"Droge ogen"syndroom

Ik heb gisteren geluisterd naar dit gesprek maar wordt er zoooo moe van. en ben in slaap gevallen dus heb maar de helft gehoord. Ik lees liever.
Ik denk wel dat ze een goed punt heeft. dus nogmaals luisteren.
 
Sinds begin deze week het boekje

Beter zien zonder bril

aan het lezen en oefeningen er in aan het doen voor nog beter zicht.
Blijkt dat het droge ogen-syndroom met name te ontstaan door het te weinig met de oogleden knipperen.
Na enkele dagen voldoende knipperen met de oogleden zijn mijn problemen met zere en droge ogen in ieder geval voorbij door dit advies op te volgen.

Voor mijzelf vermoed ik dat ik mij heb laten indoctrineren via films en media waar vaak de mensen hun ogen vaak langdurig wijdopengesperd houden :(
Op de lange duur is te weinig knipperen met de oogleden funest voor de ogen.

Bij mij merkte ik dat ik het natuurlijk knipperen, volgens de auteur - die de adviezen volgt van William Horatio Bates - met een frequentie van ongeveer 10 seconden, zo sterk had afgeleerd dat het knipperen in eerste instantie wat moeizaam ging. Nu gaat dat alweer supersoepel ☺️
 
Nee, je stimuleert je traanklieren door de achterkant van de tandenborstel te gebruiken aan de zijkant van je neus. Zo stimuleer je de anterior ethmoidal nerve.
Zie onderstaande screenshot uit de video.
Bekijk bijlage 16716
Hallo Medusa, ik probeer het 'plekje' te vinden in mijn gezicht. Ik heb een foto van een gezicht met het aanwijspunt erop getekend. (zie afbeelding, Trigeminal ganglion) 1707062809120.png
 
Laatst bewerkt:
Hallo Medusa, ik probeer het 'plekje' te vinden in mijn gezicht. Zou je een foto van een gezicht willen maken met het aanwijspunt erop getekend?
1707054790687.png
Ergens in de buurt van de rode lijn. Bij ieder mens verschillend. Je voelt het vanzelf of je goed zit want dan krijg je vreemde kriebels in je neus en de neiging om te niezen.
 
Grappig, ik had dit zelf al uitgevogeld dit en wordt nu middels deze video bevestigt. Castor olie tegen droge ogen. Heb er zelf nog steeds baat bij! In de video is het advies 6 keer per dag op oogleden, ik doe het alleen voor het slapen gaan maar misschien ga ik het nu wel vaker doen.
 
Iets op je oogleden smeren en dan? Dringt het door de oogleden heen?
je zou denken iets IN je ogen smeren/druppelen.
 
Iets op je oogleden smeren en dan? Dringt het door de oogleden heen?
je zou denken iets IN je ogen smeren/druppelen.
In bovenstaande video legt hij uit waarom je castorolie beter niet in je ogen kan druppelen. Op oogleden en eronder (wat ik al geruime tijd doe) is het beste.
 
Vaker met je ogenleden knipperen lost het droge ogenproibleem vaak gemakkelijk op.
Minimaal ongeveer elke 10 sec. 2 x knipperen met je ogenleden is de natuurlijke oogledenknipperfrequentie en gezond voor je ogen.
We hebben ogenknippergedrag met name verkeerd aangeleerd gekregen door acteurs op TV en in films, en staren naar TV-en computerschermen e.d.

In dit boekje staat het uitgelegd:

Er wordt ook uitgelegd hoe je relatief eenvoudig weer scherp kunt leren zien zonder bril.
Vrij recent heb ik met gemak een boek van ruim 1600 pagina's met kleine letters gelezen ZONDER BRIL.
Dat lukte me de laatste 20 jaar of meer al niet meer.
Met een paar minuten oefenen op slechts een paar dagen per week is dat nu een makkie geworden.
Een bril hoef ik al meer dan een jaar niet meer op.
Sterker nog: met bril op zie ik nu slechter.
 
Vaker met je ogenleden knipperen lost het droge ogenproibleem vaak gemakkelijk op.
Minimaal ongeveer elke 10 sec. 2 x knipperen met je ogenleden is de natuurlijke oogledenknipperfrequentie en gezond voor je ogen.
We hebben ogenknippergedrag met name verkeerd aangeleerd gekregen door acteurs op TV en in films, en staren naar TV-en computerschermen e.d.

In dit boekje staat het uitgelegd:

Er wordt ook uitgelegd hoe je relatief eenvoudig weer scherp kunt leren zien zonder bril.
Vrij recent heb ik met gemak een boek van ruim 1600 pagina's met kleine letters gelezen ZONDER BRIL.
Dat lukte me de laatste 20 jaar of meer al niet meer.
Met een paar minuten oefenen op slechts een paar dagen per week is dat nu een makkie geworden.
Een bril hoef ik al meer dan een jaar niet meer op.
Sterker nog: met bril op zie ik nu slechter.

En je eet daarbij ruime hoeveelheden natuurlijke vitamine A en bottenbouillon?
 
'Knipper met je oogleden' uit de link:
  • Blink: As simple as this may sound, people will often stop blinking when staring at a laptop or video game. If you are constantly rubbing your eyes or find your vision changing when staring at the screen, it's probably because you are not blinking.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.907
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan