Radeloos

dank je wel poekie, ja en het ging me toch helemaal fout toen ik het wilde plaatsen. Stond het er ineens 4 keer :oops: gelukkig was mike online en kon het direkt herstellen. Maar ik schaamde me dood omdat het zo opviel. pfff heb ik weer haha. Maar goed, ik zat er inderdaad even helemaal doorheen en had al dagen voor dood op de bank gehangen. Zo moeilijk als je weet dat er veel werk op je ligt te wachten. Mijn stress punt is dat ik zzper ben maar mijn klanten betalen niet en stellen het te lang uit waardoor ik in de financiele problemen kom En dan heb ik het al snel over 5000 euro waar ik op zit te wachten. Natuurlijk doe ik daar iets in maar vooralsnog is het nog niet opgelost. Dit soort stress is voor mij altijd het moment dat ik zo in de angst schiet dat ik mezelf helemaal verdoof. Totdat er weer geld op mijn rekening staat dan kom ik ook weer in beweging. En had vanmiddag het diepte punt te pakken. Maar het gaat nu alweer beter. ik heb net afgewassen en mijn kerstspullen op geruimd. Dat geeft al weer een goe gevoel. Normaal zou dit aanleiding zijn om me vol te proppen met chips en chocola om het weg te eten en het weer uit te spugen. Nu ben ik er door de emoties heen gegaan en heb het gewoon doorvoeld zonder afgeleid te worden door slechte voeding Dus dat heb ik alweer gewonnen.

 
En dat terwijl je eerder nog schreef dat je stress nog nooit zo laag is geweest... Financiële stress is óók stress en kan er flink inhakken, hoor. Onderschat het niet.

In ieder geval heb je zeker winst behaald door te doorvoelen! Dat is alwéér een stap in de goede richting.

Mag ik trouwens vragen in welke sector je werkzaam bent?

 
Quote:
Stond het er ineens 4 keer



Blijkt toch maar weer dat je het toch wel 'graag' wilde delen met ons.

En je hoeft je absoluut niet te schamen hoor. Je bent niet de eerste waarvan iets meerdere keren wordt geplaatst.

Gelukkig kan Mike inderdaad ingrijpen als dat gebeurt. pffff

Vervelend, jouw financiële situatie. Dat kan je er nou net niet bij hebben.

En goed dat je jezelf niet hebt volgepropt met transvetten.

Als je weer eens die behoefte hebt pak dan een bekertje slagroom. :wink:

 
Quote:
Ik ben blij te horen dat ik niet de enigste ben die er af en toe helemaal doorheen zit en in een duister hok in zichzelf opgesloten zit.


helemaal niet idd!! je hebt al veel goed advies gekregen zie ik en het klinkt ook alsof je je een stuk beter voelt! ik wil je graag toch laten weten dat ik met je meeleef en je veel sterkte wens!

 
Er bestaat een deurwaarder die werkt op nocure/nopay basis, als het ze lukt de niet betaalde rekening te incasseren dan krijg je ( geloof ik) 80% van de rekening en 20% houden zij.

Dit kan een oplossing zijn voor rekeningen die langere tijd niet betaald worden.

Misschien scheelt dit wat stress.

 
Dirtsa, het kan zijn dat je gelijk hebt, maar het hangt ook een beetje van je clièntele af. Als je grote spelers of vooral vaste klanten hebt, die wel betalen, maar later, vervangen ze je vrij snel voor een ander wanneer je met een incassobureau aankomt. Als het je dus je vaste clienten gaat kosten, levert dat uiteindelijk nog veel meer stress op en zou ik daarmee uitkijken.

 
Ja dat is inderdaad een dillema pinklady en Dirtsa. Maar weet je, ik ga het helemaal uit handen geven zodat het gesystematiseerd wordt. Ik heb nu dus ook stappen ondernomen om het niet meer zover te laten komen. TOch blijft het interessant om te kijken waarom ik het steeds zover laat komen. My money zone is my comfert zone helaas.

terwijl ik a materialistisch ben zal ik maar zeggen.

Maar op het moment dat ik geen geld genoeg heb, gaan al mijn alarm bellen rinkelen. ER IS NIET GENOEG. en lang heb ik dit gecompenseerd met heel veel eten. ZOdat ik daarin het gevoel kon voelen genoeg te hebben, alleen dat bleef natuurlijk altijd uit.

MIjn diepste angst is dat er niet genoeg is en dat kun je invullen met eten, liefde, geld, ruimte. aandacht noem maar op. Maar daar werk ik aan dmv een therapie groep waar ik iedere week heen ga.

 
Je bent echt niet de enige zzp er die hiermee worstelt, meestal zijn dit handwerksmensen, die dat gedoe met geld eigenlijk maar vervelend vinden. mensen horen ook gewoon netjes te betalen, je loopt de supermarkt ook niet met een volle kar, roepend dat je wel : een keertje zult betalen.

 
Daar heb je wel gelijk in Dirtsa, maar helaas leert de praktijk dat je ook zuinig op je klanten moet zijn en dan wel eens water bij de wijn moet doen.

Het is nu eenmaal makkelijker om niet te betalen voor een dienst dan in de supermarkt, hoe oneerlijk dat ook is.

Je zou het gedeeltelijk kunnen ondervangen door met voorschotten te werken en daarna eventueel een incasso erop te zetten, hoewel je voor dat laatste (en voor het eerste misschien ook wel) toch echt je klanten moet kunnen inschatten.

 
Als wij al met een kar de supermarkt uitlopen betalen we ook niet hoor.

Er ligt dan nl. niets in. :mrgreen:

Wij hebben andere inkoopkanalen, de biologische-dynamische boeren.

 
Pinklady, ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ben het er helemaal niet mee eens. Waarom moet je zuinig zijn op klanten die niet/te laat of half betalen?

Je moet zuinig en trots zijn op je produkt en ervoor staan, dus het normaal gaan vinden dat mensen dit betalen.

En Poekie, wij lopen niet eens meer de supermarkt door, want om nou met een lege kar door de winkel te lopen... :mrgreen:

 
Omdat je anders niet heel veel klanten meer overhoudt ;) Ook prima, als je daarmee kunt leven. Dan hoef je ook helemaal niet zuinig op je klanten te zijn.

Ik ga er echter vanuit dat je als ZZP'er (en niet alleen als ZZP'er) toch inkomsten wilt genereren... en daar heb je klanten voor nodig. Als die niet zomaar komen aanwaaien, ben je toch afhankelijk van je vaste klanten en heb je er niets aan om die weg te jagen. Niet-betalende klanten zou ik er natuurlijk ook uit schoppen. Maar laatbetalers zou ik toch niet zonder meer wegjagen.

 
Mijn vriend is ook ZZP-er geweest, maar vanwege dat gedoe met klanten is hij nu weer in loondienst gegaan. Het wrat hem op.

 
Een gebrek aan vitamine D is een veel voorkomend verschijnsel gedurende de wintermaanden in ons land omdat het lichaam vanwege het weinige zonlicht dit niet kan aanmaken. Vitamine D is een belangrijke factor voor de aanmaak van het "happy hormoon" serotonine.

Ik weet niet hoe oud je bent en ik hoop niet dat ik je beledig, maar ook je leeftijd (zo rond de 50) gaat een rol spelen bij een vernminderde aanmaak van vitamine D, waardoor de behoefte daaraan nog groter wordt. Het zou dus kunnen dat je serotonine niveau nu erg laag is, waardoor je je depressief voelt. Extra inname van vit. D zou wellicht soelaas kunnen bieden. Stress echter zorgt voor de aanmaak van cortisol, wat weer een remmende werking heeft op je serotonine.

Daarnaast is het zo, dat zelfs wanneer je je gezond voedt, ons brein in staat is alles te overrulen. Als ik je verhaal zo lees, zou ik je absoluut aanbevelen ondersteuning te zoeken bij een goede therapeut. Als je dat wilt, weet ik er wel een voor je.

 
Gefermenteerde levertraan met boterolie (Blue Ice) zou wel eens van positief toegevoegde waarde voor je kunnen zijn bizzkwiekje

 
Hallo Bastiaan en boschje,

Ik ben 46 en sinds een maand op Gaps. Ik deed voorheen het raw food maar niet heel strikt. Ik bleef iets missen. De afgelopen weken heb ik me meer en meer verdiept en dingen toegepast volgens het gaps protocol. Ik kom nog allerlei dingen tegen die me verbazen als het gaat om mijn lichamelijke reakties. Vit D zou wel iets kunnen zijn maar probeer ook elke dag wel naar buiten te gaan. Maar ik zal er over navoelen. En wat die levertraan betrefd moet ik nog even wachten aangezien het schip met geld steeds niet aanmeert bij mij. Zodra er geld is kan ik wat supletie inkopen. tot die tijd moet ik het even zien te redden. Ben ontzettend blij met alle reakties hier en voel me enorm gesteund. Ik ben niet in mijn oude valkuil gevallen nl boulimia. Ja erg he dat je dat nog kan hebben op mijn leeftijd. Maar goed. Voor het eerst in mijn leven voel ik dat dit de manier van eten is voor mij. Ik had altijd een overtuiging dat het niet zo kan zijn dat ik alleen door m inder te eten honger te lijden en me een ongans moet sporten om op gewicht te blijven. Nu snap ik wat ik altijd deep down heb geweten. Het zijn de vetten die ik miste. dus ik ga leven en gelukkig zijn en worden. haha

Eindelijk, Dit was voor mij de missing link. Alleen nu nog een beetje geduld en TLC voor mezelf om te helen.

 
Ga maar voor heel veel geduld hoor :wink: Ik ben al meer dan 3 jaar met goede voeding bezig, vooral ook veel erover lezen, valkuilen etc. Sinds bijna een jaar begonnen met westonprice en alle aanbevelingen en nu extra groente toegevoegd. En er zijn zeker verbeteringen, maar zeer geleidelijk, zo geleidelijk dat het soms niet eens opvalt.

 
Bizzkwiekje, ik heb meer dan 25 jaar onder boulimia geleden. Daar pluk ik nu de 'vruchten' van . Ik ben 48 jaar en nog niet zoveel jaren hersteld. Shake hands.. :)

 
Bizzkwiekje, ik ben een binge eater geweest. Als ik had durven kotsen was ik ook een bulimia patiënte geworden. Ik pluk hier nu ook de vruchten van ook al is het bij mij toch wel zo'n 20 jaar geleden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.059
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan