Kun jij me Jeanny's mailadres sturen of Jeanny dat van mij?

Alvast bedankt.

Tineke

 
Wat zijn jullie ervaringen met LDN.Ik lees dat dit medicijn het slaappatroon verstoord ,dit is de belangrijkste bijwerking.Wordt dit verstrekt door de reguliere geneeskunde en is het een natuurlijk medicijn ?

 
Stoppen met suiker: Mogelijk verband tussen suikerhoudende frisdrank en kans op reuma http://www.nationalezorggids.nl/geh...uikerhoudende-frisdrank-en-kans-op-reuma.html

Quote:
Reumatoloog waarschuwt dat westerse mensheid binnenkort uitsterft

Suiker is voor de gezondheid gevaarlijker dan wijn en sigaretten, zegt reumatoloog Richard Verheesen deze week in Katholiek Nieuwsblad. Toch proppen mensen, van kinds af aan, zich dagelijks vol met zoetigheid.

“De Overheden moeten nu duurzaam ingrijpen in onze maatschappij, anders sterft de mensheid uit.”

“Lolly’s, frisdrank en Dora-koeken zijn voor iedereen beschikbaar. Die komen in de winkel zonder dat ze getest zijn of ze schadelijk zijn voor de gezondheid. Terwijl medicijnen eerst jarenlang getest worden voordat ze op doktersrecept verkocht mogen worden”, dat zijn de woorden van de reumatoloog Verheesen in een recent interview in Katholiek Nieuwsblad.

De consequenties ziet Verheesen en met hem vele dokters dagelijks. “In mijn wachtkamer is ruim tachtig procent te dik”, vertelt hij. Doordat we zoveel suiker gebruiken, kunnen we de natuurlijke alarmsignalen van ons lichaam niet meer waarnemen en door suiker wordt ons vol-zijn-gevoel ernstig gestoord. Doordat we door dat signaal heeneten, herkennen we niet meer dat we vol zitten. Zodoende eten we massaal te veel en ook nog eens de verkeerde dingen. Daarna gaat het suiker in het bloed de weefsels in en verkleeft daar aan eiwitten. Daardoor ontstaat een chronische ontstekingsreactie die slow inflammation genoemd wordt.

Het concept advies van de World Health Organisation (WHO), is maximaal vijf suikerklontjes per dag. Dan mag je dus nog geen glas cola per dag drinken. Bijna iedereen, ook kinderen, krijgt veel meer binnen.

Suiker is voor de gezondheid op de lange termijn minstens zo funest voor de gezondheid dan als roken vooral ook omdat het al van kinds af aan gebruikt wordt, dagelijks, een heel leven lang door bijna 100% van de bevolking zonder enige rem, aldus de reumatoloog.

Inmiddels weten we dat slow inflammation de bron is van heel veel welvaartsziekten, van aderverkalking, via reumatische aandoeningen tot en met diabetes.

http://www.iocob.nl/2014/08/reumatoloog-waarschuwt-dat-westerse-mensheid-binnenkort-uitsterft/ via http://www.leefbewust.com/2014/nieuws/080814.html

 
@Tineke44, ben je vorig jaar nog ldn gaan gebruiken i.p.v. methotrexaat? Zo ja, wat zijn jouw ervaringen daarmee?

Zelf gebruik ik momenteel 6 tabletten methotrexaat, maar omdat de werking momenteel onvoldoende is, adviseerde de reumatoloog me om 8 tabletten te gaan slikken. Nog naar ldn gevraagd, maar dat is veel te alternatief, dus daar begint ze niet aan.

Momenteel heb ik alleen last van pijnlijke voeten en er zit duidelijk vocht in mijn linkervoet. Daar wilde de reumatoloog een prednison spuit in zetten, maar dat vond ik geen goed plan, aangezien ik door die methotrexaat al genoeg gif naar binnen werk.

Weet iemand of er natuurlijke middelen zijn, waardoor ik van die vochtophoping af zou kunnen komen?

 
Ik heb misschien de gouden tip. Tijdens een lezing in Eindhoven zei ik dat veel klachten worden veroorzaakt doordat we niet meer de ' vergeten' niet-vleesdelen van het dier eten als basis voor de soep. Ik noemde specifiek gelatine in botten en verwees naar collageen (bindweefsel). Toen zei iemand in het publiek dat zij iemand kende die zichzelf had genezen van reuma door het koken en opdrinken van Dr. Oetker gelatineblaadjes uit de supermarkt!

Mike

 
Mike en Hamster, bedankt voor jullie snelle reactie.

Ik drink wel regelmatig bottenbouillon (van botten, schenkel, mergpijp en ossenstaart) en sinds kort neem ik dagelijks 2 tabletten adrenal, maar ik ga de gelatineblaadjes zeker proberen. Toevallig ga ik een bestelling bij iherb plaatsen, dus dat komt mooi uit.

 
Quote:
Waar smaakt die gelatine van Great Lakes naar?


Moeilijk te omschrijven... Als je het in water of thee oplost, proef je het nauwelijks eigenlijk. De groene bus heb ik het over.

 
maak je daar ook drankjes dikker mee (koud en warm) ?

Mijn schoonvader heeft een slikprobleem bij vloeistoffen na een beroerte. Het gaat best goed met eten maar dunne vloeistof blijft lastig.

 
Quote:
maak je daar ook drankjes dikker mee (koud en warm) ?


De groene gelatinepoeder is een 'collagen hydrolysate' wat betekent dat de eiwitten al verder afgebroken zijn. Deze gelatinepoeder kun je oplossen zonder eerst te verwarmen en het stolt niet.

De oranje gelatinepoeder meng je met een warme vloeistof en als het afkoelt, dan stolt het.

 
Ik wilde gelatine bestellen bij iherb.com en je kunt 'n kortingscode invullen bij 't bestellen. Krijgen forumleden, net als bij 'n bestelling bij Hinmeijer, korting?

Zou wel leuk zijn.

 
Als je REM703 intoetst krijg je de eerste bestelling die korting.

Of een van de andere kortingscodes. Iedereen die zich aanmeld krijgt zo'n code waarmee ze anderen een korting kunnen geven op hun eerste bestelling.

Dat heeft trouwens niets met dit forum te maken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.895
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan