Rauw vlees en dierlijk eten

Kierch

New member
Hallo allemaal. Na een tijdje met grote interesse te hebben meegelezen, vooral in wereldpolitiek en nieuwsachtergronden, heb ik besloten een account aan te maken.
Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik dit forum op het spoor gekomen na het zoeken naar adresjes voor rauwe melk. Immmidels weet ik dat er hier genoeg mensen aanwezig zijn die het belang inzien van rauwe melk/zuivel. Mijn vraag is of er hier mensen zijn die ook andere dierlijke producten zoals vlees en eieren rauw eten.

Zelf ben ik ex-veganist. Op een gegeven moment kwam ik via youtube wat video's tegen die mij uit deze weg van leiden en illusie hebben verlost. Vervolgens ben ik vrij snel overgegaan op het eten van rauw vlees, eieren en zuivel. Langzamerhand ben ik steeds meer plantaardige producten in mijn dieet gaan vervangen voor dierlijke producten en sinds een maand of 6 eet ik voornamelijk een rauw dierlijk dieet. De focus ligt op het eten van organen en vet. Jammer genoeg kan ik zuivel niet verteren op dit moment, anders zou ik veel boter eten.

In mijn optiek zijn dit de grootste voordelen van het eten van rauw vlees ten opzichte van gekookt:
1) De bacteriën blijven intact, waardoor het probiotisch is.
2) De enzymen blijven intact waardoor het makkelijker te verteren is.
3) Wateroplosbare vitaminen (B+C) zijn in grotere hoeveelheden aanwezig omdat ze bij het kookproces deels verloren gaan.

Zijn jullie bekend met We Want to Live van Aajonus Vonderplanitz? Zo niet, dan ben ik bereid om een kopie te delen met mensen die interesse hebben.
Verder begrijp ik dat het eten van rauw vlees voor veel mensen een grote stap is om te overbruggen. Dit is in mijn optiek geheel psychologisch. Overal om ons heen wordt vlees namelijk al rauw gegeten, denk aan sushi, carpaccio, steak tartare etc.

Ask me anything!

PS: Ik heb ook het zogenaamde 'high meat' gemaakt en gegeten.
 
Ik op 25 november 2017 in een andere topic:



WAPF-aanhangers herinneren zich misschien nog de misdadige ‘raid’ die er vanuit overheidswege (dankjewel, Obama!) in 2011 plaatsvond op het rauwe melk-initiatief dat ‘Rawesome Foods’ heette, waarbij een gewapend SWAT-team een inval deed en rauwe melk en rauwmelkse kaas in beslag nam en vernietigde (de rauwe melk werd demonstratief in de gootsteen gekieperd!) en de initiatiefnemers (waaronder een WAPF chapter leader genaamd Victoria Bloch) werden gearresteerd:

https://www.naturalnews.com/033222_raw_food_conspiracy.html

https://www.naturalnews.com/033220_Rawesome_Foods_armed_raids.html

https://www.naturalnews.com/036064_Sharon_Palmer_Healthy_Family_Farms_chicken.html

En wie was de tipgever? Juist ja, die voorvechter van rauw voedsel, niemand minder dan Aajonus Vonderplanitz, die bovendien zijn voedings’diploma’ (een PhD!) bleek te hebben GEKOCHT en initiatiefneemster Sharon Palmer wilde AFPERSEN:

https://www.naturalnews.com/036076_Aajonus_Vonderplanitz_doctorate_nutrition.html

https://www.naturalnews.com/036123_Aajonus_Vonderplanitz_Sharon_Palmer_secret_audio.html

Toen dit uitkwam nam Vonderplanitz de wijk naar Thailand, waar hij een oude boerderij voor een prikkie kocht. Niet alleen het voedsel van Vonderplanitz en zijn karakter waren verrot, het balkonnetje van zijn boerderij waar hij twee jaar later tegenaan leunde ook. Hierdoor maakte hij een lelijke val, met inwendige bloedingen tot gevolg. Hij weigerde zich regulier te laten behandelen in het ziekenhuis en overleed in 2013 op 66-jarige leeftijd.

Mike
 
Goed dat je dit nog een keer aanhaalt, ik heb er eerder over gelezen maar het was niet blijven hangen.
Zo zijn er nog meer zaken over Aajonus die schimmig lijken. Hij claimt bijvoorbeeld gevoerd te zijn door coyotes toen hij op het punt van sterven lag.
Verder ben ik het oneens met hem over het feit dat hij iedereen zomaar aanraadt rauwe zuivel te drinken terwijl een groot deel van de mensen hier problemen van gaat krijgen. Daarnaast raadt hij rauw vlees aan in het algemeen en niet specifiek orgaanvlees.

Ik weet dat Aajonus in de clinch lag met veel personen en instanties, o.a. big pharma waardoor hij claimt geinjecteerd te zijn met het swine flu vaccine. Dit wetende maakt zijn advies voor mij niet minder waardig. Wat mij betreft is rauw vlees 'next level' ten opzichte van een gekookt vlees dieet, het zogenaamde 'carnivore diet' wat nu in opkomst is.

Veel mensen geloven in een complot omtrent zijn dood. Dit o.a. omdat hij openlijk sprak over chemtrails.
 
Aajonus heb ik diverse lezingen van gezien. Zijn verhalen zijn echter zo ver gezocht en ongelofelijk dat ik niet anders kan dan afhaken. Bovenstaande info zegt ook wel wat voor man het eigenlijk was en dus in ieder geval niet één waar ik zo maar voedseladviezen zou van overnemen. Datzelfde is ook zo voor zijn aanhanger Sv3rige die minstens net zo veel onzin het net opgooit. Rauwe melk en eieren prima, maar rauw vlees en "high meat" zijn niet aan mij besteed. Redenen daarvoor zijn ruimschoots terug te lezen op dit forum.
 
@Healthbased in mijn inzien rijmt dat niet helemaal. Wat zijn voor jou redenen om melk en eieren rauw te eten maar vlees te koken?
 
Ik op 26 november 2017 over de sabotage door Vonderplanitz van het Rawesome Foods rauwemelk-initiatief:



Vonderplanitz ging aanvankelijk een samenwerkingsverband aan met ene James Stewart, die later het Rawesome-initiatief opzette. Toen Vonderplanitz echter slecht begon te reageren op de rauwmelkse producten van een de hoofdleveranciers van Rawesome, Healthy Family Farms van Sharon Palmer, beschuldigde hij deze leverancier van sjoemelen (de producten zouden niet biologisch zijn en niet vrij van soja en de eieren zouden besmet zijn) en startte hij zonder enig bewijs voor zijn beschuldigingen een site die Healthy Family Farms zwart maakte. Dit veroorzaakte een kloof tussen Vonderplanitz en Stewart, die Sharon Palmer bleef steunen en uiteindelijk leidde dit tot tot de inval van de FDA in 2011, waardoor Rawesome definitief de deuren kon sluiten.

Of er nu geheime audio is of niet, duidelijk is dat Vonderplanitz de kwade genius achter dit verhaal was. En dat uitsluitend op basis van een VERMOEDEN dat de producten van Rawesome niet zuiver op de graad waren! Het zegt veel over het karakter van Vonderplanitz zelf, bij wie duidelijk een steekje los was.

Er is nog veel meer over te zeggen, maar ik denk dat het punt wel gemaakt is. De man had ook geen enkele werkelijke bevoegdheid op het gebied van voeding. Op zich hoeft dat niet erg te zijn, dat heb ik ook niet, maar hij beweerde een PhD te hebben en ik niet! Daarnaast was hij paranoide aangelegd en geloofde hij dat de overheid en de farmaceuten achter hem aan zaten. Zou hij een ‘brain-eating parasite’ hebben opgelopen door al dat rauwe en rotte vlees?

Mike
 
@healthbased in mijn inzien rijmt dat niet helemaal. Wat zijn voor jou redenen om melk en eieren rauw te eten maar vlees te koken?

Simpelweg doordat rauw vlees veel moeilijker te verteren is dan bijv. rauwe melk. Richard Wrangham heeft er een uitgebreide studie over gedaan dat de mens juist is geëvolueerd door hun vlees te gaan koken.

 
@healthbased ik merk bij mezelf (en anderen) het tegenovergestelde van je bewering. Rauwe zuivel is alleen te verteren door mensen met een nog vrij onbeschadigd lichaam. O.a. antibiotica beschadigt het snel. Rauw vlees daarentegen is het makkelijkst te verteren eten wat er bestaat voor mij. Ik kan er een pond van eten en nog niet het gevoel hebben dat ik mezelf heb volgepropt. Bij gekookt vlees heb ik dat gevoel wel.

Over die studie, hoe kan er worden geclaimd worden dat mensen zijn 'geevolueerd' door gekookt vlees als rauw vlees meer voedingsstoffen bevat?

Bovendien erkent ook Weston Price dat alle traditionele stammen voor een deel van hun dieet rauw aten.

Heb je persoonlijk rauw vlees een poging gegeven?
 
Ik eet zowel rauw als gekookt vlees en ik merk ook dat ik met rauw vlees meer energie heb. Ik doe af en toe ook 2 of 3 dagen achter elkaar niets plantaardigs eten op een paar theelepels honing na dan. Ik ben nu ook bezig met high meat maken omdat ik daar erg nieuwsgierig naar ben maar ik weet niet of ik het ook daadwerkelijk durf te eten. @ kierch wat deed het eten van high meat met jou?
 
ik vraag me af of dat zo is. Een hond van een goede vriendin werd ernstig ziek door vaccins tegen Weil en Rabies. De dierenarts die haar begeleidde heeft een uitgebreid bloedonderzoek gedaan bij de hond en daarin kwam naar voren dat de hond wel vlees mocht maar niet rauw, dat kon ze niet verteren ivm beschadigde darm (leaky gut), overal moest de kook over. Was te zwaar voor de spijsvertering van de hond volgens de dierenarts. Deze dierenarts is niet de eerste de beste maar degene die het rauwvleesmerk CarniVoer heeft ontwikkeld. Hij adviseert absoluut rauw vlees voor een dier van de beste kwaliteit, maar dus niet bij deze zieke hond. Spijsvertering niet op orde, slechte vertering, met kook erover makkelijker. Eiwitten zijn zwaar verteerbaar, normaal is de PH in de maag van de hond dacht ik 1,5, zeer zuur.
Ik denk dat je het verhaal aardig kunt doortrekken naar ons mensen.
Ik snoep ook wel eens wat rauwvlees als ik gehaktballen sta te maken voor mijn gezin, heerlijk. Maar eet geen grote hoeveelheden. Lekker lang braden, tegenwoordig veel in mijn Bastard egg - slowcooking. Volkeren doen dit al eeuwig.
 
Het is idd koken geweest wat ons slimmer heeft gemaakt. Dit heeft idd te maken met een hogere verteerbaarheid, waardoor meer dierlijke eiwitten gemakkelijker konden werken aan de bouw van onze hersenstructuur. Dit leidde tot een alsmaar toenemende intelligentie, met als kroonstuk de neocortex, die een omvang heeft die ongeevenaard is onder vleesetende dieren. Overigens zijn wij zelf geen dier maar een aparte soort en laat niemand je iets anders wijsmaken!

Mike
 
Ter aanvulling: alle culturen op de wereld kennen ook rauwe vleesgerechten. Hier in NL hebben we filet americain, in Italie hebben ze carpaccio en in Libanon hebben ze kibeh. Er is dus niets mis met rauw vlees. Of rauwe vis - wat te denken van ceviche, wat in veel Zuid-Amerikaanse landen wordt gegeten?

Mike
 
Ik heb vandaag "Fat of the land" van Vilhjalmur Stefansson besteld bij amazon.de voor € 15 en gratis verzending. Stefansson beschrijf hierin de tijd dat hij samenleefde met de eskimo's, die toch ook aardig wat rauw vlees eten maar ook vlees koken en vlees laten fermenteren/rotten. Volgens mij een interessant boek over voeding.
 
@jeroenvz hoe ben je op het spoor gekomen om rauw vlees te eten? High meat is veilig om te eten voor zover ik weet. Zolang je het maar om de 3-5 dagen wat frisse lucht hebt gegeven en hebt bewaard in een glazen pot. Kan zowel in de koelkast worden bewaard als daarbuiten, waar het sneller fermenteerd. Wat voor soort high meat ben je aan het maken?
Zelf heb ik twee potjes 'high liver' gegeten. Voor mij is het een kleine mood booster en het geeft me wat extra honger. Iedereen reageert er anders op, verwacht vooral geen wonderen. Het is de beste probiotica die je kunt vinden, vele malen sterker dan bijvoorbeeld kefir.
 
hier een filmpje voor uitleg wat HIGH MEAT is. Ik wist niet dat zo genoemd werd, al had ik wel een vermoeden natuurlijk ;)
 
Bovendien erkent ook Weston Price dat alle traditionele stammen voor een deel van hun dieet rauw aten.

Klopt, dat ontken ik ook niet.



Heb je persoonlijk rauw vlees een poging gegeven?



De reguliere rauwe vlezen heb ik wel gehad maar niet hetgeen jij bedoelt. Ik sta er eerlijk gezegd niet geheel onwelwillend tegenover maar tot op heden nog niet gedaan. Een poging in de toekomst sluit ik niet uit, maar dan wel in beperkte mate.
 
@ Kierch, ik ben een jaar geleden begonnen met af en toe rauw vlees eten toen ik een youtube filmpje zag van sv3rige. Ik heb toen het een en ander over gelezen en sv3rige legt ook veel uit tijdens zijn anti-vegan demonstraties waarom het beter is om rauw vlees te eten. Ik eet nu zowel rauw als gekookt vlees maar sommige dingen eet ik alleen maar rauw zoals lever omdat ik dat gewoon lekkerder vind. Maar een speklap of ander varkensvlees eet ik nooit rauw omdat ik dat gebakken veel lekkerder vind. Maar als ik iets voor het eerst eet, eet ik het altijd eerst rauw. Zo heb ik vorige week voor het eerst lamshart op en ik kan me nu niet voorstellen dat het gebakken nog lekkerder is. Wat ik wel merk is dat vers vlees veel lekkerder is om rauw te eten dan ontdooid vlees maar gelukkig heb ik een slager in veenendaal gevonden die vlees van natuurrunderen vers verkoopt.
Ik ben op dit moment high liver aan het maken, het zit nu een week in de pot.
 
Ja. Ik werk ook in Veenendaal en daarom kan ik uit werk ff langs de Geer rijden en vaak rij ik daarna door naar ecoboerderij de Haan in Ingen of naar Boerderij van Steenbergen in Bennekom voor boter van de Hooilanden.
 
wat grappig, steeds meer bekenden, ik kom net bij Mattthijs vandaan en 1x in de maand bezorgt John van der Geer bij mij aan huis in de Betuwe
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan