Rauw vlees en dierlijk eten

@jeroenvz ik merk hetzelfde met vers tegenover bevroren vlees. Lever zou ik ook absoluut niet gekookt willen eten. Ik koop meestal bij De Groene Weg en op de vestiging in Apeldoorn zijn verse organen maar zelden te verkrijgen. Dit terwijl ze op de vestiging in Groningen iedere week vers orgaanvlees hebben liggen, wat ook nog zeer betaalbaar is! Wat betreft vlees is Groningen een goede plaats om te wonen want je hebt er ook de wilde slager!

Wat betreft high meat, hoe vaak ben je van plan om het te luchten? Sommige mensen raden aan om het eens in de twee dagen te doen terwijl anderen eens per vier aanraden. Eigenlijk zouden wij toegang moeten hebben tot uitgebreide informatie wat betreft het bereiden van high meat, net zoals dat mogelijk is bij het rijpen van kazen.

Edit: ik heb het zelf om de 3 dagen wat lucht gegeven.
 
Zelf eet ik geen rauw vlees, maar waarom verdiepen jullie je niet in dry aging van vlees? Hier is zat info over bekend. Denk aan het Franse cote de boef. Het voordeel van deze methode is dat de eiwitten in het vlees al gedeeltelijk afgebroken zijn, een voorverteringsproces door probiotische melkzuurbacterien.

Mike
 
@jeroenvz ik heb het iedere keer ongeveer een minuutje frisse lucht gegeven. Hier kon ik zelf ook niets over vinden.
 
@Kierch, heb jij je vingers in je oren? Ik geef je zojuist een gouden tip en je gaat er totaal niet op in?!

Mike
 
@Mike dry aging is wat Derek Nance ook doet met het vlees dat hij over heeft. Ik kan iedereen aanraden om wat video's over hem te bekijken, hij eet immidels 10 jaar rauw vlees.
Wat is het verschil met het maken van high meat behalve dat er meer lucht bij komt?

Edit: @Mike ik heb constant problemen met het laden van het forum hier vanaf mijn vakantieadres. Je input wordt zeker gewaardeerd.
 
Ik kan dat filmpje niet exact volgen omdat het in het engels is. Maar zover ik ervan begrijp zou dit neer moeten komen op fermenteren toch? tenminste, ik heb het idee dat ze dat zegt. Maar waarom moet er dan lucht bij? Wat is daarvan het nut?

Ik las dat je deze bereiding van vlees makkelijker kan verteren dan vlees wat gebakken is. Gefermenteerd voedsel is goed voor maagzuur. Dus wellicht dat je daardoor niet zo snel vol zit van vlees. Als je van bereid vlees wel snel een vol gevoel hebt zou dat toch wel kunnen duiden op een probleem met de spijsvertering.

Aan mij zou dit niet besteed zijn om zo te eten. Die mevrouw geeft ook best wel wat waarschuwingen.
Ik heb dit topic niet zo gevolgd maar je filmpje trok me aandacht. Mijn maag denkt er anders over ?
 
Dat er af en toe lucht bij moet heeft ook te maken, meen ik ooit gehoord hebben, dat er anders botulisme kan ontstaan. Kwa smaak is het net zoals andere gefermenteerde producten, het is een beetje zurig met een heel palet van andere smaken erbij, ik vind het wel lekker.
 
Oke. Helder. Gefermenteerde producten zijn zeker lekker. Maar gefermenteerde lever, ik denk niet dat ik mezelf eraan zou wagen. Stoofpotjes zijn mijn favoriet. Maar ieder zijn ding.
 
Ik ben 3.5 jaar geleden begonnen met het eten van rauwe eieren, zon 6 per dag maar haal er ook vaak een stuk of 10.

Lang verhaal maar kort door de bocht had ik een soort breakdown van collageen door immense stress, koperdisregulatie en een microneedling sessie op mijn gezicht.

Ik vond een site over rauwe eieren en had niets te verliezen. Ik heb werkelijk de klok terug gedraaid en mijn bindweefsel is zelfs beter dan 10 jaar terug. Ik eet ook al.een tijdje iedere week 200gram rauwe lever.

Op Instagram vond ik voor en na fotos van mannen op primal diet en t verschil na 1 tot 2 jaar is echt aanzienlijk.

Ik neig steeds meer naar raw primal diet omdat ik merk dat rauw vlees me veel beter valt. Maar bak t soms ook kort.

Ook maak ik de lubrication formula van Aajonus regelmatig, heerlijk.
Ik weet niet wat waar is wat is geschreven op de eertste pagina's maar hij was zijn tijd vooruit. Hij sprak ook al over dat virussen exosomen waren.

Dit is trouwens een fantastisch kanaal over raw primal diet. En kan me me met veel denkbeelden vereenzelvigen.

https://www.youtube.com/c/CarnivoreLife
 
Ik vond een site over rauwe eieren en had niets te verliezen. Ik heb werkelijk de klok terug gedraaid en mijn bindweefsel is zelfs beter dan 10 jaar terug.

Hoe weet je dat het bindweefsel beter is. Kun je dat zien of voelen?

Hoe eet je die eieren? ergens doorheen of opgeklopt o.i.d.?


 
Ik vond een site over rauwe eieren en had niets te verliezen. Ik heb werkelijk de klok terug gedraaid en mijn bindweefsel is zelfs beter dan 10 jaar terug.
Hoe weet je dat het bindweefsel beter is. Kun je dat zien of voelen?

Hoe eet je die eieren? ergens doorheen of opgeklopt o.i.d.?
daar ben ik ook wel benieuwd naar.

 
Ik vond een site over rauwe eieren en had niets te verliezen. Ik heb werkelijk de klok terug gedraaid en mijn bindweefsel is zelfs beter dan 10 jaar terug.
Hoe weet je dat het bindweefsel beter is. Kun je dat zien of voelen?

Hoe eet je die eieren? ergens doorheen of opgeklopt o.i.d.?
daar ben ik ook wel benieuwd naar.

 
Het is voller, steviger, en voelt massiever mijn hoofd is ook breder geworden. Het omgekeerde wat vegans krijgen eigenlijk.

Ook ben ik op mijn 19e gediagnosticeerd met lipoedeem en mjjn benen zien er nu met 41 vrijwel normaal uit. Cellulitus is zo goed als verdwenen.
Vroeger zaten mijn nenen altijd onder de blauwe plekken en due heb ik nog zelden.
Had als kind al vrij dunne nagels en nu splijten ze nooit meer en voelen ook steviger.
 
Hoe eet je die eieren? en doe je dat nog steeds? Zoveel?
Breakdown van collageen? Wat moet ik me daarbij voorstellen?


Ik zit momenteel 2 eigeel, 2 eetl. olie en sinas sap weg te werken. Vind ik om de dag al veel maar wel lekker.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.861
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan