(Rauwe) melk

Voor mensen die problemen hebben met het verdragen van de Rauwe melk. Kijk ook eens naar het type; A1 of A2 melk. In A2 melk komt het melkeiwit Beta-caseïne A2 voor. Er zijn serieuze aanwijzingen dat zuivel met dit type eiwit beter past in de menselijke spijsvertering dan gewone melkproducten. De meeste melkproducten zijn van A1-melk (met Beta-caseïne A1).
Mensen met koemelkallergie blijken vaak geen problemen te ondervinden van de consumptie van (rauwe) A2 melkproducten.
De bekende Friesian Holsteiner produceert A1 melk, dus 99% van de melk is van het type A1. Oudere koeierassen produceren in de meeste gevallen A2 melk. Van welk type de melk is kan getest worden. Eind maart starten we met verkoop van rauwmelkse kaas van grasgevoerde koeien van melk van het type A2.
 
Ik heb nu een aantal keer gehoord van mensen waar ik biologisch-dynamische rauwe melk naar toe breng dat die melk niet zo oproomt tijdens het koken (koken om yoghurt te maken), terwijl de melk van reguliere boeren wel flink oproomt, waar ligt dat aan? Want er zijn nu een paar die daardoor niet meer bio-dyn rauwe melk willen, maar hun melk lekker goedkoop halen bij een reguliere boer om yoghurt te maken. Ze hebben dus het idee dat netals bij shampoo van hoe meer het opschuimt hoe beter het is, wat absoluut niet het geval is. Maar waar ligt het dus aan dat niet biologisch melk beter oproomt?...hormomen, mais, soja enz?
 
Bij mij vormt de rauwe melk echt 1 plak in mijn darmen maar de rauwemelkse kefir lijkt vele malen beter te vallen!!!!!!
 
Ik gebruik rauwe geitenmelk. Die roomt ook niet op. Lekker 's-avonds voor het slapen gaan een beker warme melk. Komt mij wel heel goed uit dat het niet omhoog komt, want het is dus nog nooit overgekookt!
Diezelfde melk, maar dan niet opgewarmd, werkt ook prima icm de melkkefir. Die groeit als (bloem)kool!
 
De rauwe melk die ik haal komt van de blaarkoppen, en ik lees nu toevallig ergens dat hun melk vergeleken met andere rassen in verhouding meer onverzadigde vetzuren bevat, zou dat de reden kunnen zijn dat het geen flink opgeroomde dikke yoghurt oplevert?
 
Als er nog eens iemand komt mekkeren dat koeiemelk alleen voor kalfjes is of iets dergelijks
Zoo schattig!!
 
De mens is de enige soort die wijn maakt van druiven. Hij is ook de enige die brood bakt van granen. Hoor je daar ooit iemand over?

Mike
 
Is het gevaarlijk om flessen van bijvoorbeeld frisdrank of sap te wassen met water en zeep en dan te gebruiken om melk in op te vangen, en is het gevaarlijk om niet gekoeld te vervoeren (ongeveer 15km)? We hadden hier niet echt bij stil gestaan. Is het wijzer om alles nu gewoon te koken?
 
Dat is levensgevaarlijk Alan. Ik hoop dat je een goede levensverzekering hebt. Weet je wel wat je op het spel zet als je rauwe melk drinkt dat een half uur niet gekoeld is?
 
ik zou het thuis de plastic fles met melk direct in de magnetron doen. Dat is echt het allerbeste tegen ziektekiemen
 
Bedankt paradogma. Het ging me meer om het hergebruik van de flessen, vervoer leek me ook geen probleem, maar zag dat mensen het gekoeld vervoerden.
Leuk dat sarcasme, maar waren jullie niet voorzichtig als beginneling, of slikten jullie alles voor zoete koek wat je over melk las?
 
Weten jullie hoelang het te bewaren is op 7 graden?

Ik gebruik het nu 3 dagen, zit nu zonder, en heb wat klachten: niet kunnen slapen, droge mond, geen eetlust, 2 glazen melk en ik hoef de hele dag niks meer te eten, ontlasting met wat geel (gal?), hoofdpijn, stress in buik. Mind fog heb ik al een hele lange tijd, hopelijk komt hier een eind aan als ik doorga.
 
Mijn rauwe melk (geit, biol.dyn) staat sinds afgelopen zaterdag in de koelkast en stinkt nog niet.
(6 dagen). Kan ik hier nog kaas van maken?
Bij kaas maken lees ik dat het eerst verhit wordt en er gaat bv citroenzuur bij.
Iemand ervaring met kaas maken?
 
Lijkt me wel gepast hier Alan.
Ik vraag me af of rauwe melk op dit moment goed is voor jou.
Kan best zijn dat kefir een betere optie is.
Wellicht nog beter is het volgen van het AIP (AutoImmune Protocol) omdat ik het idee heb dat je lichaam tegen zichzelf vecht.
 
Ik heb deze klachten nooit eerder gehad, pas sinds het gebruik van melk, ik dacht (waarschijnlijk onterecht) aan ontgiftiging. Heb het opgezocht, dus misschien heb ik aiz door een leaky gut? Nooit klachten gehad, zal me er eens in verdiepen. Bedankt.
 
Wel klachten, extreme roos, al jaren, hoesten, ook al jaren, m'n denken en geheugen is achteruit gegaan, depressiviteit, psychotisch en stemmen horen. Was allemaal normaal geworden dat ik er niet meer bij stilstond. Zocht wat informatie over sodium bicarbonaat en ben bij wap beland en hier gestrand. :)
 
Eerder dit jaar een acute blindedarm ontsteking, deze hebben ze meteen weggehaald, ab kuurtje d'rna. Denk dat ik een lange weg te gaan heb.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.935
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan