rauwe melk

ikke

New member
afgelopen week dus veel rauwe melk gedronken.

ik vond het echt lekker, maar ik heb me daar toch een obstipatie gehad, na niet normaal.

kan het zo zijn dat ik met rauwe melk aan het ontgiftingen ben, want de kleur was heel licht bruin(trouwens goor praatje)tot geelachtig.

ik wil ondanks deze goorigheid het graag weten.

misschien heb ik ergens wel een link gemist op dit forum.

als dat zo is willen jullie mij dan alsnog geven.

of kun je NIET ontgiften met rauwe melk.

gr.lola

 
Quote:
ik heb me daar toch een obstipatie gehad


Obstipatie is verstopping.

Of had je juist diarree? :|

 
Ik kan je precies vertellen wat er gebeurd is. De rauwe melk duwde je galblaas aan en dwong deze zich te ledigen. Je galwegen zijn echter verstopt, waardoor je lever de galblaas omzeilde en de ontlasting rechtstreeks in de darmen loosde. Vandaar de lichte kleur.

Mike

 
Zijn -omdat volgens jou Lola´s galwegen verstopt zijn- daarom haar darmen ook verstopt volgens jou Mike?

 
Kan ook een tekort aan maagzuur zijn, of te alkalysch maagzuur. Ik heb ook ooit een tijd gehad dat ik wel een liter of 3-4 per dag dronk en ook altijd die lichte kleur had. Toen ik erachter kwam dat appelazijn kon helpen voor extra maaguur en ik dit dus veel ging drinken (en als ik zeg veel, dan bedoel ik ook veel :p ) werd de kleur al snel donkerder.

 
daar was ik weer heb even met mijn zus een uurtje gewandeld.

ik had echt een verstopping,ik kon het echt vergelijken als een bevalling,ik heb ook buikpijn gehad en het stonk echt verschrikkelijk.

ik heb van ellende lactulose gekocht, ik weet een fout middel.

maar ik moest ervanaf

gr lola

 
nu ben ik een beetje aan dunne ik denk van de lactulose,

ben daar gelijk mee gestopt,maar wat is dat erg zeg!!

zo'n verstopping.

gr lola

 
Het is zover! Ik heb mijn angst voor melkeiwit kunnen loslaten en heb rauwe melk gekocht. Ooh wat ongelooflijk lekker is dit toch! Ik zou zou een hele liter achter elkaar kunnen opdrinken.

Afwachten of ik het verdraag. Mijn eiwitvertering, zeker van eieren en melkeiwitten is niet goed. Vanuit de levende bloedanalyse scoorde ik er 100% intolerant op.

Maar, volgens mij wordt de bloedtest alleen op gepasteuriseerde melk uitgevoerd en wat ik begrijp, veranderen eiwitten van samenstelling door het pasteuriseren?

Ik vind het best spannend.

Eieren durf ik (nog) niet aan.

Weet iemand of betaine HCL helpt om, bij intolerantie voor eiwitten, toch de eiwitten goed te kunnen verteren? Zo ja, welk merk is dan goed? Of maakt dat niet zoveel uit.

 
Boschje, wat goed van jou :D en nu maar hopen dat dit goed valt, ik zou langzaam opbouwen en de reactie afwachten.

Als je met eieren begint, dan kun je eerst de dooier nemen, volgens mij gaat dit over het algemeen beter dan het eiwit.

Ik eet haast alleen maar dooiers.

 
Mike vertelde laatst dat je een rauwe eidooier in melk kunt doen als de melk niet goed bij je valt.

 
Kan dit ook bij ei intolerantie? Ik weet nog niet of de rauwe melk al dan niet goed valt.

Vandaar ook mijn vraag over de betaine HCL.

 
Boschje, wat goed van je! Ja, het is heerlijk he? Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat vallen bij jou! Bij GAPS bouwen ze alles theelepel-gewijs op. Ik neem aan dat jij wel wat meer neemt. :) Houd ons op de hoogte!

 
Haha, ja Rapunzel dat klopt. Ik weet dat het veel en veel beter is, echter... ik kan gewoon niet met theelepels opbouwen. Vooral omdat ik het zo lekker vind. Gulzig! Een ' boulimia' eigenschap denk ik :|

@ Mike weet jij wellicht antwoord op mijn vraag over de verandering van eiwitten bij pasteurisatie en dat dit wellicht van invloed kan zijn op een intolerantie probleem voor melkeiwitten? En misschien ook een antwoord op mijn vraag over betaine HCL?

 
Ik gebruik nu ook bijna een maand de Super Enzymes van NOW Foods, maar dan de tabletten. Ik ga volgende keer de capsules gebruiken, kijken of er verschil in zit. Ik denk het niet.

Ik ben er in ieder geval superblij mee, want ik merk dat alle voedingstoffen beter worden opgenomen (duh, dat is de bedoeling van enzymen). Wat ik ermee wil zeggen, is dat het spul gewoon werkt, net als de andere producten van NOW Foods. Een aanrader dus, zoals Mike doet beaam ik het.

 
Hartstikke bedankt, ik ga ze bestellen. Voor nu heb ik hier in het dorp de betaine HCL van ortica gekocht, om in ieder geval al wat verlichting te ervaren. Zeker nu ik aan de rauwe melk ga. Besloten om de koffie en wijn in te ruilen voor rauwe melk. :) volgens de bloedanalyse verdraag ik koffie, druiven (wijn), maar geen melkeiwitten. Dat is toch eigenlijk van de zotte. Omgedraaide wereld. Ik ga me ertegen verzetten en hoop dat mijn lichaam de rauwe melk verdragen kan

 
Overigens denk ik dat de capsules geen vreemd nasmaakje zullen hebben. De tabletten reageren namelijk gelijk met de cultuur in je mond, waardoor je een vreemd smaakje hebt. Maar dat is zo weer weg.

Ik zou ook eerst een verhoogde dosis doen de eerste paar dagen, zodat je in ieder geval voldoende enzymen hebt. Ik neem regelmatig 2 tabletten i.p.v. 1 als ik bijvoorbeeld meer vlees eet. Dat bevalt goed en dan heb ik minder snel en minder lang een vol gevoel.

 
@vrysuyver

Ik neem nu denk ik 1.5 week die super enzymen in capsules en tot nu toe neem ik er elke keer nog 1 met elke maaltijd. Maar heb jij een vol gevoel bij het eten van vlees? Ik heb /had juist een vol gevoel bij aardappelen/rijst/pasta's etc... nooit eigenlijk echt met vlees. Ik heb net weer een vette maaltijd genomen: 150 gram snijbonen, 150 gram kipfilet met bacon en 200 gram gebakken zoete aardappelen met 50 gram gehakt, alles in volle roomboter gebakken.. Ik merk wel dat ik genoeg heb gegeten maar dat 'volle' gevoel ken ik niet meer, kan het eerder beschrijven als een 'verzadigd' gevoel. :) Maar wel interessant, waar ligt dit aan?

Ik hoef ook nooit meer 'uit te buiken', ik heb meteen volle energie...

 
Ergens op dit forum was al eens het kauwgedrag benoemd. Dat is bij mij dus echt zwaar onder de maat. En waar kauwen ervoor zorgt dat de enzymen in de mond goed vermengd worden met het voedsel, is dat bij mij dus problematisch.

Vlees is vrij compact in tegenstelling tot groente en brood. Ik moet dus goed kauwen om vlees goed verteerbaar te krijgen. Een kwestie van mijn gedrag aanpassen dus. Voorlopig moet ik dus extra enzymen nemen om vlees goed te laten verteren in mijn lichaam.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan