G
Guest
Guest
Ik heb reuma, maar heb er door de medicijnen nauwelijks last van. De medicijnen die ik gebruik heten methotrexaat. Dit zijn hele schadelijke medicijnen, een soort van chemo heb ik begrepen. Elke 3 maanden moet ik bloed prikken om te controleren of mijn nieren nog wel goed werken. Hier ben ik in een langzaam tempo mee aan het afbouwen, had 6 tabletjes en zit in nu op 4. Dit lukte eerder niet (5 lukte toen al niet), maar gaat nu goed door de betere voeding (grotendeels WAPF), ontgifting en H2O2. Nu heb ik het boek "Reuma natuurlijk genezen" van Stefaan de Wever aangeschaft. Bepaalde dingen zijn logisch, zoals ontgiften, geen suiker, geen granen, veel groente. Maar bepaalde dingen gaan helemaal tegen mijn gevoel in. Willen jullie eens meedenken?
Hij raadt veel aardappels aan, dat is toch een nachtschade en ontstekingsbevorderend? Tomaten en paprika's mag ook gewoon. Dan raadt hij veel fruit aan, maar juist niet de zure. Ook zegt hij dat je geen zout moet eten (hij heeft het niet over Keltisch zeezout), heel weinig eiwitten en vetten, vooral geen dierlijke vetten, nauwelijks vlees en geen eieren, zuivel, granen en noten. Het komt dus eigenlijk neer op aardappels, groente en fruit.
Wat denken jullie hiervan?
Tineke
Hij raadt veel aardappels aan, dat is toch een nachtschade en ontstekingsbevorderend? Tomaten en paprika's mag ook gewoon. Dan raadt hij veel fruit aan, maar juist niet de zure. Ook zegt hij dat je geen zout moet eten (hij heeft het niet over Keltisch zeezout), heel weinig eiwitten en vetten, vooral geen dierlijke vetten, nauwelijks vlees en geen eieren, zuivel, granen en noten. Het komt dus eigenlijk neer op aardappels, groente en fruit.
Wat denken jullie hiervan?
Tineke