"Droge ogen"syndroom

Ik heb nog steeds last van droge ogen, maar de Weleda-druppels helpen niet zo goed als colloidaal zilver.
Momenteel heb ik een probleem erbij.
Er zit plotseling = van de ene op de andere dag - een soort wratje op mijn linker onderste ooglid. Schijnt soms vanzelf weg te gaan. Zolang ik geen last had (ik denk nu dat het er 14 dagen zit) dacht ik, gewoon afwachten.
Echter vanmorgen veel last, veel tranende ogen daardoor.
Het lijkt erop of het wratje langs mijn oog schuurt bij het knipperen en daardoor het oogwit beschadigd is en dat dat pijn geeft.
Ik heb uit nood een pleister geplakt op mijn gezicht zodat het ooglid iets naar beneden getrokken wordt en niet langs het oogwit schuurt.
Ik kwam tegen op een ayurvedische site dat er gedruppeld kan worden met wonderolie.
Heeft er iemand ervaring met dit? Ik heb het in huis, vanavond toch maar even proberen.
Vit A en D - dat goed is voor de ogen - gebruik ik al via levertraan.
Ik dacht eigenlijk - kun je levertraan dan ook in je oog doen?
Ik wilde een afspraak maken bij een oogarts. Kan op 20 februari 2019 om 10 uur.
Of een andere arts - op 29 januari 2019.
Is er iemand die ook wel eens een soort wratje op de oogrand had?
Is wel een vreselijk moeilijke plaats natuurlijk.
Ik heb ook nog in huis Systane lidwipes. Daarmee kun je de ooglidrandjes schoonmaken. Mag niet in het oog komen staat er op. Maar als het op het ooglid zit en je doet je ogen dicht zit het dus wel op je oog.
Bovendien bevallen de ingrediënten me niet en geeft het ook pijn.
Als dat niet vanzelf verdwijnt zal het operatief weggehaald moeten worden
Iemand ervaring hiermee?
In die tussentijd zit ik natuurlijk te Googelen. Ik hoop nog wat te vinden.

 
Is dat wratje geen strontje Luesje? Die gaan vanzelf weer weg.

Zelf gebruik ik wel eens de homeopatische oogdrupprls van Oculoheel. Die zijn verpakt in minipipetjes en blijven heel lang goed. Werkt fantastisch.

Ogen staan direct in verbinding met de lever. Maar wat of wie wil je of kun niet zien?
 
Ik weet dat het ook een strontje zou kunnen zijn, echter ik vind het nogal hard daarom dacht ik aan een wratje.
Verbinding met de lever?
Toevallig neem ik momenteel heel vaak het leverdrankje. In november was het 13x,ontl. in sept. 7x en in oktober 6x.
De echte leverreiniging is niets voor mij. Als de ontl. er niet snel genoeg uit is maar gedurende de hele avond met kleine beetjes omdat ik geen impuls heb dan ga ik echt door de grond van de pijn.
Volgens mij schuurt dat harde stukje dat vlak langs de rand van het ooglid zit dan tegen het wit van het oog aan en zorgt daar voor beschadiging. Even afwachten hoe het morgen gaat.
Vraag was heeft iemand wel eens zg wonder-olie in zijn oog gedaan?
 
Tja, wat wil je niet zien?
Ik voelde me wel een beetje boos de laatste tijd.
Waarom?
Omdat we iedere dag door de regering bedonderd worden bv.
Ik hoorde op de radio dat grote bedrijven in plaats van gas nu op waterstof overgaan.
Onze gasleidingen die onder de grond liggen kunnen ook worden gebruikt voor waterstof.
Dit is maar 1 voorbeeldje. De rest staat allemaal hier al op dit forum.
Over het algemeen ben ik tevreden met mijn leven, ondanks bepaalde sores die niet meer te verhelpen zijn.
Heeft ook geen nut om daar lang bij stil te staan.
 
Ds.JJ Roodsant gebruikte Duratears en/of Celluvisc. Even gegoogeld naar de ingrediënten. Knudde.
Ik durfde gisteren de ogen niet te druppelen met wonderolie, echter wel de randjes schoongemaakt. Nu vanmorgen voelen de ogen weer goed. Straks even druppelen zoals ik altijd doe, met colloidal zilver.
Vanavond durf ik denk ik wel te druppelen met die wonderolie.
Wat betreft de lever, mijn leverwaardes waren niet in orde. Daarom neem ik nu zo vaak het leverdrankje.
Gisteren weer genomen en mooi weer lege darmen zonder te hoeven spoelen.
Zeer prettige bijkomstigheid.
 
Mike,

Het gebruik van omega 3 (visolie of COD) krijg ik meer angst gedachtes, waar zou het aan liggen? Iets met het omzetting van bepaalde neurotransmitters?
 
Liesje het kan ook zijn dat je iemamd uit het oog bwnt verloren.
 
Voor je ogen zijn allerlei voedingsstoffen belangrijk. Bijvoorbeeld ook gammalinoleenzuur, omega 3 en 7 zink en vitamine B. bijvoorbeeld een kinesioloog kan het voor je testen. Wel begint het met goede voeding.
 
Het grootste gedeelte van het "wratje" dat dus wat meer naar onderen zat aan de oogrand is inmiddels weg.
Ik heb "zwarte zalf" in huis en heb dat op het laagst gelegen gedeelte voorzichtig erop gedaan.
Hogerop zodat het in mijn ogen komt durf ik niet. Wel smeer ik nu het restant dat precies op de rand zit, meer iets naar binnen dan naar buiten - in met verschillende dingen. Wonderolie gaat goed, CBD olie ook.
Wat ook heel goed voelt is vers eiwit van rauwe eieren.
Ik heb nog geen idee of ik naar een oogkliniek zal gaan. heb dus wel een afspraak 20 februari.
Dit soort bezoeken kosten heel veel geld, dat is niet het ergste, ik wil geen "rommel" in mijn ogen, antibiotica. En met natuurlijke middelen komen ze natuurlijk niet.
Ik heb al gezocht naar een biologische oogarts. niet gevonden.
Vreemd dat colloidaal zilver zo goed bevalt. De klacht is daarmee niet weg en dat is jammer.
Laatst kwam ik een erg goed artikel tegen over het behandelen van mijn klacht. Zal het opzoeken en hier plaatsen.

 
Vandaag zocht ik naar andere dingen en kwam dit tegen.

Wat betreft ogen heb ik de onderoeken van de brillenzaak ook niet gedaan. Er moest gedruppeld worden en de bijwerkingen van die druppels stonden me niet aan. In de toekomst kom ik er achter of dat een goede beslissing was.
Wie het wil weten kan ik het nog terugvinden.
Bij nader inzien krijg ik vaker last van niet gezonde smeerseltjes. Deodorant (verschillende merken) heel veel jeuk.
Zalf voor de billen (anus). Ik ga door de grond van de pijn van die rotzooi.
Weledazalf voor babies = binnen 5 minuten verzachtend.
Oogdruppels van de drogist - en dan zocht ik die druppels die kennelijk de gezondste ingredienten hadden. Geen enkel produkt was bevallen.
collodiaal zilver bevalt wel + het merk Biodrop= toevallig gevonden via een Belgisch gezondheids opleidings-instituut. Weleda ogentroost is ook oke.
 
Ik zit dit nogmaals te bestuderen want de kwaliteit van mijn ogen gaan achteruit.
Het zou nog kunnen dat mijn immuunsysteem er mede schuldig aan is, maar ook daar ben ik al jaren mee bezig.
Ondanks dat kreeg ik steeds een bloedneus en vit. K was de oplossing.

Ik heb al heel lang last van DROGE OGEN. Slik (de goede) levertraan en extra supplement met vit. A. e..a.

In huis gebruik ik geen bril, wel achter de computer en voor de TV en buiten op de fiets. Kijken in de verte is dus slecht. MIN 4 aan rechter oog, min 2 aan linker oog.
Volgens brillenwinkel is dat verschil tussen die ogen niet prettig voor de hersenen, die moeten steeds corrigeren. Klinkt logisch.
Daarom neem ik een bril met -3 en -2. Gewoon uitproberen.
Wel vreemd dat het rechter -4 oog in vergelijking met 2018 opeens zo achteruit is gegaan. Vind ik niet logisch. Tenzij het te maken heeft met een disbalans van het lichaam - immuunsysteem.dat bij mij nogal van slag is. (alhoewel sterk verbeterd).

Ik ben nu aan het zoeken naar het verband met de darmen en de ogen. Kost even tijd als het te vinden is.

Ik ga acupunctuur proberen voor Duizeligheid bij Rangkuti in Koog ad Zaan. Volgens zijn website blijft hij het lichaam testen met polsdiagnose tijdens het prikken. Hoop dat hij linksom of rechtsom verbanden kan vinden.
 
Voor wat betreft vitamine K. De best opneembare vorm is in de vorm van MK 4. In de meeste supplementen is sprake van MK 7 en schijnt synthetisch te zijn.
Levertraan alleen is niet genoeg. Boterolie erbij of iplv levertraan EMU olie. Deze laatste is nog lastig om te krijgen van goede kwaliteit. In Nederland was walkabout kortstondig te koop bij ergomax maar ze verkopen deze jammer genoeg niet meer.
Ik heb spectaculaire resultaten gezien op deze EMU olie. Vitamine K is net als vitamine a betrokken bij het zicht.


 
Ook een goed artikel.


Ik had van Life extension SUPER K (2 en 1) en had nog niet eerder gehoord van K4 en K7. Ik vroeg me al af of ik weer zou bestellen (gister de laatste geslikt) maar lijkt wel goed te zijn om door te gaan.

Vandaag gelezen over Myopie (stond in artikel in tijdschrift) bij kinderen. Lenzen veranderen de buitenste laag van het hoornvlies op een zachte en veilige manier. Zou dat bij ouderen ook kunnen denk ik dan? Misschien nooit geprobeerd.
Ook wordt geadviseerd zonder bril in de verte te kijken.
 
"NA HET INBRENGEN VAN DE IRIS 3% DMSO-OPLOSSING IS HET ONAANGENAME GEVOEL ONMIDDELLIJK VERDWENEN!"​


Annelize, als het gaat om ons belangrijke zintuiglijke orgaan, ons oog, zijn we heel voorzichtig. Gerechtvaardigd! Niets is mooier dan onze omgeving, onze medemens en onze natuur helder te kunnen zien, in volle pracht en in felle kleuren.
Daarom zijn we des te voorzichtiger bij het kiezen van onze verzorgingsproducten!




Dagelijks krijg ik typische vragen over de toepassing van DMSO in ons oog!
Kan ik DMSO echt in het oog druppelen?
Zijn er al ervaringsrapporten na de toepassing van DMSO in gedachten?
Ja, je kunt DMSO echt in en op het oog toepassen!


b0c5bc45-b7c8-4fb6-8d81-242c0539a852.png


DMSO (verdund! ) wordt in de praktijk al vele jaren met succes behandeld en er zijn nu talloze positieve ervaringsrapporten over een breed scala aan oogproblemen.




De duur en frequentie van het aanbrengen is zeer verschillend en hangt af van uw behoeften of de respectieve ooggezondheidstoestand.
Belangrijk: Gebruik alleen de iris 3% DMSO oplossing ! (Gebruik DMSO alleen in sterk verdunde vorm in en op het oog.)




Ontdek onze iris 3% DMSO oplossing voor uw oogproblemen!
Of het nu gaat om ontstekingen, slecht zicht of zelfs sterziekten, de iris 3% DMSO-oplossing heeft al velen de weg naar de apotheek gered en mag in geen enkel huishouden ontbreken! Klik hier voor de iris 3% DMSO oplossing.




Wanneer je klaar bent om de leiding te nemen over je gezondheid, zijn hier vier manieren waarop ik je kan helpen:

▪️ De belangrijkste vier - praktische & direct toepasbare
sets "De belangrijkste vier DMSO-oplossingen" gericht op effectief in het dagelijks leven voor uw gezondheidsproblemen! - [Klik hier]

▪️ Gratis LIVE Online Lezing "DMSO - Eerste kans voor uw gezondheid"
Leer DMSO nog beter kennen en begrijpen, krijg een duidelijk overzicht van de toepassingsmogelijkheden. Ontdek waar je op moet letten en stel me je vragen over DMSO in de daaropvolgende Q&A-sessie. [Klik hier]

▪️ DMSO praktische workshop - stap voor stap naar veilige toepassing!
In mijn workshop "DMSO van top tot teen" krijg je een stap voor stap handleiding zodat je DMSO praktisch, gemakkelijk en veilig in gebruik! - [Klik hier]

▪️ Ben je al verder? Felicitatie!
Als ambitieuze privégebruiker of therapeut raad ik je aan om om te beginnen met de opleiding tot "DMSO &CO Practitioner". - [Klik hier]
 
Ook een goed artikel.


Ik had van Life extension SUPER K (2 en 1) en had nog niet eerder gehoord van K4 en K7. Ik vroeg me al af of ik weer zou bestellen (gister de laatste geslikt) maar lijkt wel goed te zijn om door te gaan.

Vandaag gelezen over Myopie (stond in artikel in tijdschrift) bij kinderen. Lenzen veranderen de buitenste laag van het hoornvlies op een zachte en veilige manier. Zou dat bij ouderen ook kunnen denk ik dan? Misschien nooit geprobeerd.
Ook wordt geadviseerd zonder bril in de verte te kijken.
Ik vraag me serieus af of dat supplement wel zuiver is. Veelal is de vitamine k2 op basis van mk4 in supplementen gemaakt van Een synthetische MK-4 is gemaakt van tabaks- of geraniumbladeren. Ik wil niet perse beweren dat jou supplement daarvan gemaakt is en als je er goed bij voelt dan moet je het natuurlijk zelf weten. Aangezien vitamine k ook betrokken is bij de calcium huishouding zou het mij niet verbazen als daar iets mis gaat bij jou en je klachten te maken hebben met kalkafzetting. Ik zou aanraden om de boterolie van green pasture te nemen iplv dat supplement en daarna bezien of je verbetering ervaart en dmso nodig hebt.
 
Dank Binc. Die DMSO heb ik wel in huis, druppel daar momenteel niet mee. Gewoon omdat ik niet weet wat het beste is. Uiteraard moet ik dat zelf proberen te voelen.

Ik had geen idee dat er ook sprake is van K4 en K7 en dan ook synthetisch.
https://www.thehealthyhomeeconomist.com/which-vitamin-k2-supplement-is-best-mk-4-or-mk-7/. (kan ik in nederl. lezen)
Hier hebben ze het over K4 ook synthetisch.

Ik zit soms al zolang te lezen en vaak zijn de artikelen dan te ingewikkeld. Mijn keuze maak ik dan bv bij de Roode Roos (hebben vaak verschillende merken) en volgende dag al in huis (betaling achteraf).
Het zou het gemakkelijkst zijn als ik 1 merk gebruik voor alle supplementen. Een merk dat gewoon goed is.
Ik gebruik wel al een tijd calcium/magnesium.
Maar in veel gevallen gaat het allemaal mijn petje te boven. Ik doe het zo goed mogelijk en that ,s it.

Boterolie heb ik nooit gebruikt, omdat ik iedere dag roomboter gebruik.
plus iedere dag geitenkaas en vaak ei.soms vis maar amper vlees.

Over mijn vertering (darmen) ben ik ook niet 100% zeker.
Meestal eerst dik en dan dun erachter aan. Soms goed verteerd en dan weer niet.
Die vertering is nu eenmaal sterk afhankelijk van de schade die destijds is aangericht. Ik herhaal nog maar eens dat de ontl. stagneert bij de klep van Bauhin. = overgang dunne/dikke darm. Dat gaat niet meer goed komen.

Ik zal nog eens naar die boterolie kijken en die emie olie.
 
Ik loop ook al een tijd te tobben met droge ogen. Naar aanleiding van jullie bovenstaande berichten weer eens op zoek gegaan en kwam onderstaande video tegen. Heb de inleiding even vertaald:

Neurostimulatie behandeling voor droge ogen heeft aangetoond de baseline tranen te verbeteren. Is het mogelijk om een sonische tandenborstel te gebruiken voor neurostimulatie om droge ogen te behandelen of te genezen? Dr. EyeGuy heeft dit gedurende 1 maand getest en geeft de resultaten van de behandeling van droge ogen in deze video.

Dus neurostimulatie met een elekrische tandenborstel tegen een bepaald punt bij de neus. Ga ik toch eens proberen!


Verder even gezocht naar de 'droge ogen test strips', deze zijn wel erg duur zeg! Ga zo nog even verder kijken of ze ergens voordeliger te krijgen zijn.

 
Ik loop ook al een tijd te tobben met droge ogen. Naar aanleiding van jullie bovenstaande berichten weer eens op zoek gegaan en kwam onderstaande video tegen. Heb de inleiding even vertaald:



Dus neurostimulatie met een elekrische tandenborstel tegen een bepaald punt bij de neus. Ga ik toch eens proberen!


Verder even gezocht naar de 'droge ogen test strips', deze zijn wel erg duur zeg! Ga zo nog even verder kijken of ze ergens voordeliger te krijgen zijn.


Vervelend voor je. Maar ik hoop niet dat je me kwalijk gaat nemen als ik zeg echt niks te snappen van die video met de tandenborstel. Niet rot bedoeld maar dan stimuleer je toch je gebit?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.511
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan