Radeloos

Er zijn hier verschillende mensen met al of niet voormalige eet- en beweegstoornissen aanwezig. Enkele uitzonderingen daargelaten kampen deze forumleden met ernstige tekorten aan serotonine. Wat jij beschrijft, Bizzkwiekje, zijn de wtange vruchten die je plukt van je verleden. Het zal nog wel een tijdje duren voordat je hiervan herstelt. Koester daarom de kleine succesjes en overwinningen!

Mike

 
lieve mensen bedankt voor jullie reaktie. Het is voor mijn een helende ervaring geweest. Op het moment dat ik me zo slecht voel en niemand iets te bieden heb, om er dan toch te mogen zijn en uit te reiken. Heel fijn. Ik heb inmiddels adrenal besteld en zal ook even kijken wat ik met de andere tips ga doen.

 
Tijdens mijn vertaling van het boek Cure Tooth Decay van Ramiel Nagel kwam ik de volgende woorden tegen die heel erg goed aansluiten bij de tot nu toe geplaatste posts:

Quote:
Hoezeer mensen ook streven naar een gezond gebit, slechts weinig mensen willen voor de volle 100% echt gezond worden.

De meesten van ons hebben een mengeling van emoties met betrekking tot onze wens om gezond te zijn. Net als de maan hebben we een lichte en een donkere kant.

Maar als we ons alleen richten op onze lichte kant en de donkere kant negeren, gaan we voorbij aan datgene wat het leven prachtig en evenwichtig maakt.

Onze lichte kant wil gezond zijn en onze duistere kant wil ongezond zijn. Het klassieke resultaat van dit innerlijke conflict is de wens dat ons tandbederf geneest, zonder dat we het werk hiervoor willen verzetten.

Dit is een belangrijk principe waaraan de moderne tandheelkunde haar ontstaan en macht ontleent. De tandheelkunde helpt ons niet onze donkere kant die ziek wil zijn onder ogen te zien. De reguliere tandheelkunde houdt ons ziek door ons te vertellen dat tandbederf niets met onszelf te maken heeft, maar volledig te wijten is aan bacteriën en waar deze bacteriën zich mee voeden.

Het gevolg van het niet onder ogen zien van je eigen duistere kant, die zich uitsluitend vertoont als er niemand kijkt, is dat we onbewust gezondheid met leed kunnen gaan vereenzelvigen.

Het leed dat we in verband brengen met de moeite die we moeten doen om gezond te worden kan zich in vele vormen voordoen: klagen over lichaamsbeweging, geloven in informatie die de kracht van zelfheling tegenspreekt of niet extra willen betalen voor gezond voedsel of voor een betere tandarts.


Wees dus geen zelfsaboteur!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.741
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan