Rauw melkse kaas

Zo zonde dat ze al die mooie producten van de natuur zo verpesten.

Maar is er niemand die van kaas (rauw) een vieze na smaak krijg? Of moeten mijn smaak pupillen aan puur voetsel wennen. Me zoontje vindt het trouwens ook niet zo lekker.

 
Zo zonde dat ze al die mooie producten van de natuur zo verpesten.

Maar is er niemand die van kaas (rauw) een vieze na smaak krijg? Of moeten mijn smaak pupillen aan puur voetsel wennen. Me zoontje vindt het trouwens ook niet zo lekker.

 
Wij krijgen geen rare smaak na het eten van rauwmelkse kaas, het is heerlijk.

Dan zou je misschien toch bij de boerderij eens moeten vragen hoe ze het maken, wat voegen ze toe, waarmee wordt de korst gemaakt? etc.

Wat voor stremsel gebruiken ze, is het dierlijk of vegetarisch?

Lia

 
Fijn om te zien dat er steeds meer boerenkaas in supermarkt en ekop plaza te vinden is. Ook bij Marqt bijv. staat goed aangegeven of de kaas obv rauwe of gepasteuriseerde koemelk is. Naast boerenkaas van jong tot oud, zijn er ook andere kaasjes te vinden obv rauwe melk. Zo heeft AH o.a de volgende rauw melkse kaasjes: Emmi gruyere kaas, een brie soort, Morbier AOC 45+.

Hierboven werd een melding gedaan van het gebruik van een E-nummer in boerenkaas. Ik neem aan dat de boer zo veel mogelijk puur laat als hij als rauwe melk gebruikt. Boerenkaas betekent dat de boer die heeft gemaakt en dus minder/ niet bewerkt is.

 
De korst, wist niet dat daar ook nog verschil in zat.

Wat zou een goede korst moeten zijn? Heb daar echt nog nooit iets van gehoord. Haha ben ook nog heel nieuw hier :)

 
Weet iemand waar een pipet te koop is zoals in het volgende filmpje te zien is?

?t=20s

Het gaat dus om een groot plastic pipet waarmee je bijv. room van opgeroomde melk kunt zuigen en zo zelf crème fraîche en boter kunt maken. De room afscheppen met een soeplepel lukt natuurlijk ook, maar dit lijkt me makkelijker.
 
De vraag is lang geleden gesteld over de rare smaak na het eten van rauwmelkse kaas; mijn ervaring is dat dit komt door vegetarisch stremsel. Altijd nadat ik kaas heb gehad met vegetarisch stremsel heb ik ook een vreemde smaak, net als na chocolade met sojalecithine. Let er maar eens op. Voor mij geen vegetarisch stremsel meer, want ik krijg er ook eczeem van. Succes Pautje!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.860
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan