resultaten/verbeteringen in je gezondheid door WAPF voeding

Poekie

Administrator
Via dit topic wil ik mensen die nieuw op het forum komen een hart onder de riem te steken, een motivatie om voeding op deze manier tot zich te nemen.

Dat kan een verbetering zijn bij jezelf of bij iemand die je geholpen hebt dit pad op te gaan.

Hou het s.v.p. beknopt en overzichtelijk.

 
Wij helpen iemand met sarcoidose: zie deze topic.

Die heeft al heel veel gezondheidsverbeteringen doorgemaakt. Geweldig.

Een vrouw van 50 jaar bij mij op het koor waar ik zing.

Ze is hartpatiënte, slikte medicijnen i.v.m. cholesterol en bloeddruk.

Ze is 1/2 januari gestart met: roomboter, rauwe melk, rauwmelkse kaas, keltisch zeezout en later H2O2.

Ze zit nu op 13 druppels 35%, 1x per dag.

Ze had altijd last van koude handen en voeten, nu begint alles te stromen en heeft ze warme handen en voeten.

Ze is gestopt met haar statines, haar cholesterol is prima. Ze slikte ook bètablokkers. Moest ze van de dokter blijven doen.

Maar zelf wilde ze het niet meer. Ze gaf aan dat die bètablokkers ook haar bloeddruk verlaagde en dat die al laag was en dat ze zich er niet goed bij voelde. De dokter praatte haar bang maar ze is er mee gestopt. Laatst moest ze voor controle en alles was prima, ze slikt nu nog 1 medicijn en daar wil ze ook vanaf.

Ze had een cyste op haar hand, die moest operatief verwijderd worden.

Toen zei ze al, het doet nog niet zeer dus ik wacht er nog mee. Nu is die cyste verdwenen.

Maar ze zegt zelf: ik doe het rustig aan allemaal. Ze heeft afgelopen zondag, tijdens de kennismiddag met Mike bij ons in Spierdijk de lugol's gekocht, in januari heeft ze levertraan gekocht. Langzamerhand voert ze dingen door zodat ze ook weet wat welke reactie oplevert.

 
@Poekie,

Een tijdje geleden ben je deze topic gestart zie ik. Toch ben ik erg benieuwd hoe het nu met deze mevrouw gaat?

 
Lia,

mijn vader haalde gister paling bij die palingroker uit de buut hier,ben zn naam ff kwijt.Oja Gerrit ofzo.

Mijn vader verteld dan heel enthousiast over keltisch zeezout en roomboter enzo.

Die mevrouw begon meteen van,nee roomboter krijg je te hoog cholesterol van,dat komt bij mij de deur niet in.İk zal dit stukje over wat jij geschreven hebt hier boven eens naar haar mailen.

Heb jij misschien ook een link waar staat waar je wel een hoog cholesterol van krijgt(ik weet het wel,geraffineerd zout oa)kan het niet vinden een link.

Groetjes Danielle

 
@Cham,

Ik zal het haar weer eens vragen.

@Danielle

Zeg net afgelopen zaterdag tegen Co, ik heb Danielle al een tijdje niet meet op het forum 'gezien'.

Je was dus in Turkije.

Zend deze link maar even mee naar die persoon.

Daar staat denk ik wel genoeg informatie in.

Lia

 
Update van de mevrouw van 50 jaar hierboven al beschreven, haar mail aan mij:
Quote:
het gaat wel goed denk ik, ik zit nog trouw aan de zeezout, H2O2, roomboter, rauwe melk etc.

Alleen zijn we 22 dagen naar Thailand gegaan, en daar heb ik er weinig aangedaan wel had ik het keltisch zeezout mee, maar eerlijk gezegd maar af en toe gedaan.

Nu weer braaf vaak 's morgens een gezondheid shake, met zout, h202, chlorella, spirulina, jodium, div. specerijen, bijenpollen en honing met soms volle vette griekse yoghurt of rauwe melk, net wat we in huis hebben. Ook vaak 1 x per dag levertraan (blue ice)

Ik bak alleen nog maar in olijfolie en roomboter, en probeer minder brood te eten. Vaak nu ook soep onder de middag maar helemaal zonder, zover ben ik nog niet, ben toch al wel goed bezig dacht ik zo.

Ik slik nog wel mijn bloedverdunnertje, maar voor de rest niks meer.

Ik heb geen last meer van een druk op mijn borst, schouders, spierpijn etc, wat ik dus wel had met die statines.

Verder wil ik nog even mijn bloeduitslag afwachten, wat mijn cholesterol doet, hij was de vorige keer wel omhoog gegaan maar ik had nu ook een hoge goede cholesterol, zodat de ratio gunstig was. Dit was echter een half jaar terug en ik moet nu 9 okt. weer bloedprikken om dit te testen, ik wil dan een kopie opvragen bij de huisarts, met alle waarden, om te kijken of er verandering in zit dus dat hoor je nog wel.

Tevens heb ik steeds warme vingers, tintelend gevoel, en warme tenen, dus het stroomt wel beter.



Dus het wordt vervolgd.

Lia

 
Door dat wij kennismiddagen met Mike organiseren hebben we leuke mail contacten met bezoekers van die middagen.

o.a. reacties van gezondheidsverbeteringen bij hunzelf of bij mensen in hun naaste omgeving. Zo ook de reactie van een mevrouw, zij is trouwens iemand die op de avonden in Soest kwam:
Quote:
Ik heb kort geleden succes geboekt, een vriendje van mijn kleindochter zat helemaal onder de puisten, het arme joch zat aan de Ritalin, zware dosis, en had regelmatig zeer zwaarmoedige gedachten, echt angstig als je zoiets hoort. Maar mijn kleindochter, super gemotiveerd om de gezonde boodschap over te brengen, heeft hem zover gekregen dat hij zijn eetpatroon drastisch heeft omgegooid, hij zit aan de levertraan en de vitaminen en gebruikt geen ritalin meer, z'n puisten zie ik verdwijnen als sneeuw voor de zon en het joch ziet het weer helemaal zitten, dat is toch fantastisch. En wat nog wel het mooiste is, zijn ouders zijn ook op veel punten van gedachten veranderd, ik heb ze veel boeken uitgeleend, en aangezien ze allebei in het onderwijs zitten, had ik de mazzel dat ze graag lezen, en dus gingen de boeken over Magnesium e.d. mee op vakantie. Fijn voor het joch toch?

Hij is me zo dankbaar, echt heel leuk!!



Geweldig om te lezen. Mike, jouw verdiensten.

Hoe meer mensen jouw kennis tot zich nemen hoe meer mensen er gezond(er) door worden.

Dus daarom hebben we maar weer een kennismiddag gepland: zondagmiddag 18 november in ons mooie West-Friesland.

We zijn nog op zoek naar een locatie maar reserveren kan al hoor.

Het is in de buurt van Hoorn.

Lia

 
Wat een super verhaal zeg!!! Daar wordt ik helemaal blij van!

 
Volgens mij zijn er nu best wel meer 'succes' verhalen, geconstateerde verbeteringen sinds je aan het WAPFen bent. Je mag ze hier met veel enthousiasme vermelden. :eek:

Ook als je elders al iets geschreven hebt, dit topic is er voor 'gemaakt'.

Lia

 
Wij zijn pas 10 dagen bezig en hebben alleen melk (en kaas en yoghurt dus) toegevoegd aan onze levensstijl, ik heb ook geen idee of we WAPF proof eten.

Maar gek genoeg zijn we nu pas van die snaaineigingen af. Kan ik ergens een duidelijke lijst vinden wat mag en wat niet?

Net bakbanaan gemaakt (lichtelijk verzopen in de roomboter), mijn dreumes vond het erg lekker maar mag het ook?

Zoeken leverde alleen deze PDF op, pagina 66 wordt wel bakbanaan vermeldt: http://gelderland.westonprice.nl/wp-content/uploads/de-primitieve-mens-en-zijn-voedsel.pdf

Ik zou graag eens een kennismakingsdag doen maar mijn zoontje is niet gewend om lang bij oppas (opa en oma) of zelfs pappa te blijven, max 2 uurtjes.

 
Ok dank je, maar even kijken hoe het gaat. Gewone banaan doet niets voor mijn bloedsuikerspiegel, en hoe rijper de banaan hoe minder zetmeel dacht ik. Ook zo moeilijk wat ik m'n kind te eten geef. De adviezen van rauwe eieren en lever kan ik niks mee, dat is me iets te extreem.

 
Jacqie, ruil het woord "dat is me iets te extreem" in voor extreemvoedzaam.

Lever, sardientjes, orgaanvlees, bottenbouillon, visbouillon, haring, eieren, wilde zalm, rauwe melk, kefir, goed gekookte groenten, wat zoete aardappels, wat quinoa, levertraan, biergist, kokosolie, roomboter, niervet, reuzel, lams vlees, rund vlees, wild vlees, kiwi's, mosselen, citroen, beetje geweekte paranoten, uien etc..

Kijk ook naar de voedingsdensiteit. Orgaanvlees dus, Sardientjes, oesters, mosselen, kokkels, rauwe melk, kefir, haring, bottenbouillon, visbouillon, vis eitjes, eigeel.

Maak stoofschotels, soepen, smoor het voedsel, slow-cooker gerechten.

 
@Amancay jij hebt kinderen die dat eten/aten op leeftijd van anderhalf?

Rauwe melk krijgt hij al vanaf de geboorte, zoete aardappel is hij ook dol op.

Als ik hem vlees geef dan kauwt hij er wel op maar kind krijgt dat nog totaal niet weg. De bonk blijft onverteerd in zijn mond. Heb wel eens gelezen dat jonge kinderen een enzym missen om bijv draadjesvlees te splitsen en dat het daarom zo'n uilenbal in de mond wordt. Dat weetje komt gelijk in me op als ik hem vlees zie kauwen en na paar minuten weer uitspuugt.

Hij krijgt nooit liga, zelden suiker. Tussen het bovenstaand menu en slecht regulier dreumes voedsel zal vast nog wel een middenweg zitten. Hij is goed gezond, het hoeft niet zo extreem. Zo eet ik zelf ook niet. En jij vast ook niet van de 1 op de andere dag ;)

 
PS Fatsnotbad Die bakbanaan doe ik maar in de vriezer voor heel af en toe dan. Neem ik het voor ik ga hardlopen, das wel goede opstart dan.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan