• Beste forumleden, we maken nu gebruik van nieuw forum software. Je oude wachtwoord werkt hier niet meer. Klik op aanmelden en dan op de link "wachtwoord vergeten". Je kunt dan je wachtwoord opnieuw instellen.

"Droge ogen"syndroom

R

Romagi

Guest
Ik heb nog steeds last van droge ogen, maar de Weleda-druppels helpen niet zo goed als colloidaal zilver.
Momenteel heb ik een probleem erbij.
Er zit plotseling = van de ene op de andere dag - een soort wratje op mijn linker onderste ooglid. Schijnt soms vanzelf weg te gaan. Zolang ik geen last had (ik denk nu dat het er 14 dagen zit) dacht ik, gewoon afwachten.
Echter vanmorgen veel last, veel tranende ogen daardoor.
Het lijkt erop of het wratje langs mijn oog schuurt bij het knipperen en daardoor het oogwit beschadigd is en dat dat pijn geeft.
Ik heb uit nood een pleister geplakt op mijn gezicht zodat het ooglid iets naar beneden getrokken wordt en niet langs het oogwit schuurt.
Ik kwam tegen op een ayurvedische site dat er gedruppeld kan worden met wonderolie.
Heeft er iemand ervaring met dit? Ik heb het in huis, vanavond toch maar even proberen.
Vit A en D - dat goed is voor de ogen - gebruik ik al via levertraan.
Ik dacht eigenlijk - kun je levertraan dan ook in je oog doen?
Ik wilde een afspraak maken bij een oogarts. Kan op 20 februari 2019 om 10 uur.
Of een andere arts - op 29 januari 2019.
Is er iemand die ook wel eens een soort wratje op de oogrand had?
Is wel een vreselijk moeilijke plaats natuurlijk.
Ik heb ook nog in huis Systane lidwipes. Daarmee kun je de ooglidrandjes schoonmaken. Mag niet in het oog komen staat er op. Maar als het op het ooglid zit en je doet je ogen dicht zit het dus wel op je oog.
Bovendien bevallen de ingrediënten me niet en geeft het ook pijn.
Als dat niet vanzelf verdwijnt zal het operatief weggehaald moeten worden
Iemand ervaring hiermee?
In die tussentijd zit ik natuurlijk te Googelen. Ik hoop nog wat te vinden.

G

Guest

Guest
Is dat wratje geen strontje Luesje? Die gaan vanzelf weer weg.

Zelf gebruik ik wel eens de homeopatische oogdrupprls van Oculoheel. Die zijn verpakt in minipipetjes en blijven heel lang goed. Werkt fantastisch.

Ogen staan direct in verbinding met de lever. Maar wat of wie wil je of kun niet zien?

R

Romagi

Guest
Ik weet dat het ook een strontje zou kunnen zijn, echter ik vind het nogal hard daarom dacht ik aan een wratje.
Verbinding met de lever?
Toevallig neem ik momenteel heel vaak het leverdrankje. In november was het 13x,ontl. in sept. 7x en in oktober 6x.
De echte leverreiniging is niets voor mij. Als de ontl. er niet snel genoeg uit is maar gedurende de hele avond met kleine beetjes omdat ik geen impuls heb dan ga ik echt door de grond van de pijn.
Volgens mij schuurt dat harde stukje dat vlak langs de rand van het ooglid zit dan tegen het wit van het oog aan en zorgt daar voor beschadiging. Even afwachten hoe het morgen gaat.
Vraag was heeft iemand wel eens zg wonder-olie in zijn oog gedaan?

R

Romagi

Guest
Tja, wat wil je niet zien?
Ik voelde me wel een beetje boos de laatste tijd.
Waarom?
Omdat we iedere dag door de regering bedonderd worden bv.
Ik hoorde op de radio dat grote bedrijven in plaats van gas nu op waterstof overgaan.
Onze gasleidingen die onder de grond liggen kunnen ook worden gebruikt voor waterstof.
Dit is maar 1 voorbeeldje. De rest staat allemaal hier al op dit forum.
Over het algemeen ben ik tevreden met mijn leven, ondanks bepaalde sores die niet meer te verhelpen zijn.
Heeft ook geen nut om daar lang bij stil te staan.

R

Romagi

Guest
Ds.JJ Roodsant gebruikte Duratears en/of Celluvisc. Even gegoogeld naar de ingrediënten. Knudde.
Ik durfde gisteren de ogen niet te druppelen met wonderolie, echter wel de randjes schoongemaakt. Nu vanmorgen voelen de ogen weer goed. Straks even druppelen zoals ik altijd doe, met colloidal zilver.
Vanavond durf ik denk ik wel te druppelen met die wonderolie.
Wat betreft de lever, mijn leverwaardes waren niet in orde. Daarom neem ik nu zo vaak het leverdrankje.
Gisteren weer genomen en mooi weer lege darmen zonder te hoeven spoelen.
Zeer prettige bijkomstigheid.

DeSouza

New member
Mike,

Het gebruik van omega 3 (visolie of COD) krijg ik meer angst gedachtes, waar zou het aan liggen? Iets met het omzetting van bepaalde neurotransmitters?

G

Guest

Guest
Liesje het kan ook zijn dat je iemamd uit het oog bwnt verloren.

Janneke

Member
Voor je ogen zijn allerlei voedingsstoffen belangrijk. Bijvoorbeeld ook gammalinoleenzuur, omega 3 en 7 zink en vitamine B. bijvoorbeeld een kinesioloog kan het voor je testen. Wel begint het met goede voeding.

R

Romagi

Guest
Het grootste gedeelte van het "wratje" dat dus wat meer naar onderen zat aan de oogrand is inmiddels weg.
Ik heb "zwarte zalf" in huis en heb dat op het laagst gelegen gedeelte voorzichtig erop gedaan.
Hogerop zodat het in mijn ogen komt durf ik niet. Wel smeer ik nu het restant dat precies op de rand zit, meer iets naar binnen dan naar buiten - in met verschillende dingen. Wonderolie gaat goed, CBD olie ook.
Wat ook heel goed voelt is vers eiwit van rauwe eieren.
Ik heb nog geen idee of ik naar een oogkliniek zal gaan. heb dus wel een afspraak 20 februari.
Dit soort bezoeken kosten heel veel geld, dat is niet het ergste, ik wil geen "rommel" in mijn ogen, antibiotica. En met natuurlijke middelen komen ze natuurlijk niet.
Ik heb al gezocht naar een biologische oogarts. niet gevonden.
Vreemd dat colloidaal zilver zo goed bevalt. De klacht is daarmee niet weg en dat is jammer.
Laatst kwam ik een erg goed artikel tegen over het behandelen van mijn klacht. Zal het opzoeken en hier plaatsen.

Romagi

Well-known member
Vandaag zocht ik naar andere dingen en kwam dit tegen.

Wat betreft ogen heb ik de onderoeken van de brillenzaak ook niet gedaan. Er moest gedruppeld worden en de bijwerkingen van die druppels stonden me niet aan. In de toekomst kom ik er achter of dat een goede beslissing was.
Wie het wil weten kan ik het nog terugvinden.
Bij nader inzien krijg ik vaker last van niet gezonde smeerseltjes. Deodorant (verschillende merken) heel veel jeuk.
Zalf voor de billen (anus). Ik ga door de grond van de pijn van die rotzooi.
Weledazalf voor babies = binnen 5 minuten verzachtend.
Oogdruppels van de drogist - en dan zocht ik die druppels die kennelijk de gezondste ingredienten hadden. Geen enkel produkt was bevallen.
collodiaal zilver bevalt wel + het merk Biodrop= toevallig gevonden via een Belgisch gezondheids opleidings-instituut. Weleda ogentroost is ook oke.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.377
Leden
8.491
Nieuwste lid
hoekie.01
Word vaste donateur van dit forum
Bovenaan