(Rauwe) melk

Dank je Koen, helaas veel te ver weg voor mij, maar vast nuttige informatie voor anderen :)
Is het een idee je website in je profiel te plaatsen?
 
Dank je Tanja :)
Omdat ik al even in het profiel van Koen had gekeken toen hij zijn interessante bericht plaatste over hoe hij zijn koeien voedt, had ik in zijn profiel gekeken maar daar kon ik het niet vinden. Het leek me daarom handig dat Koen de link naar zijn site daar neer zet zodat als hij weer zoiets schrijft wat nieuwsgierigheid opwekt mensen bij zijn site terecht komen.
 
Veel pagina's om terug te lezen, ik doe het even zo: zijn er ook mensen die niet tegen rauwe melk kunnen? Ik ben sinds ik rauwe melk ben gaan drinken (2 weken) niet lekker.
 
Ja en ik ben daar 1 van.
Als je ermee stopt en je voelt je daarna weer beter, weet je vrij zeker dat rauwe melk jou op dit moment geen goed doet.
 
Misschien kefir proberen?

Ik verdraag kefir prima. Maar zodra ik rauwmelkse yoghurt eet, krijg ik vreselijke buikpijn die langzaam van boven naar beneden wegtrekt..duurt 3 a 4 uur totdat ik naar de wc geweest ben. En dan voel ik me hondsberoerd. Iets te heftige ontgifting die ik niet kan gebruiken. Ik blijf maar gewoon aan de kefir :)
 
Nee kefir krijg ik pijn van in mijn buik helaas!

Van rauwe melk geen buikpijn. Maar vanaf het moment dat ik rauwe melk drink, begonnen mijn bijnieruitputting klachten weer erger te worden. Kan dat ook gewoon? Dat ik het niet goed kan verteren en dat de klachten daarom weer erger worden?
Ben er nog niet over uit namelijk waarom het opeens weer slechter gaat en toen ging ik even terug lezen in een document dat ik bijhoud en toen zag ik dat het is vanaf de dag nadat ik rauwe melk had gedronken..
 
Ik was gister bij een lezing van Dhr Hayo Bol en een opmerkelijke uitspraak vond ik dat je slijmvliezen (welke allemaal in verbinding staan met elkaar)
verstopt raken van kaas en melk, kennen we dit fenomeen?
 
Geef nooit een eeuwenoud voedingsmiddel de schuld van moderne klachten. Ik herhaal: geef nooit een eeuwenoud voedingsmiddel de schuld van moderne klachten. Zeg me na: geef NOOIT een eeuwenoud voedingsmiddel de schuld van moderne klachten!

Mike
 
Johnny,

Ik heb wel gemerkt dat toen ik net was begonnen met rauwe melk dat slijm ophoestte. Maar dat was maar even daarna hielt het op. Ik denk dus wel dat rauwe melk voor slijm zorgt, tenminste meer in je mond dat je er uit hoest. Je werkt het slijm er met de rauwe melk uit het zorgt dus eigenlijk niet voor meer slijm maar minder. Maar dan moet je het wel iets langer proberen dan een of twee glazen en dat wordt met dit soort dingen naar ik merk niet gedaan.
 
ik zocht naar artikelen over rauwe melk op het net, kom ik op eerste blad dit tegen: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/rauwe-melk-wordt-kind-fataal

Ik plaats deze link hier niet omdat ik nu bang wordt van rauwe melk, integendeel, ik ben niet bang voor bacteriën maar iedereen die nu op rauwe melk zoekt vindt dit ook en misschien kan iemand (Mike) hier wat over zeggen, ik weet er het fijne niet van en zie me zelf niet op engelstalige sites zoeken hoe vork in de steel zit.
 
Rauwe melk kan tegenwoordig schoon en veilig geproduceerd worden. Maar "veilig" is nooit 0% kans op ziekte: het kan mis gaan, natuurlijk. Gesteriliseerde melk, ogenschijnlijk veilig, kan ook mensen ziek maken. Wat wel zo is, is dat ziekte door rauwe melk opgeblazen wordt. Een kind in het buitenland dat ziek wordt door spinazie zou de krant niet halen. En epidemiologische data ondersteunt eventuele claims van "inherent gevaar" van rauwe melk niet. De risk per serving van rauwe melk ten opzichte van groente (dus gecorrigeerd voor het kleinere aantal consumenten van rauwe melk) is lager voor rauwe melk.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
505.119
Leden
8.637
Nieuwste lid
nataliedje
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan