"Droge ogen"syndroom

Dank Binc. Die DMSO heb ik wel in huis, druppel daar momenteel niet mee. Gewoon omdat ik niet weet wat het beste is. Uiteraard moet ik dat zelf proberen te voelen.

Ik had geen idee dat er ook sprake is van K4 en K7 en dan ook synthetisch.
https://www.thehealthyhomeeconomist.com/which-vitamin-k2-supplement-is-best-mk-4-or-mk-7/. (kan ik in nederl. lezen)
Hier hebben ze het over K4 ook synthetisch.

Ik zit soms al zolang te lezen en vaak zijn de artikelen dan te ingewikkeld. Mijn keuze maak ik dan bv bij de Roode Roos (hebben vaak verschillende merken) en volgende dag al in huis (betaling achteraf).
Het zou het gemakkelijkst zijn als ik 1 merk gebruik voor alle supplementen. Een merk dat gewoon goed is.
Ik gebruik wel al een tijd calcium/magnesium.
Maar in veel gevallen gaat het allemaal mijn petje te boven. Ik doe het zo goed mogelijk en that ,s it.

Boterolie heb ik nooit gebruikt, omdat ik iedere dag roomboter gebruik.
plus iedere dag geitenkaas en vaak ei.soms vis maar amper vlees.

Over mijn vertering (darmen) ben ik ook niet 100% zeker.
Meestal eerst dik en dan dun erachter aan. Soms goed verteerd en dan weer niet.
Die vertering is nu eenmaal sterk afhankelijk van de schade die destijds is aangericht. Ik herhaal nog maar eens dat de ontl. stagneert bij de klep van Bauhin. = overgang dunne/dikke darm. Dat gaat niet meer goed komen.

Ik zal nog eens naar die boterolie kijken en die emie olie.
Ja goed plan die boterolie. Vitamine K uit boter en kaas is echt niet voldoende. Wanneer je calcium huishouding te wensen over laat lijkt een calcium supplement in mijn beleving niet heel logisch eerlijk gezegd. Voor wat betreft k4 en k7. Het gaat om mk 4 en 7. MK zijn zijketen. Hoe het exact zit en inhoudelijk verder ook geen idee. Maar duidelijk is wel dat boterolie en/of emoe olie het beste opgenomen word in de weefsels. Dus ook darmen en ogen. Niet alleen magnesium zorgt ervoor dat calcium in bloed niet gaat kristalliseren maar ook vitamine K. Niet voor niks dat price constateerde activator x (vitamine k) een belangrijke vitamine is.
 
In het Nederlands over de MK4.
Bij droge ogen zou ik vooral heel veel bottenbouillon gaan drinken, eventueel ook nog collageen extra. Het zijn de slijmvliezen die uitgedroogd zijn, slijmstoffen zijn de oplossing, die zitten in goede opneembare vorm in de bouillon. Die DMSO druppels zijn prima, maar een lapmiddel.
 
Vervelend voor je. Maar ik hoop niet dat je me kwalijk gaat nemen als ik zeg echt niks te snappen van die video met de tandenborstel. Niet rot bedoeld maar dan stimuleer je toch je gebit?
Nee, je stimuleert je traanklieren door de achterkant van de tandenborstel te gebruiken aan de zijkant van je neus. Zo stimuleer je de anterior ethmoidal nerve.
Zie onderstaande screenshot uit de video.
1667718545635.png
 
In het Nederlands over de MK4.
Bij droge ogen zou ik vooral heel veel bottenbouillon gaan drinken, eventueel ook nog collageen extra. Het zijn de slijmvliezen die uitgedroogd zijn, slijmstoffen zijn de oplossing, die zitten in goede opneembare vorm in de bouillon. Die DMSO druppels zijn prima, maar een lapmiddel.
Tanja, weet jij ook een adresje voor emoe-olie? Ik vind er wel veel voor transdermaal gebruik maar ik weet niet of deze ook geschikt is om in te nemen?
 
Nee, je stimuleert je traanklieren door de achterkant van de tandenborstel te gebruiken aan de zijkant van je neus. Zo stimuleer je de anterior ethmoidal nerve.
Zie onderstaande screenshot uit de video.
Bekijk bijlage 16716
Oké. Wie weet zijn de traanklieren ook te stimuleren tijdens het snijden van een verse ui voir in de bouillon
 
Heb deze strips uiteindelijk besteld om te meten hoe het ervoor staat met mijn ogen.
Normaal is een uitslag van >15mm, tussen 5-15 mm is borderline afwijkend en <5 mm is zeker afwijkend.
Helaas kwam ik uit op 4 mm. Flink last dus van droge ogen....Ik ga de adviezen van @Tanja opvolgen en mijn collageen + gelatine inname flink verhogen. Daarnaast blijf ik ook 2 keer per dag de tandenborstel truc doen.

Mochten er mensen zijn die ook hun ogen willen testen met de Schirmertest, stuur dan maar even PB want ik heb nu ruim voldoende teststrips in huis.

 
Medusa ik wist niet dat er zulke strips bestonden. Mijn ogen zijn al heel lang droog, zou te maken kunnen hebben met schildklier en/of immuunsysteem. Hoewel het interessant is maakt het meten niet echt veel uit voor mij. Droog is droog.
Oplossing is interessanter.
Ik zou wel collageen en/of gelatine willen toevoegen maar er zijn weer zoveel merken.
Soep is interessant maar ik wil dan Bio hebben. Niet te koop in de buurt. Ook wel eens besteld via internet, moet ik weer teveel in 1 keer nemen en afhalen Aamsterdamse Bos.
Ik zat laatst ook weer heel lang te zoeken naar o.a. K2 maar heb nog niet beslist. Ik zag wel dat K2 samen met D3 aangeboden wordt. Veel bestel ik bij de roode roos maar die hebben dan weer niet alles.
Komende week nog maar weer eens proberen.
 
Tanja, weet jij ook een adresje voor emoe-olie? Ik vind er wel veel voor transdermaal gebruik maar ik weet niet of deze ook geschikt is om in te nemen?
Hier ben ik ook benieuwd naar. De emoe olie van walkabout had ergomax in het assortiment. Helaas om onduidelijke reden is deze niet te krijgen meer bij hun. Wel is het via de website van de eigenaren in Australië te bestellen. Van ergomax bericht ontvangen vandaag dat ze niet kunnen garanderen dat de olie weer terug komt in het assortiment. Met andere olie geen ervaring mee.
 
@Romagi, misschien nog een tip voor je die ik ergens tegenkwam:
beetje ghee op het ooglid voor het slapen gaan.

I.p.v ghee heb ik nu 2 nachten een beetje castorolie op ooglid gedaan voor de nacht en dit beviel erg goed. Mijn ogen voelen bij het wakker worden niet meer als schuurpapier.

Had in het verleden ook wel castorolie in mijn oog gedaan, voelde ook fijn en verzachtend maar het lijkt dan wel of je oog de hele dag vet uitasemt en met een bril ben je dan de hele dag je bril aan het poetsen...... gewoon niet praktisch dus!
 
Klopt, olie in je ogen is waardeloos. Maar OP je oogleden? dan trekt het op de een of andere manier door de huid van je oogleden.
 
Tanja, weet jij ook een adresje voor emoe-olie? Ik vind er wel veel voor transdermaal gebruik maar ik weet niet of deze ook geschikt is om in te nemen?
Volgens mij kun je de pure olie van Vitavie.nl ook gewoon innemen. Moeilijk aan te komen, maar niet onmogelijk is de Walkabout, die is wel prijzig.
 
Kippensoep maken, iedere bio afdeling of winkel heeft wel vleugels, bouten of soepkippen in de vriezer. Kippenvet bevat omega 7, laat dat nu net goed zijn voor: slijmvliezen. En dan geen kopje, maar 2-3 per dag en een paar weken lang. Daarna kun je terug naar onderhoudsdosis van 1 per dag. De boterolie van GP bevat K2. En we gaan langzaam op de kerst aan, dat betekend dat er bij goede slagers vaker eendevet en ganzenvet te krijgen is, ook een mooie bron van K2.
 
Volgens mij kun je de pure olie van Vitavie.nl ook gewoon innemen. Moeilijk aan te komen, maar niet onmogelijk is de Walkabout, die is wel prijzig.
Ik vond capaules bij Vitavie.nl:

En de olie voor uitwendig gebruik:

Dank voor de tip Tanja!
 
Dank Binc. Die DMSO heb ik wel in huis, druppel daar momenteel niet mee. Gewoon omdat ik niet weet wat het beste is. Uiteraard moet ik dat zelf proberen te voelen.

Ik had geen idee dat er ook sprake is van K4 en K7 en dan ook synthetisch.
https://www.thehealthyhomeeconomist.com/which-vitamin-k2-supplement-is-best-mk-4-or-mk-7/. (kan ik in nederl. lezen)
Hier hebben ze het over K4 ook synthetisch.

Ik zit soms al zolang te lezen en vaak zijn de artikelen dan te ingewikkeld. Mijn keuze maak ik dan bv bij de Roode Roos (hebben vaak verschillende merken) en volgende dag al in huis (betaling achteraf).
Het zou het gemakkelijkst zijn als ik 1 merk gebruik voor alle supplementen. Een merk dat gewoon goed is.
Ik gebruik wel al een tijd calcium/magnesium.
Maar in veel gevallen gaat het allemaal mijn petje te boven. Ik doe het zo goed mogelijk en that ,s it.

Boterolie heb ik nooit gebruikt, omdat ik iedere dag roomboter gebruik.
plus iedere dag geitenkaas en vaak ei.soms vis maar amper vlees.

Over mijn vertering (darmen) ben ik ook niet 100% zeker.
Meestal eerst dik en dan dun erachter aan. Soms goed verteerd en dan weer niet.
Die vertering is nu eenmaal sterk afhankelijk van de schade die destijds is aangericht. Ik herhaal nog maar eens dat de ontl. stagneert bij de klep van Bauhin. = overgang dunne/dikke darm. Dat gaat niet meer goed komen.

Ik zal nog eens naar die boterolie kijken en die emie olie.
De boterolie van Green Pasture is vele malen geconcentreerder dan roomboter én rauw, daar zit de natuurlijke variant MK-4 in.

Ik las ergens hier boven dat je vitamine A suppleert, mag ik vragen welke? Ik hoop namelijk dat het geen synthetische vorm is...

In de levertraan met boterolie mix van Green Pasture zit heel veel vitamine A, de natuurlijke vorm uiteraard én in de perfecte verhouding met vitamine D + de goede vorm van vitamine K2 (MK-4) en vitamine E én de omega's, super mooi "product" gebaseerd op echte voeding.
Bij Plent koop je 'm het goedkoopst met kortingscode esther10
 
Ik weet niet in welk topic dit interview over ooggezondheid en de werking van de ogen het beste kan plaatsen:

Het werkt.
Na het horen van een interview met haar op de radio jaren geleden ben ik er een jaar of 2 geleden informatie over op gaan zoeken op internet en heb die gevonden.
Ik ben toen mijn ogen gaan oefenen met enkele eenvoudige oog-oefeningen voor af en toe 5 min. per dag.. Ik had al jaren een bril met een cilinder van ongeveer -3 en en een lenssterkte van ongeveer -1. Na enkele dagen mijn ogen oefenen met oog-oefeningen heb ik nu al jaren geen bril meer nodig en lees ik weer vrij gemakkelijk boeken met kleine lettertjes en zie ik ook goed in de verte.
 
Het werkt.
Na het horen van een interview met haar op de radio jaren geleden ben ik er een jaar of 2 geleden informatie over op gaan zoeken op internet en heb die gevonden.
Ik ben toen mijn ogen gaan oefenen met enkele eenvoudige oog-oefeningen voor af en toe 5 min. per dag.. Ik had al jaren een bril met een cilinder van ongeveer -3 en en een lenssterkte van ongeveer -1. Na enkele dagen mijn ogen oefenen met oog-oefeningen heb ik nu al jaren geen bril meer nodig en lees ik weer vrij gemakkelijk boeken met kleine lettertjes en zie ik ook goed in de verte.
En welke oefeningen zijn dat ?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.047
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan